Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Diablo 3 PTR 2.3.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deje:

Spelat både munk och wiz på ptr nu och båda är riktigt roliga. Kul att archon gör comeback.

Berätta mer
Har ingen direkt koll på patchen/PTR förutom kuben.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

@smygolf: Blizzard har utökat Vyr's till 6 delar och gjort att setet har synergi med chantodos, man blir lite låst till en speciell kombo av delar men det blir man på alla klasser nu tycker jag. Det va roligt att köra arhcon igen iaf

Munkar har fått ett helt nytt set som bygger på seven sided strike, en av dom fräckaste abilitys som munkar har enligt mig. Kul set som ser ut att kunna bli riktigt roligt och bra på en och samma gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deje:

@smygolf: Blizzard har utökat Vyr's till 6 delar och gjort att setet har synergi med chantodos, man blir lite låst till en speciell kombo av delar men det blir man på alla klasser nu tycker jag. Det va roligt att köra arhcon igen iaf

Munkar har fått ett helt nytt set som bygger på seven sided strike, en av dom fräckaste abilitys som munkar har enligt mig. Kul set som ser ut att kunna bli riktigt roligt och bra på en och samma gång.

Seven-sided strike ... kombinerad med Exploding Palm, det lär bli SJUKT med skada i.o.m. att alla skada som monks har just nu, bygger på Exploding Palm(När 1 mobb dör så dör i princip allt omkring denne), och om du nu kan få dina *bracers + seven sided + exploding palm i en och samma smäll? Ja jävlar va det kommer flyga monster!

*dem som gör att exploding palm "sprider sig" när den exploderar.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Seven-sided strike ... kombinerad med Exploding Palm, det lär bli SJUKT med skada i.o.m. att alla skada som monks har just nu, bygger på Exploding Palm(När 1 mobb dör så dör i princip allt omkring denne), och om du nu kan få dina *bracers + seven sided + exploding palm i en och samma smäll? Ja jävlar va det kommer flyga monster!

*dem som gör att exploding palm "sprider sig" när den exploderar.

http://puu.sh/jG9x0/2202316282.jpg

Jag hade denna kombo på min PTR munk

Nu testade jag bara upp till T6 innan jag dog (HC) när jag blev lite oförsiktig runt exploderande monster, men man oneshottar i princip hela skärmen inklusive packs, hann aldrig prova Uberbossar över T4 men även dessa blev oneshottade.
Detta utan någon ancient gear och inga gems över Imperial, enda legendary gemet jag använde var Bane of the powerful.

Med cooldown reduction så hade jag ca 4 sekunder på seven sided strike.

Blir en sådan munk när patchen går live.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deje:

@smygolf: Blizzard har utökat Vyr's till 6 delar och gjort att setet har synergi med chantodos, man blir lite låst till en speciell kombo av delar men det blir man på alla klasser nu tycker jag. Det va roligt att köra arhcon igen iaf

Munkar har fått ett helt nytt set som bygger på seven sided strike, en av dom fräckaste abilitys som munkar har enligt mig. Kul set som ser ut att kunna bli riktigt roligt och bra på en och samma gång.

På så vis, bra att dom utvecklar seten och att man mångt om mycket kan kombinera set.
Lägger man sen till kuben, uj uj

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirC79:

Haha, torment 10! OMG! Var ett tag sen man lirade D3. Men känns som det blir dax å damma av det nu.

Progression har gjort att T6 är alldeles för enkelt.

Men för att testa sin förmåga är Greater Rifts ändå bäst. Man har 15 min att klara den, och varje nivå ökar svårighetsgraden. Högsta på SC är 66 i season 3.
http://www.diabloprogress.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Progression har gjort att T6 är alldeles för enkelt.

Men för att testa sin förmåga är Greater Rifts ändå bäst. Man har 15 min att klara den, och varje nivå ökar svårighetsgraden. Högsta på SC är 66 i season 3.
http://www.diabloprogress.com/

Jo det är sant. De måste höja svårigheten hela tiden. Folk får för bra karaktärer.
Har provat greater rifts. Men tror mitt rekord är typ 25 eller så. 66 är ju galet bra.

Permalänk
Medlem

Kommer inte dröja länge innan torment 10 kommer kännas som torment 6 nu gör om man har hög paragon så köttar man igenom det utan problem fast torment 10 kommer bli alla fall lite utmanande och ta lite längre tid vilket är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kommer inte dröja länge innan torment 10 kommer kännas som torment 6 nu gör om man har hög paragon så köttar man igenom det utan problem fast torment 10 kommer bli alla fall lite utmanande och ta lite längre tid vilket är bra.

T10 känns som T6 enligt mig.
Fast det är bättre balans mellan T1 till T10 förut som var det stor skillnad mellan varje nivå så känns det inte nu.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Nu har in-game prylarna man får när man köper en virtuell biljett till Blizzcon 2015 dykt upp på PTRen!

Välkommen att läsa mer på www.svenskadiablo.se

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kommer inte dröja länge innan torment 10 kommer kännas som torment 6 nu gör om man har hög paragon så köttar man igenom det utan problem fast torment 10 kommer bli alla fall lite utmanande och ta lite längre tid vilket är bra.

