Fundementalt trasig iPhone 6.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Fundementalt trasig iPhone 6.

Hej!
Det är såhär att jag via Telenor hämtade ut en helt ny iPhone 6 den 27 mars. Detta gjorde jag pga ett nytecknat familjeabonnemang där jag valde att betala extra för att få ut en iPhone 6.

Problemet är att mobilen slutade fungera, och jag lämnade in den på service den 30 april. Skärmen tvärdog. Jag har inte tappat den eller någonting, den bara dog. Mobilen spelar fortfarande upp ljud, vibrerar och dylikt.

Den 19 maj så fick jag ett SMS av Telenor att min telefon nu var färdig och jag kunde hämta ut den. Det gjorde jag, men samma problem uppstod några timmar därefter. Detta slutade såklart i att jag fick gå tillbaka till Telenor och lämna in den igen den 21 maj. Jag bad dem även reklamera den eftersom jag inte har någon lust att fortsätta betala för en produkt som har varit trasig från början.

Nu kollade jag deras service-sida (emrox network eller något sånt) där man kan se hur servicen går och vad de gör med telefonen. Här står nu att de fortfarande inte har hittat något fel på telefonen samt att den är på väg tillbaka. (dvs ej reklamerad)

Hur gör jag för att slippa bli lurad av Telenor? Jag har ingen lust att betala 600kr i månaden för ingenting. Jag har nu inte haft någon telefon i snart 2 månader som jag betalat för.

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Noobenu:

Hej!
Det är såhär att jag via Telenor hämtade ut en helt ny iPhone 6 den 27 mars. Detta gjorde jag pga ett nytecknat familjeabonnemang där jag valde att betala extra för att få ut en iPhone 6.

Problemet är att mobilen slutade fungera, och jag lämnade in den på service den 30 april. Skärmen tvärdog. Jag har inte tappat den eller någonting, den bara dog. Mobilen spelar fortfarande upp ljud, vibrerar och dylikt.

Den 19 maj så fick jag ett SMS av Telenor att min telefon nu var färdig och jag kunde hämta ut den. Det gjorde jag, men samma problem uppstod några timmar därefter. Detta slutade såklart i att jag fick gå tillbaka till Telenor och lämna in den igen den 21 maj. Jag bad dem även reklamera den eftersom jag inte har någon lust att fortsätta betala för en produkt som har varit trasig från början.

Nu kollade jag deras service-sida (emrox network eller något sånt) där man kan se hur servicen går och vad de gör med telefonen. Här står nu att de fortfarande inte har hittat något fel på telefonen samt att den är på väg tillbaka. (dvs ej reklamerad)

Hur gör jag för att slippa bli lurad av Telenor? Jag har ingen lust att betala 600kr i månaden för ingenting. Jag har nu inte haft någon telefon i snart 2 månader som jag betalat för.

Tack!

Kvarstår problemet efter tre reparationer så får du en ny telefon. Du lär även snacka med telenor om att få tillbaka pengarna du betalt under tiden telefonen under fungerade.

Asus X99-S | 5820k (4.3Ghz) | 32GB RAM | Gigabyte AORUS GTX 1080 Ti WaterForce Xtreme 11GB (2050Mhz/12Ghz) | Sound Blaster Creative Z | XFX Black 1250W | Obsidian 750D | Corsair Hydro H110 | Samsung 840 EVO | Dell U3415W | Windows 10 Home

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Fixa reparation via Apple?
https://selfsolve.apple.com/

CPU: Intel Core i7 3770K - CPU-Kylare: Corsair H80 - Grafikkort: Gigabyte GTX 670 OC Windforce X3 - Moderkort: ASUS P8Z77-V DELUXE - RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600Mhz - Chassi: Fractal Design Define S - Nätagg: Corsair TX 850W V2 - Lagring: 120GB SSD Corsair Force GT, 2TB Seagate 5900RPM
Inet: Gratis frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Om du bor i Stockholm så rekommenderar jag en resa till Applestore i Täby. Där får du din telefon utbytt direkt. Utan tjafs.

