Inet eller komplett?

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet om vilken av dessa butiker som är snällast när det gäller garantiärenden osv?

Permalänk
Medlem

support är väldigt individuellt om hur du uppfattas i telefonen under ditt RMA samtal och vem du får prata med.. jag har mött både trevliga och otrevliga på både komplett och inet,

mig själv bruklar jag köpa allting på inet, mest för att jag köpt tidigare 3 datorer där coh gillar att ha alla RMAer och kvitton på samma ställe, då slipper ajg leta runt om det är problem

Permalänk
Medlem

Komplett alla dagar i veckan! Sjuk bra support och kan ibland tämja på reglerna när det är någon produkt man vill ha lite rabatt på.

Permalänk
Medlem

De va jag har sett mellan Inet/Komplett.

Priser:
Allmänt anser jag Inet och Komplett ligger alltid nästan exakt samma priser.
Stora skillnaderna är bara när de har sina kampanjer/utförsäljningar.

Mängden av Kampanjer/rabatter/annat.
Kan jag inte riktigt svara på vem har mest ärligt talat.
Vi ser nu på Black Friday vem av de två som vinner.

Kund rådgivning:
Alla gånger jag varit kontakt med de om eventuella köp/rådgivning.
Har de tagit på sig jobbet personligt och lägger extra vilja på ge dig optimal kundservice.

Men tycker lite att Komplett allmänt skiner lite mer på detta fält. Av deras personal allmänt håller högre mått.
Andra orsaken var de aldrig förlorade sitt fokus eller intresset i samtalet till dig.

Inet ger dig 24mån på pc-build utanför deras stationera erbjudanden. Tar du deras paket får du 36månader.
Komplett Pc-build på många av deras paket är nästan helt valfria vilka produkter du vill ha.
De ger dig 36månader på alla deras pc-builds köp.

Kund support:
För mig som bor i Stockholm.
Har Inet automatisk fördel gentemot Komplett som har inget affär/utlämning här.
Men här tycker jag stora skillnaden varit mellan Inet och Komplett för mig iallafall.

Inet har varit lite sega i mina synpunkter på visa garantiärenden. (Tagit tid)
Men aldrig blivit krångel med något och de blivit alltid bra i slutet.
Alltså ett stort plus på Inet är deras garanti-system. (Telefonnummer kvitto<-Helt galet genialisk.)

Komplett fall har de bara varit helt perfekt förutom tiden de tar. Detta är orsaken av de har inget avdelning i Stockholm.
Så man måste skicka allt till de genom posten/annat. De är ett jobbigt moment i sig själv. (Har haft mina problem med posten genom åren..I dare you skriva ömtåligt på nästa paket du skickar.)

Alla mina garantin ärende oss Komplett och de andra jag sett av vänner/bekanta/annat.
Har de alltid gått en extra steg utöver sitt garanti ansvar som säljare.

Jag köpte ett Pc-byggd paket av de ungefär 1.5 år sedan. Slutet av September I år upptäckte jag konstigheter med mitt grafikkortet. (Datorn dog/Grafikortet vägrar starta upp/ingen bild<-dött grafikort senare.)
Till slutet vägrade den helt hållet att starta. Jag hade fördröjt de lite att skicka in de av omständigheter med arbetet/viktiga filer på datorn. Grafikkortet var de bästa då när jag köpte de.

De kontaktade mig senare att bekräftade grafikkortet hade gått. Detta serie hade utgått och jag förväntade mig att få ett nytt kort av likvärdig prestanda. De började med ge mig olika alternativ på grafikkort de kunde ersätta mig med. Deras alternativ de erbjud var redan bättre än de grafikkortet jag hade.

Sen frågade jag han i telefonen om de var möjligt att kanske få ett Titan X eller 980ti.
Sedan jag betalade mellan skillnaden i priset. Han bad om få ringa tillbaka om 5min och jag bad honom göra de om 15min.
Så jag fick lite tid och titta runt på olika grafikkorten/märken. Inom 15min ringde han och behövde inte betala ingen mellanskillnad.
Bestämde mig for 980ti Asus 6g och fick vänta 2 dagar för de komma in.

Jag blev helt stum fick ersättning produkt som var redan 62% bättre i tester mot mitt gamla grafikkort.
Detta service gjorde jag köpte samtidigt ny hårddisk av de. Tanke på de hade gett mig prisskillnad värde på 2500-3000kr helt fritt.
Så tyckte jag varför inte när jag ändå fått pengar på slippa betala mellanskillnaden.
Samtidigt få helt nytt top of line grafikkort utan extra kostnad.