Skrivet av vinylens:

T10 känns som T6 enligt mig.
Fast det är bättre balans mellan T1 till T10 förut som var det stor skillnad mellan varje nivå så känns det inte nu.

T10 = Grift 45, och när du får G45 att kännas som G25 (T6) så har du helt enkelt en riktigt bra karaktär =)(Full ancient etc, eller bara en riktigt "op" klass).

Körde en del T10 på min wizard... visst, det är inte så svårt i.o.m att jag tar 50+ solo i grifts, men det är absolut ingen "farming"-hastighet som uppnås i T6. Kanske blir T8/T9 den optimala "farming"-nivån tro? Då det bör balansera ut dropchans med hastigheten.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Kommer uppdateringen nu på tisdag kanske eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kommer uppdateringen nu på tisdag kanske eller?

Gissar tisdag i USA och onsdag här.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

T10 = Grift 45, och när du får G45 att kännas som G25 (T6) så har du helt enkelt en riktigt bra karaktär =)(Full ancient etc, eller bara en riktigt "op" klass).

Körde en del T10 på min wizard... visst, det är inte så svårt i.o.m att jag tar 50+ solo i grifts, men det är absolut ingen "farming"-hastighet som uppnås i T6. Kanske blir T8/T9 den optimala "farming"-nivån tro? Då det bör balansera ut dropchans med hastigheten.

Det går ändå ganska snabbt. Körde T10 rifts på under 5min stadigt med min paragon 600~ barb.
Men visst var ju inga 1-2min som T6 är.

Sen tror jag inte att paragon 600 kommer vara något i s4. Alla lär vara över 1000 snabbt och då går det bara snabbare och snabbare.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kommer uppdateringen nu på tisdag kanske eller?

Skrivet av mAster9:

Gissar tisdag i USA och onsdag här.

Season 3 slutar den 23e(idag) och season 4(med patch 2.3.0) kommer till oss här i EU på fredagen den 28e.

Med ett citat från Battle.net

Skrivet av Battle.net:

Season 3 will be ending at the following dates and times for each region:

  • North America: Sunday, August 23 @ 5:00 p.m. PDT

  • Europe: Sunday, August 23 @ 5:00 p.m. CEST

  • Asia: Sunday, August 23 @ 5:00 p.m. KST

Season 4 will be starting shortly after at the following dates and times for each region:

  • North America: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. PDT

  • Europe: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. CEST

  • Asia: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. KST

Tidszoner

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Season 3 slutar den 23e(idag) och season 4(med patch 2.3.0) kommer till oss här i EU på fredagen den 28e.

Med ett citat från Battle.net

Patchen brukar dock komma några dagar tidigare, tror det var det dom menade Men dom kanske ändrat det?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Patchen brukar dock komma några dagar tidigare, tror det var det dom menade Men dom kanske ändrat det?

Mycket möjligt.
Det jag hört/läst verkar tyda på att patchen kommer samtidigt som Season 4, men eftersom onsdag(tisdag för NA) är "maintenance wednesday" så är det inte omöjligt att patchen kommer då också.
Förstår dock inte varför, då majoriteten av D3 spelarna spelar för Season och inte för "casual" non-season, då kommer förmodligen inte många prova på nya patchen innan nya season

Hursomhelst så kommer 2.3.0 bli en sjuk patch! Finns mycket gott som kommer göra gearing lite mer spännande (Hint: Kuben).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Mycket möjligt.
Det jag hört/läst verkar tyda på att patchen kommer samtidigt som Season 4, men eftersom onsdag(tisdag för NA) är "maintenance wednesday" så är det inte omöjligt att patchen kommer då också.
Förstår dock inte varför, då majoriteten av D3 spelarna spelar för Season och inte för "casual" non-season, då kommer förmodligen inte många prova på nya patchen innan nya season

Hursomhelst så kommer 2.3.0 bli en sjuk patch! Finns mycket gott som kommer göra gearing lite mer spännande (Hint: Kuben).

Är ju ganska bra system, då hinner de testa patchen lite till live före säsongen drar igång.
Och så startar säsongen till helgen istället för mitt i veckan.

Har du nu siffror på season vs non-season? För jag tror det är ganska jämt. Är ju t.om folk som sitter och lirar utan expansion.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Den borde komma nu på tisdag som sagt eftersom säsong4 startar ett par dagar senare bara, brukar dom inte alltid släppa uppdateringar innan ny säsong börjar eller och dels är för att ifall det blir några problem så har dom ju lite tid innan säsongsracet börjar.

Permalänk
Medlem

Patchen kommer onsdag EU och S4 startar på fredag. nu blir det en D3 period igen.
Nattpass hemma med ungen perfekt med S4 mellan matningarna

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem

@Floberg: Är det starttid som vanligt 18:00 på EU?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Första helgen på hela sommaren som jag är helt ledig! Jäkligt skönt. Då blir det en bra start på säsongen!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Floberg: Är det starttid som vanligt 18:00 på EU?

Bara några få kommentarer över din så står det: Europe: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. CEST
Så 17:00 börjar det.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@BergEr: ah, scrollde upp en bit men inte hela vägen. bra, då är man game på fredag då!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Lyckades ta grift 52 på live innan de stängde ner servrarna.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|