Permalänk
Medlem

Func KB-460 och ROG Gladius. Bra Kombo?

Just nu är det bra priser på Func KB-460 och Asus ROG Gladius, pris för hela paketet 1057kr inkl frakten.
Jag har tittat länge på tangentbord och ny mus. Egentligen vill jag helst ha en Steelseries Rival men anser att den är för dyr. Och tyvärr har jag missat när de legat runt 350kr. Var det gäller tangentbordet så vet jag bara att jag vill ha en avskalad design, bakgrundsbelysning, svarta eller röda brytare, USB och framför allt ljud & mic-utgång. Jag vet att just sista önskemålet saknas på Func:en.

Så frågan är ska man slå till när det är så billigt? Eller ska man försöka spara lite till och köpa det man verkligen vill ha?

Permalänk

Skulle säga att produkterna för sig är mycket prisvärda. Som du redan är inne på så får du mycket för dryga 1000 kr.

Ska dock säga att det beror lite på vad man är ute efter. Är det en FPS mus för typ CS GO/COD/BF kan Gladius anses vara lite tung och relativt oprövad medan en mus som Rival är mycket prövad i sin form och storlek. Inte bara att just Rival är populär men också att den ärvt mycket av sin form från MS Intellimouse 3.0 som var överlägsen på sin tid.

Tangentbordet är som vilket annat mekaniskt tangentbord upp till 1290 kr ish, får till och med lite mer med tanke på att det ingår ett handledsstöd.