Permalänk
Medlem

HOMM3 till mobil?

Hej Allihopa,
Jag var hos en kompis i helgen och vi körde lite HOMM3 (Heroes of Might and Magic 3) och blev riktigt sugen på att köra det lite mer.
Kom då på att man ju faktiskt kan köra HOMM3 på en platta och vi har båda en varsin Z3 Compact som prestandamässigt säkert kan klara HOMM3.

Finns det någon som har kört HOMM3 på mobil?
Fungerar det ok med uppkoppling?
Kan man köra en tur och sen vänta ett par timmar till nästa, eller är det ett game, början till slut som gäller?
Kostar det något i form av app-köp?

//Nesvop

Permalänk
Medlem

Har en polare som kör H3 på sin mobil, ska fråga honom och se om han har några bra svar.

Återkommer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Har en polare som kör H3 på sin mobil, ska fråga honom och se om han har några bra svar.

Återkommer...

Tackar tackar, då vet jag ju att det går i vart fall

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Nah, inte kompatibel med min S4a :/

Permalänk
Medlem

Problemet med mobilversionen är att de "tappat bort" källkoden till expansionerna (om de nu inte råkat hitta den på senare tid).
Läste lite om det när det släpptes och det verkar ju fungera bra, men utan expansionerna är spelet lite sådär imho.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Det där är bara kompatibelt med plattor i vart fall det som står.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Det där är bara kompatibelt med plattor i vart fall det som står.

Rätt, missade detta.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold