Apple direktsänder lanseringen av Iphone 6S

Permalänk
Medlem
Skrivet av freevorn:

Reagerar speciellt på "MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second" där "640 by 480 pixels" verkar absurt.

Någon som känner att detta är självklart och inte har något emot att ge oss andra samma insikt?

/***Från Apples hemsida - se nedan länk***
H.264 video up to 1080p, 60 frames per second, High or Main Profile level 4.2 or lower

H.264 Baseline Profile level 3.0 or lower with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

http://www.apple.com/tv/specs/

Mpeg-4 syftar nog på den äldre standarden (typ xvid/divx) som inte används nånstans längre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

Dina kommentarer om NFC är så sjukt onyanserade att det är svårt att ta dem på allvar. Själv har jag använt NFC i stort sett var dag i min mobil i 4-5 år.
NFC var jävligt intressant långt innan Apple kom med sitt Apple Pay. Men kanske inte inom sekten...

Skickades från m.sweclockers.com

Eh?

Det finns inget användningsområde för NFC som jag träffat på förutom betalningar, och det fungerar ju inte ens ute i butikerna då kortföretagen /bankerna förhalar det hela, annars är NFC inte direkt spritt alls, utom just för betalningar.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Eh?

Det finns inget användningsområde för NFC som jag träffat på förutom betalningar, och det fungerar ju inte ens ute i butikerna då kortföretagen /bankerna förhalar det hela, annars är NFC inte direkt spritt alls, utom just för betalningar.

Om du är så våldsamt oinsatt i ämnet så kanske du inte bör uttala dig. För jag utgår från att du förstår att det inte för betalningar jag använt NFC i 4-5 år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

Om du är så våldsamt oinsatt i ämnet så kanske du inte bör uttala dig. För jag utgår från att du förstår att det inte för betalningar jag använt NFC i 4-5 år.

Oj, är du oinsatt?

Finns inte många butiker som tar emot NFC, då handeln själva satsar på "Blippa" med korten, vilket i längden öppnar upp för att betala med NFC.

Och andra användningsområden är rätt begränsade med, då det saknas mycket produkter som är användbara med NFC.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

För jag utgår från att du förstår att det inte för betalningar jag använt NFC i 4-5 år.

Vad har du använt det för då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Om du är så våldsamt oinsatt i ämnet så kanske du inte bör uttala dig. För jag utgår från att du förstår att det inte för betalningar jag använt NFC i 4-5 år.

Med tanke på att dina väldigt aggressiva svar i stort sett saknar substans, uppkommer frågan...

Vad har du använt det till?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Mpeg-4 syftar nog på den äldre standarden (typ xvid/divx) som inte används nånstans längre

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret.

Hittar jag mer information gällande min originalfråga, postar jag den här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Med tanke på att dina väldigt aggressiva svar i stort sett saknar substans, uppkommer frågan...

Vad har du använt det till?

Belysning, parning av enheter, mobilprofiler och betalning bland annat. Det går att använda till hur mycket som helst redan idag. Man har kunnat betala med bl.a. SEQR i säkert 2-3 år redan i många affärer. Att säga att NFC inte har "behövts" förrän idag är kort sagt tramsigt. Det behövs inte mer idag än för 4-5 år sedan när det blev standard i premium mobiler med Android. Det är bra att Apple äntligen tagit steget dock, men det har tagit skrattretande lång tid. Som så ofta när Apple äntligen följer efter Android så kommer alltid försvarstalet att "det inte behövts tidigare". Och har man dessutom så lite koll på att tekniken redan används, av en stor skara människor världen över, blir det ytterst tramsigt när man konstateras att det inte funnits något behov tidigare.

Att däremot undra vad man faktiskt använder NFC till är en högst berättigad fråga men att konstatera att det inte behövts tidigare för att "Apple Pay" inte funnits är en rent provocerande korkad kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Eh?

Det finns inget användningsområde för NFC som jag träffat på förutom betalningar, och det fungerar ju inte ens ute i butikerna då kortföretagen /bankerna förhalar det hela, annars är NFC inte direkt spritt alls, utom just för betalningar.

