Valve lockar hårdvaruköpare med Rocket League och Portal 2

Permalänk
Melding Plague

Valve lockar hårdvaruköpare med Rocket League och Portal 2

Det blir gratis spel på köpet när Valve kryddar förbokningserbjudandena för handkontrollen Steam Controller och streamingboxen Steam Link.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite sugen på en Steam Controller, men med 4 st trådlösa Xbox-kontroller som fungerar bra känns det lite omotiverat.

Permalänk
Medlem

Beställde direkt när det gick att förhandsboka kontrollen och linken. Betalade hela kalaset med en kniv som jag hade sålt några veckor tidigare.

Så bundlar dom med några spel så gör det ingenting!

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Hedersmedlem

Ska köpa kontrollen.
Linken är inte nödvändig då jag har TV, HTPC, filserver, gamingrigg + stor och skön soffa i samma rum = HDMI-kabel är det enda som behövs.

Link är ju dock grymt vad gäller möjligheten att enkelt sitta i ett annat rum och spela i skönsoffan

Edit: Fungerar den till spel som INTE körs via Steam?

Lade till en fråga
Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Har redan köpt en steam controller, väldigt trött på att spela med moddad PS3 kontroller eller Xbox 360 kontroll, den funkar inte så bra då den måste konfas om varje gång den startas, konstig är den.

Lite tråkigt att de som redan har förhandsbokat inte får Rocket League förrens i september.

Permalänk
Medlem

Spelar så mycket rocket league att min sons ps4 glöder. Fantastiskt spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Portal 2? Hur många entusiaster för steam har inte redan det? Får man dota2 på köpet också?
Edit:

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Värt att notera att de rullar ut successivt till de som redan köpt steam hårdvara, redan fått spelen själv redan i morse och jag förbokade dag 1.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Två icke-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ska köpa kontrollen.
Linken är inte nödvändig då jag har TV, HTPC, filserver, gamingrigg + stor och skön soffa i samma rum = HDMI-kabel är det enda som behövs.

Link är ju dock grymt vad gäller möjligheten att enkelt sitta i ett annat rum och spela i skönsoffan

Edit: Fungerar den till spel som INTE körs via Steam?

Möjligt, om du lägger in länkar till spelen i Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

yay gratis spel

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Så kul, spel att testa sin controller med

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeGreeZ:

Beställde direkt när det gick att förhandsboka kontrollen och linken. Betalade hela kalaset med en kniv som jag hade sålt några veckor tidigare.

Så bundlar dom med några spel så gör det ingenting!

Jag gjorde samma. Nu märkte jag dock att de har tydligen sänkt priset med 15€ per enhet, så vi som förhandsköpte enheterna tidigt fick betala 300:- mer än de som köper enheterna nu.

Eh, vet inte riktigt hur jag ska känna om det...

EDIT: Visade sig att jag betalade 115,94 EUR för båda enheterna (exklusive frakt), vilket är 5,96 EUR (56,39 SEK) mer än de som köper enheterna idag. Eh, i det fallet så bryr jag mig inte då vi trots allt tydligen ska få enheterna först.

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att beställa den men är inte 700SEK ink. frakt bra jävla dyrt för en dosa?
Någon som vet om den kommer att säljas i Sverige sen över disk så man kan prova den innan man lägger 700SEK på den?

Permalänk
Avstängd

Blir sugen på att sälja av lite skins för att beställa Link + Controller. Vill verkligen ha Rocket league så det är ju onekligen kli i fingrarna just nu!

Är det någon som vet om priserna är inkl frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Jag funderar på att beställa den men är inte 700SEK ink. frakt bra jävla dyrt för en dosa?
Någon som vet om den kommer att säljas i Sverige sen över disk så man kan prova den innan man lägger 700SEK på den?

525kr för kontrollen. Vilket är samma som en xbonekontroll.

Permalänk

Om man är inte super sugen på att köpa kontrollen på nätet på grund av frakten och krånglet som skulle uppstå om något inte fungerade, så har även Gamestop förhandsbokningen av både kontrollen och Link. Vet dock inte hur det funkar med gratis-spelen som de som köper via steam får men kan vara värt att kolla upp.

Visa signatur

🖥/📱 - Macbook Air M2, iPhone 13
📽️ - Samsung Freestyle
🎮 - PS5, PS4 Pro - 9.0, Switch - Atmosphère, HENkaku Ensō PSVita, Quest 2, Steam Deck 256GB, Panic Playdate
📷 - Panasonic M4/3 - Minolta MC F1.7 50mm
⌨️ - Novatouch - ALU chassi - SA Leviathan, Pok3r - Box Royal - SkIIdata, Model M ISO usb modded (Model H)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Portal 2? Hur många entusiaster för steam har inte redan det? Får man dota2 på köpet också?
Edit:

Skärp dig nu! Om handkontrollen ska bli en succé så måste de bundla den med Team Fortress 2.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tveksam inför kontrollen, frågan är ju om den är bättre än One-kontrollen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Har redan köpt en steam controller, väldigt trött på att spela med moddad PS3 kontroller eller Xbox 360 kontroll, den funkar inte så bra då den måste konfas om varje gång den startas, konstig är den.

