Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Diablo 3 season 4

Tjena

tänkte kolla intresset för att köra season 4 när det kommer.

Man vill ju undvika köra randoms.

Namn: Totus#2196
Class: barbapappa(barbar)

Jag kommer lira kvällar mest efter 20.00 då jag har en son och fru att ta hand om förutom jobbet.

Skype eller annan kommunikation fungerar för mig om man pallar eventuell fru som kommer och försöker vara rolig med olika kommentarer
Edit:
tänkte att det var bra med start datum för season 4
Season 3 will be ending at the following dates and times for each region:
North America: Sunday, August 23 @ 5:00 p.m. PDT
Europe: Sunday, August 23 @ 5:00 p.m. CEST
Asia: Sunday, August 23 @ 5:00 p.m. KST

Season 4 will be starting shortly after at the following dates and times for each region:
North America: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. PDT
Europe: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. CEST
Asia: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. KST

#diablo

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Medlem

Jag tror jag kommer spela en del trickeh#1488

Kört nu en del på PTR och det känns som om det kommer funka bra

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag kan passa din fru så du kan spela ifred? Helst kvällar efter 20:00 som du själv önskade.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Finns det något datum eller liknande för s4? Inte spelat d3 på länge, tänkte köra lite när nya season börjar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Finns det något datum eller liknande för s4? Inte spelat d3 på länge, tänkte köra lite när nya season börjar.

Nej, PTR stötte på lite buggar osv som gjort att jag skulle gissa på att lanseringen blir uppskjuten 1-2 veckor. Får jag gissa så är sista datumet för S3 23/8.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

Jag kan passa din fru så du kan spela ifred? Helst kvällar efter 20:00 som du själv önskade.

Synd att du bor i göteborg bara

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk

Har nyss börjat spela mer aktivt och har tänkt spela en hel del nu då S4 kommer. Kör just nu S3 bara för att fixa Season rewarden. Bara adda mig på FotZik#2131 om ni vill lira. Kommer spela Witch Doctor.

EDIT: Har bytt battle.net konto så de som har hunnit adda mig på min gamla battle.net tag får jag be adda om mig igen :/ Den nya battle.net tagen är då FotZik#2131

Permalänk
Medlem

Jag är på, måste bara hem från jobbet å gräva fram vad jag har för spelarID

Permalänk
Medlem

Jag kommer att lira season 4 rätt mycket addade dig nu mitt ID är Sthlmdoe#2649

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem

Jag ska lägga till er alla ikväll inför s4 och kommer nog inte spela season innan det
Lägg gärna till Zethar #2434

Permalänk
Medlem

tips om ni har heartstone i telefonen kan man lägga till vänner via den

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk

jag kör lite då och då Killersplace#2900

Visa signatur

Asus maximus V Gene / i7 2600k 3.4 (4.4)( H70 ) 16GB Ram ,Nvidia GeForce GTX 680 4GB Arctic cooling accelero hybrid liquid kylare! , Cooler Master 690 II Advanced NVIDIA Edition , SSD intel 320 120 GB (OS) , samsung 820 250gb(Games) XPEonology 2x10.8TB storage

Permalänk
Medlem
Skrivet av athle86:

Tjena

tänkte kolla intresset för att köra season 4 när det kommer.

Man vill ju undvika köra randoms.

Namn: Totus#2196
Class: barbapappa(barbar)

Jag kommer lira kvällar mest efter 20.00 då jag har en son och fru att ta hand om förutom jobbet.

Skype eller annan kommunikation fungerar för mig om man pallar eventuell fru som kommer och försöker vara rolig med olika kommentarer

Spelar massor med PTR just nu och kommer spela Season 4 när det släpps
Vi är ett gäng som brukar spela tillsammans och har även TeamSpeak 3 server vi hänger på för att prata med varandra.

Frågan är väl om du börjar vid 20:00 på kväll en hur länge spelar du sedan?
Vi som spelar brukar finns folk från 16:00 till 24:00(vardagar) ibland tidigare och ibland senare beroende på hur folk jobbar och går i skolan(finns även dom som är uppe på morgonen och spelar innan dom går till jobbet/skolan)

Vinylen#2125 är min battlenet namn just nu är det bara PTR som gäller fram till det släpps.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Gissar att alla kör softcore? Lirar själv hardcore, tänkte kolla hur intresset ser ut där.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra softcore, är allt för rastlös person för att fokusera på en sak åt gången, hänt allt för många gånger att jag dör när jag kollar serier och dricker kaffe och jag tycker det är det bästa med diablo att man inte behöver superkoncentrera sig konstant
Fast kanske dags att prova Hardcore...

Permalänk
Medlem

Jag startade en community som heter "Swec s4"
Hojta till så bjuder jag in er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Jag startade en community som heter "Swec s4"
Hojta till så bjuder jag in er.

fan va bra, tar gärna invite

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Jag kommer köra softcore, är allt för rastlös person för att fokusera på en sak åt gången, hänt allt för många gånger att jag dör när jag kollar serier och dricker kaffe och jag tycker det är det bästa med diablo att man inte behöver superkoncentrera sig konstant
Fast kanske dags att prova Hardcore...