Det är ett vanligt protokoll för att para blåtandsenheter, nyare form av rfid-chip är också väldigt vanligt med nfc (eller om det var så att nfc är en förlängning av rfid med kryptering på radiosändningen). På mobiler har det funnits sedan 2006 (Nokia). För betalningar är det en nymodighet iom implementering i android (2010). fl;oil - det är extremt vanligt och har använts i snart 10 år

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Equilibrium:

Om man skulle vara en fanboi skulle man ju sitta fast limmad i sin iTV.

Vad är iTV?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Känns som att det är läge för Microsoft att stämma Apple.

För vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

Belysning, parning av enheter, mobilprofiler och betalning bland annat. Det går att använda till hur mycket som helst redan idag. Man har kunnat betala med bl.a. SEQR i säkert 2-3 år redan i många affärer. Att säga att NFC inte har "behövts" förrän idag är kort sagt tramsigt. Det behövs inte mer idag än för 4-5 år sedan när det blev standard i premium mobiler med Android. Det är bra att Apple äntligen tagit steget dock, men det har tagit skrattretande lång tid. Som så ofta när Apple äntligen följer efter Android så kommer alltid försvarstalet att "det inte behövts tidigare". Och har man dessutom så lite koll på att tekniken redan används, av en stor skara människor världen över, blir det ytterst tramsigt när man konstateras att det inte funnits något behov tidigare.

Att däremot undra vad man faktiskt använder NFC till är en högst berättigad fråga men att konstatera att det inte behövts tidigare för att "Apple Pay" inte funnits är en rent provocerande korkad kommentar.

SQGR använder inte NFC, utan kör med QR kod som man scannar.

Och NFC har inte behövts fören nu, och behövs inte nu heller fören exempelvis Apple Pay kommer till Sverige, då NFC för våran del är helt onödigt då det inte finns något användningsområde till att använda NFC, förutom just betalning, vilket inte fungerar med Apple Pay än i Sverige, likväl som det inte fungerar på Androidsidan då bankerna/korttillverkarna är bromsklossar i det hela.

Så det har inte tagit "skrattretande lång tid", då det inte finns något behov av det så är det ingen mening att skeppa med NFC funktion, Apple kunde lika gärna släppt iPhone utan NFC chip i övriga länder utom USA / Storbritannien då nyttan av chipet är 0, och då en onödig kostnad om man vill se det så.

Skrivet av Gurk:

Det är ett vanligt protokoll för att para blåtandsenheter, nyare form av rfid-chip är också väldigt vanligt med nfc (eller om det var så att nfc är en förlängning av rfid med kryptering på radiosändningen). På mobiler har det funnits sedan 2006 (Nokia). För betalningar är det en nymodighet iom implementering i android (2010). fl;oil - det är extremt vanligt och har använts i snart 10 år

För att para bluetooth enheter så använder man oftast en 4 siffrig kod ja, så NFC är rätt onödigt då användningsområdet idag är väldigt begränsat, och det inte tillför något egentligen som är av nytta, fören det kan nyttjas till ex betalning, där det har sin stora potential för att snabba upp betalningar i butiker, eller att det utvecklas mer system för hemmen som det kan nyttjas till.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Finns mer användningsområden än betalning, som för övrigt inte satt sin fot här än.

Och här använder vi inte NFC alls, så varför denna uppståndelse om avsaknad eller inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dealerovski:

"Iphone 6s everything is changed" ser exakt likadan ut som iphone6

Vad spelar utseendet för roll? Ändringarna sitter inte i utseendet, du är alldeles för ytlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon214822:

Vilken smäll mot Microsofts idé med att ha samma OS överallt. Med tvOS så introducerar men ett tredje OS. Helt frivilligt. Därför att man tycker det blir bättre då.

