Permalänk
Medlem

Köpråd kringutrustning + skärm

Fortsätter göra en tråd om köpråd för kringutrustning; ska införskaffa skärm, mus och tangentbord till nytt jobb.

Skärm
Har fastnat för Dell UltraSharp U2713h (1440p), men den är gammal och har halvbra kritik för priset, så jag vet inte riktigt.
Mina "krav" är väl typ minst 1440p, helst 27", pivot-funktion och bra färgåtergivning (IPS). Kom gärna med andra förslag.

Mus
Jadu... Privat har jag en Func MS3-2, den är lite för stor för min hand, och LMB började gnissla efter 1 månads användning (men inte skäl för retur, tack webbhallen!). Det är ju extremt svårt att veta vad som passar, och egentligen måste jag väl provklämma först, men har inte riktigt tid för det. Efter mycket om och men så har jag iaf hittat vad som verkar vara en bra kandidat (bra recensioner, ser inte p12-ig ut och ergonomisk): Logitech MX Master, så om någon kan antingen komma med lite kritik, alternativt komma med andra förslag, så skulle jag vara tacksam!

Tangentbord
Har en Func KB460 hemma med blåa brytare, och det är förträffligt imo. Det skulle nog dock inte mina nya kollegor tycka när vi sitter i ett öppet kontorslandskap. Jag tänker mig därför bruna brytare (för de ska väl inte låta så mycket?) och även lite mer dedikerade media-knappar, samt inte så mycket bling-bling (i form av blinkande leds osv). Hittade ett coolt Das keyboard 4 pro med MX brown, och tror nästan att jag kommer föreslå det, men ville ändå dubbelkolla om det finns liknande funktionalitet för en mindre peng först.

Budget har jag inte fått någon, men i dagsläget har jag gjort som en bekant sa åt mig: ta i så du skäms, och sen dubblar du det. Kanske lite extremt, så ta mina exempel som max-pris

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!