Skickades från m.sweclockers.com

FD Define R3 Vit | Asus P8P67 EVO | i7 2700K @ 4,4GHz | Corsair 16GB 9-9-9-24 4x4GB Vengeance | Dark Rock 3 | Zalman HP850 | Gigabyte GTX 770 Windforce 3x 4GB | Samsung 860 Evo 1TB | Belinea 2485 S1W & LG L2010T & AOC 27"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Ta det med Apple direkt det är supersmidigt. De skickar ut ett bud som hämtar telefonen sen får du en ny/reparerad inom en vecka.

Phanteks Enthoo Pro - Corsair RM750x - Asus Z97-A - Intel i7 4790K@4800 - Corsair Vengeance 16GB@2400 - Gigabyte GTX 980@1541/8000 - Samsung 850 EVO 250GB - WD Red 3TB
EK-Supremacy EVO - EK-FC980 GTX - EK-D5 PWM - EK-D5 X-TOP CSQ - EK-RES X3 150 - EK-CoolStream RAD XTX 240 - EK-Ekoolant EVO UV Blue - Corsair AF140 x2 - Corsair SP120 x2
Dell U2713HM - Corsair K95 MX Red - Logitech Performance MX - Corsair Vengeance 2100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av WoG:

Kvarstår problemet efter tre reparationer så får du en ny telefon. Du lär även snacka med telenor om att få tillbaka pengarna du betalt under tiden telefonen under fungerade.

Kvarstår problemet efter två reparationer (dvs tredje gången man reklamerar samma fel) har man enligt praxis rätt att häva köpet (se kommentarerna till KKöpL 26§).

Vid en reklamation har köparen rätt att välja mellan 1. Reparation 2. Omleverans 3. Prisavdrag/ersättning 4. Hävning (KKöpL 22§). Väljer köparen alternativ 3 eller 4 får säljaren, om denne så önskar, istället vidta åtgärd 1 eller 2 på eget bevåg (KKöpL 27§). Väljer köparen alternativ 1 eller 2 får säljaren, om denne kan visa att det av köparen valda alternativet är oskäligt dyrt, istället vidta det andra av dessa två alternativ (KKöpL 26§). Detta innebär att köparen oftast får acceptera ett par reparationsförsök även om denne valt omleverans (trots att många säljare slarvar vad gäller att visa att omleverans är oproportionellt dyrt i förhållande till reparation).

NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

Glöm inte att felet ska konstateras en tredje gång på verkstad, många som missar det.

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Att erhålla en ny på tredje försöket gäller endast om det faktiskt är något fel, eller servicegubbarna är generösa/inte orkar bry sig.

annars kan ju vem som helst köpa vad som helst och skicka in 3 gånger och skrika mot företag de hatar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av 2000+:

Glöm inte att felet ska konstateras en tredje gång på verkstad, många som missar det.

Skrivet av geson:

Att erhålla en ny på tredje försöket gäller endast om det faktiskt är något fel, eller servicegubbarna är generösa/inte orkar bry sig.

annars kan ju vem som helst köpa vad som helst och skicka in 3 gånger och skrika mot företag de hatar

Självklart gäller det endast godkända reklamationer (vilket ofta innebär att de skall verifieras av verkstad)...och att det rör sig om samma fel alla tre gångerna, vid olika fel brukar praxis vara hävning vid fjärde godkända reklamationen.

NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

Säker på att skärmen är trasig? Testat att i ett sådant läge starta om telefonen (hålla in hemknapp+power tills apple logo syns)? Hänt rätt mycket på min och flera andras telefoner sedan någon uppdatering tillbaka. Skärmen vägrar starta efter att legat i viloläge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Aktsu:

Säker på att skärmen är trasig? Testat att i ett sådant läge starta om telefonen (hålla in hemknapp+power tills apple logo syns)? Hänt rätt mycket på min och flera andras telefoner sedan någon uppdatering tillbaka. Skärmen vägrar starta efter att legat i viloläge.

Låter som kvalité! Glad att jag gick på Droid vägen denna gången.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av cider123:

Låter som kvalité! Glad att jag gick på Droid vägen denna gången.

Mjukvarubuggar händer, haft lika stora problem med androidenheter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004

Varför kontaktar du inte Apple supporten istället om du får problem, det har en brutalt bra support och fort går det också!

i7 8600K - Maximus Hero X - Ballistix Elite 3466 MHz - Vega 64 Strix - EVGA G3 750W - EKWB Custom Loop