Jag fick helt nytt grafikkort och en av de bästa.
Samtidigt köpte en hårddisk och sparade in stora mellanskillnaden.

Detta är kundsupport av 10/10 och de fått min lojalitet som kund.
De enda som är minus de har ingen avdelning i Stockholm.

Jag skulle rekommendera Komplett i service/support och pc-bygge.
Men Inet har sina fördelar och bekvämligheten av de finns i Stockholm.

Detta är vad jag tycker allafall.

Permalänk

Personligen tycker jag Inet:

Ex 1: Jag köpte en cpu fläkt. spelade knappt på 1 år.
när jag skulle spela senare igen, så lät fläkten som en 4taktsmotor, om någon av er sc'are vet hur en sånn låter?
Mailade in och dom skickade ut en ny.

Ex 2: Köpte en skärm som pixlarna dog på.Ingen av ASUS-garantier täcker det. Men Inet var så snälla som böt ut skärmen ändå.

Riktigt bra service och snabb leverans!

+ att man får pingvinstång vid datormontage delar. Beställde ny PSU förra veckan, fick pingvinstång

Permalänk
Avstängd

Har alltid undrat varför vissa har räntefri avbetalning på iallafall 12 månader (INET) medans andra har sjuka räntor på deras 12 månaders avbetalning? (KOMPLETT). Handlar det bara om vilka som varit bäst att deala med sin bank?

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem

@toobiasf:

De mer handlar om vilja och va intresse man har i avbetalning planer. (Att vara en minibank med snabbare utlåning.)
Sedan vilka regler företaget har på öppet köp/annat.

Jag anser räntefria avbetalningar ju galet på företaget sida. De inte så mycket när man tittar enskilt. Men lägger man ihop dessa enskilda räntefria betalningar blir de stora kostnader.
Allmänt tar du ingen ränta+avbetalning tid på 12månader. Totala köpet är på låt oss säga 8000kr.(7992) Företag sätter prissättning ofta så man får alltid heltal slutet.

666kr per månad och låt oss säga ränta på 10%. Blir de då 799kr per månad. Detta är bara för att få något för du låter pengar ligga ut och samtidigt försäkrar dig kan täcka tänkbara kredit förluster.<--kommer till detta.

Men i komplett fall har de ett öppet köp i 45 dagar och du kan ändra dig för en annan vara eller du inte nöjd.
Detta generar i sin tur ordning stora omkostnader troligtvis och misstänker att därför Komplett kryddar på ränteavbetalningar.

https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=12191
http://www.inet.se/info/318/vanliga-fragor-och-svar

Så tänk dig nu utan ränta.
Du får bara kontinuerlig betalning på 666kr per månad. Du har låst summa pengar oss en kund.
Du kan inte använda för inköp/löner/lokaler/investeringar/extra/bra kvartal rapport av tillgängliga PENGAR.
Sen längre en avbetalning är de större chans att något händer med kunden/köpare och påverkar betalningsplan. Kunden kanske blir dödlig sjuk/förlorar jobbet/annat. Så han börjar släpa på betalningarna och de tar längre tid för slutföra betalningsplanen.

Tänk dig de finns 24/36 månader räntefria avbetalningar. Sedan tänk dig när du lägger dig i större mängder av pengar och avbetalningsplaner. Räntefria 12mån är bara locka kunder köpa något varor som du har mycket av eller inte kommer få ut tillräckligt snabbt. 24-36mån vet jag inte va de håller på inom elektronik delen inom privat personer. Finns undantag i andra branscher och med goda orsaker. Företag delen är de vanligt man förhandlar fram stora kontrakt med fast avbetalning summa och annat.

Alla vill tjäna pengar och samma för företag. Företag vill nå en perfekt balans och punkt på ett diagram. (Kunden nöjd/pengar företaget har generat.)

Permalänk
Medlem

Är prisat det samma är väl valet ganska enkelt. Komplett. Bara 45 dagars öppet köp är svårslaget.

Skrivet av danielwerner:

Någon som har erfarenhet om vilken av dessa butiker som är snällast när det gäller garantiärenden osv?

Tycker båda sköter sig lika bra. Aldrig haft något problem med garantiärenden hos någon av dessa.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |