Eye-Fi Mobi Pro. Hur är funktionerna?

Permalänk
Medlem

Eye-Fi Mobi Pro. Hur är funktionerna?

Hej!

Jag har i dag Eye-Fi Home... Family... Standard... öhm... nått. Jag vet inte riktigt vad jag har, för det står bara Eye-Fi 4 GB och typen av minneskortet, på själva kortet. Hur som helst. Jag är sugen på att skaffa ett bättre kort från samma serie (Eye-Fi Mobi Pro för att vara exakt), så jag tänkte höra med er som har samma kort eller har testat samma kort, hur funkar funktionerna? Främst överföringen från kameran till telefonen, som Eye-Fi så fint skryter om på deras webbsida.

Kan man genom telefonen ansluta till Eye-Fi-kortet som om det vore någon sorts WiFi Hotspot, för att sedan kunna överföra fotografierna till telefonen (eller bara visa dem direkt genom kameran genom Eye-Fis applikation) och efter det dela fotografierna, utan några som helst problem? Jag är väldigt intresserad av att kunna dela fotografierna till exempelvis Google+, nästan direkt efter att jag har tagit fotografiet.

Med tanke på att jag ogillar krångel (vem gillar det?) och med tanke på att minneskortet kostar lite över 900 SEK med frakt och allt, så vill jag vara 100% säker på att det jag är ute efter, verkligen går att genomföra.

Uppdatering, 2015-07-07
Jag har ringt till olika företag och ställt samma fråga som ovan. Svaret var kort sagt ett ja, så jag ska köpa det i en lokal butik på fredag eller måndag, beroende på när butiken får in det. Då slipper jag frakten. Skönt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.