Var själv som dig i början, hade inga planer på att köra hardcore. Men jag blev dit lurad och har numera svårt att gå tillbaka, finns ingen spänning i softcore Klart man måste focusera lite mer men eftersom man oftast kör mer safe behövs det inte 100% av tiden, som man kanske tror. Sen är det jävligt gött att sitta med 3 andra gubbar över voice chat och skrika som små tjejer ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Var själv som dig i början, hade inga planer på att köra hardcore. Men jag blev dit lurad och har numera svårt att gå tillbaka, finns ingen spänning i softcore Klart man måste focusera lite mer men eftersom man oftast kör mer safe behövs det inte 100% av tiden, som man kanske tror. Sen är det jävligt gött att sitta med 3 andra gubbar över voice chat och skrika som små tjejer ibland.

Hard core är kul kan jag hålla med om men när det har varit så konstiga buggar att spelet laggar på visa banor och man dör på grund av det då är det ingen kul.
Fast har inte testat hard core sedan season 1 och då när man var i act 3 så lagga visa partier något fruktansvärt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Nu har vi äntligen fått ett datum!

Källa: http://eu.battle.net/d3/en/blog/19842943/season-3-ending-soon...

Season 3 will be ending at the following dates and times for each region:

  • North America: Sunday, August 23 @ 5:00 p.m. PDT

  • Europe: Sunday, August 23 @ 5:00 p.m. CEST

  • Asia: Sunday, August 23 @ 5:00 p.m. KST

Season 4 will be starting shortly after at the following dates and times for each region:

  • North America: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. PDT

  • Europe: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. CEST

  • Asia: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. KST

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Hard core är kul kan jag hålla med om men när det har varit så konstiga buggar att spelet laggar på visa banor och man dör på grund av det då är det ingen kul.
Fast har inte testat hard core sedan season 1 och då när man var i act 3 så lagga visa partier något fruktansvärt.

Har cirka ~500 spelade timmar i HC, aldrig dött av lagg. Skulle gissa att det är bättre nu än i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Hard core är kul kan jag hålla med om men när det har varit så konstiga buggar att spelet laggar på visa banor och man dör på grund av det då är det ingen kul.
Fast har inte testat hard core sedan season 1 och då när man var i act 3 så lagga visa partier något fruktansvärt.

Det var inte lagg, det var fps-drop. De har fixat till a3, kloakerna som är det näst senaste ger fortfarande fet fps-drop av oförklarlig anledning men den finns enbart som rift.

Skrivet av Konabu:

Nu har vi äntligen fått ett datum!

Källa: http://eu.battle.net/d3/en/blog/19842943/season-3-ending-soon...

Season 3 will be ending at the following dates and times for each region:

  • North America: Sunday, August 23 @ 5:00 p.m. PDT

  • Europe: Sunday, August 23 @ 5:00 p.m. CEST

  • Asia: Sunday, August 23 @ 5:00 p.m. KST

Season 4 will be starting shortly after at the following dates and times for each region:

  • North America: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. PDT

  • Europe: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. CEST

  • Asia: Friday, August 28 @ 5:00 p.m. KST

Gött! Då gissade jag ganska bra då

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@Cadtekniker: Nexor#2669

tar gärna en invite

Permalänk
Medlem

Jag är gamal D2 HC veteran men jag kör endast softcore i Diablo 3. Funderar starkt på att ta upp HC nötandet igen i Season 4. Spelar endast kvällar då familjen tar sin tid men det är bara adda mig den som vill: kega#2490

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Har cirka ~500 spelade timmar i HC, aldrig dött av lagg. Skulle gissa att det är bättre nu än i början.

Samma här, har dock dött 2 ggr pga blåskärm som enbart inträffar i D3, men hoppas att jag slipper detta i S4 nu när jag bytt till Win10 och har fräsch installation av allt

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Det var inte lagg, det var fps-drop. De har fixat till a3, kloakerna som är det näst senaste ger fortfarande fet fps-drop av oförklarlig anledning men den finns enbart som rift.

Gött! Då gissade jag ganska bra då

I PTR har dom fixa allt sådant verkar det som för nu har jag inte fått det på något område

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@Cadtekniker: Deje#2867

Jag hänger gärna på lite gibb.

Permalänk
Medlem

@vinylens: dippar fortfarande för mig från runt 90-100 ner till 30 i värsta fall i det området.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

@vinylens: dippar fortfarande för mig från runt 90-100 ner till 30 i värsta fall i det området.

Nu har jag bara fått den riften 1 gång på PTR men jag höll mig stadigt över 140 FPS genom hela kartan, detta var inte möjligt i 2.2 så någonting har de iaf gjort.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av fromis:

Har cirka ~500 spelade timmar i HC, aldrig dött av lagg. Skulle gissa att det är bättre nu än i början.

Inte kört HC (eller D3 för den delen) sen season1 men då gav polarna upp när vi förlorade andra gruppen chars för en DC, första gruppen dog runt level 65, andra vid Paragon level 100 när vi börjat få lite gear. Båda gångerna krasha gamet och alla 4 chars dog.

Men är det stabilare nu så ska jag försöka få med dom på HC igen