Permalänk
Medlem

Kan ej klocka...

Jag har en AMD Athlon XP 2100+ palomino och mitt moder kort är ett MSI KT3 ultra. Jag har tänkt att överklocka processorn från 1733 mhz till 1800-1900 mhz men när jag är i bios och ändrar fsb eller multipiern så blir det ingen bild så jag måste radera bios eller så startas datorn om hela tiden.

Jag har bara testat att antingen dra upp multipiern eller fsb och lite men ändå vill inte datorn. Vad gör jag för fel....eller tål inte processorn alternativ moderkortet att överklocka?

FSB står på 133 mhz och multipiern på auto vilket är 13 har jag konstaterat!

Nån som kan veta vad som är fel eller vad jag gör för fel?

Permalänk
Medlem

För att du ska kunna ändra multipliern måste du låsa upp processorn.
Finns otaliga guider över hur du gör detta.
Vad gäller fsb'n kan det finnas olika förklaringar till det.
Vad är det för minnen?
Hur varm är Cpu'n under full load?

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag har för minnen...var kan man kolla det?
Min cpu brukar ligga på runt 50 grader efter att datorn varit på ett tag!

Permalänk
Medlem

Öppna och kika?
Brukar stå på minnet.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

datorn blir ostabil om du inte ökar vcore när du klocka. du måste öka den om det går i ditt bios annars får du göra en spänningsmodd

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk

jag kan bota upp i 140 fsb och spela med det utan att höja volten.
se min sign va jag har.