Lite tråkigt att de som redan har förhandsbokat inte får Rocket League förrens i september.

Behöver inte confa min xbox 360 kontroll i alla fall (snarare det finns inget att confugera).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad att ha en handkontroll som kan styra det mesta (Kodi och spel) till min HTPC vid TVn. Det här är absolut ett väldigt spännande alternativ ifall bara Kodi kommer att stödja den fullt ut vilket säkert är fallet så fort RetroPlayer-branchet till Kodi är färdigt.

Den är mycket intressant då man skulle kunna styra mer PC-specifika spel med större precision samt att man skulle kunna peka runt med en muspekare på skärmen.

Dock väntar jag på en ordentlig recension först och att mjukvaran ska hänga med lite i utvecklingnen.

Permalänk

Tror ni Swec kommer testa denna?

Man är väll lite sugen på att skaffa en ny handkontroll, min min moddade original xbox kontroll funkar helt okey även om den har 13 år plus på nacken

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Tveksamt om FPS folket kommer vara så sugna på att gå ifrån tusentals DPI och 1ms till en touchpad.
En trådlös spelmus kostar ju över tusen spänn så hur mycket fördröjning man kan förvänta sig i denna ska bli intressant att se.

Men när det kommer till sport, bil och andra "konsol" spel så tror jag både xbox och ps4 kommer få på nöten då steam OS lär slå igenom stort.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag beställde både Link och controller 25 juni och fick båda dessa spel adderade till mitt steam konto igår..

Permalänk
Medlem

@wtfdoodle:

Delsumma: 109,98 EUR
Frakt: 29,80 EUR

--------------------------------------------------------------------------------

Totalt: 139,78 EUR

Detta är från steam...jag sålde skinns då jag hade 3 knivar och gjort lite vinster på lounge..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dolesen:

@wtfdoodle:

Delsumma: 109,98 EUR
Frakt: 29,80 EUR

--------------------------------------------------------------------------------

Totalt: 139,78 EUR

Detta är från steam...jag sålde skinns då jag hade 3 knivar och gjort lite vinster på lounge..

Ah ok, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Men när det kommer till sport, bil och andra "konsol" spel så tror jag både xbox och ps4 kommer få på nöten då steam OS lär slå igenom stort.

När det gäller sport samt bilspel så kommer Steam OS inte ha ett skit att komma med när den släppts gentemot både Xbox One samt PS4. Det hela handlar om Spelutbud inte om hårdvara.

De största spelen i de kategorierna är för stunden helt exklusiva till konsol, vissa konsol exklusiva dessutom. För att Steam OS enns ska kunna knappra in på den biten så krävs det att det faktiskt finns spel. Idag finns det inte speciellt mycket till Steam OS, du har en hel drös med Indie spel samt ett par störa titlar, varav så got som nästan noll sport spel.

Här har du en lista idag: http://store.steampowered.com/tag/en/Sports#os%5B%5D=linux&p=...

Det enda spelet i hela den listan som ens har större spelarbas är Football manager, och det kommer ändå inte i närheten de större sportspelen på konsol.

Du har en aning större utbud när det gäller Bilspel men inte väldigt mycket, det största spelet där är Rocket League ( som släpps om ett par veckor till Steam OS, Samt Dirt ) Men även de spelen är långt ifrån lika stort som Forza / GT.

Så konsol spelarna som kommer fortsätta köpa konsol och spela Fifa/Nhl/Forza/Gt och inget i världen kommer få dom att gå över till Steam OS så länge inte deras spel kommer dit, och dessa spel kommer aldrig komma till Steam OS.

Vad som exakt kommer ske längre fram i tiden är svårt att säga, men jag tror till början att den kommer vara riktigt trögsåld, och om den börjar sälja rejält så lär nog spelen komma till slut. Men det lär nog ta ett tag om detta sker.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Behöver inte confa min xbox 360 kontroll i alla fall (snarare det finns inget att confugera).

Mjo, för mig så är det så att per default så kan jag enbart navigera med thumbsticks, och rent allmänna konstiga sätt att ta sig vidare. Så får gå in i menyn o klicka in rätt förhandsvisade bildknapp med motsvarande knapp på kontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Idag finns det inte speciellt mycket till Steam OS

Det är ju inte släppt förutom en buggig beta, 1000x spel ska ju finnas vid release gör dom ju reklam för.

Steam OS ska ju minska steget och göra det enklare för utvecklare att porta spelen.
Steam Controller och en konsol (dator med steam OS) kommer slå undan fötterna på konsoler med låst hårdvara.

Konsolerna ligger redan efter i hårdvara idag, ta Witcher 3 som exempel:
900p 30fps @ Xbox One
1080p 30fps @ PS4

Du som spelar kan själv inte uppgradera hårdvaran utan får vänta till nästa version av konsolen släpps.
Det kommer döda konsoler om dom inte också hoppar på tåget och låter användarna själva uppgradera hårdvaran vid behov vilket skulle vara ett stort lyft för dom.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället