Få bättre hastighet på mobilen och installera kitkat?

Permalänk
Avstängd

Få bättre hastighet på mobilen och installera kitkat?

Hejsan jag har gjort en tidigare tråd där jag blev trött på min gamla mobil och tyckte att den laggade för mycket. Då fick jag tips om kitkat och jag undrar ifall det är någon här som kan skicka länk där man kan ladda ner en säker version. Sen en fråga till är kitkat säkert och är det android som har gjort det jag tänkte så att man inte bryter någon lag genom att använda ett piratprogram eller något.

Sen undrar jag om det finns bra appar till mobilen som sparar batteri, dödar appar, aktiviteter som inte är nödvändiga plus såna som gör prestandan bättre. Tänkte att jag ger mobilen en sista chans, hjälper inte detta då får jag köpa en ny.

Tråden: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1383439-mobil-for-500-1...

Permalänk

Börja med att inaktivera saker du inte använder och stänga av automatiska uppdateringar och liknande.
Gör faktiskt en del skillnad, inte minst på batteriet.

Finns många bra guider för vad du bör och inte bör stänga av. Jag kan inte länka någon, för jag hittar faktiskt inte igen en som jag gillade själv.

Har själv inaktiverat en hel del google appar som jag inte använder, samt stängt av en del onödig synkronisering.

Det blir lite skillnad faktiskt, även om jag inte har mätt någonting såklart.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farbror Krut:

Hejsan jag har gjort en tidigare tråd där jag blev trött på min gamla mobil och tyckte att den laggade för mycket. Då fick jag tips om kitkat och jag undrar ifall det är någon här som kan skicka länk där man kan ladda ner en säker version. Sen en fråga till är kitkat säkert och är det android som har gjort det jag tänkte så att man inte bryter någon lag genom att använda ett piratprogram eller något.

Sen undrar jag om det finns bra appar till mobilen som sparar batteri, dödar appar, aktiviteter som inte är nödvändiga plus såna som gör prestandan bättre. Tänkte att jag ger mobilen en sista chans, hjälper inte detta då får jag köpa en ny.

Tråden: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1383439-mobil-for-500-1...

Du har 4.1.2 va som jag tror är senaste officiella från samsung? JellyBean eller dylikt.

Iaf, finns säkert ett flertal roms som bygger på 5.1 osv. Hur dessa fungerar är ju en annan fråga.

Jag la in cm på min gamla för ett tag sedan med hjälp av cm-installer. Ladda ner på datorn, kör och följ instruktionerna. Enkelt och tar en kvart så har du 4.4.4 på telefonen som fungerar rätt ok iaf.