De introducerar egentligen inget nytt OS, det är en vidareutveckling av det befintliga som i grunden bygger på iOS fast anpassat för ATV, precis som OS i Apple Watch (som om man ska räkna som dig är det 3:e, så då borde ju tvOS vara det 4:e), så de har fortfarande bara 2 OS egentligen, Mac OS X & iOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Och här använder vi inte NFC alls, så varför denna uppståndelse om avsaknad eller inte?

Skickades från m.sweclockers.com

För att den borde varit standard för länge sen NFC har enorm potential mer än betalningar.

Som exempel kan man sätta en tag innanför dörren för sitt WIFI lösen (som exempel), då slipper man dela ut det till alla. NFC används i bussar idag, men med mobilen slipper man plastkortet om man har NFC i mobilen (dock tyvärr inte gått så långt med tekniken utan får ha ett plastkort med NFC).

Så mer än betalningar används/kan NFC användas.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rajat:

De introducerar egentligen inget nytt OS, det är en vidareutveckling av det befintliga som i grunden bygger på iOS fast anpassat för ATV, precis som OS i Apple Watch (som om man ska räkna som dig är det 3:e, så då borde ju tvOS vara det 4:e), så de har fortfarande bara 2 OS egentligen, Mac OS X & iOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag resonerar så är det ett separat UI och en separat SDK. Visst är det i botten samma men det är det för OS X och iOS också, i någon utsträckning. Att kalla watchOS för ett separat OS tycker jag är lite fel i sammanhanget i och med att en smartwatch är så väldigt begränsad och speciell pryl och då måste man hantera det separat.

OS X och iOS och tvOS ser jag som ungefär samma typ av upplösning och hårdvara, bara olika paradigmer. Tbord + mus kontra touch kontra knappar+touch-på-distans. Windows 10 är att man kör alla paradigmer samtidigt. Tim Cook har klart sagt att han vill hålla isär paradigmerna för att det skall bli lättare för användarna. Det gör dom också. Bakom paradigmerna håller man det så synkat man kan av väldigt rationella skäl.

Apple är duktiga både på integration och på UI. Om det var en bra idé med samma paradigm överallt hade man gjort så. Att Microsoft kör samma paradigm av skäl som är bra för Microsoft är uppenbart men Apple väljer alltså, i full frihet och mycket medvetet, att gå en helt annan väg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

För att den borde varit standard för länge sen NFC har enorm potential mer än betalningar.

Som exempel kan man sätta en tag innanför dörren för sitt WIFI lösen (som exempel), då slipper man dela ut det till alla. NFC används i bussar idag, men med mobilen slipper man plastkortet om man har NFC i mobilen (dock tyvärr inte gått så långt med tekniken utan får ha ett plastkort med NFC).

Så mer än betalningar används/kan NFC användas.

Som jag sa, det används inte ens här och knappt någon annanstans heller, så det finns ingen anledning att vara för snabb med att ha byggt in det tidigare.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jo, men vem idag har inte en mobiltelefon någonstans i närheten när man sitter och ska kolla på tv?

Sant sant :). Men jag tänkte och var inne på att slippa just det där med telefon, ipad osv. Men visst har du rätt i det du säger.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

För att para bluetooth enheter så använder man oftast en 4 siffrig kod ja, så NFC är rätt onödigt då användningsområdet idag är väldigt begränsat, och det inte tillför något egentligen som är av nytta, fören det kan nyttjas till ex betalning, där det har sin stora potential för att snabba upp betalningar i butiker, eller att det utvecklas mer system för hemmen som det kan nyttjas till.

Nja, du får nog gå och läsa på lite vad man använder grejerna till. Du vet den där lilla "pairing" knappen som man ska trycka på? Den som sitter på bt-högtalare / hörlurar / och liknande... ja, som man kan ansluta sin platta/telefon/sak till? Det är inte en fyrsiffrig kod om vi säjer som så.

//edit - noterade att mina barns leksaker tydligen kör med detta också, skylanders och även android beam

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2244
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurk:

Nja, du får nog gå och läsa på lite vad man använder grejerna till. Du vet den där lilla "pairing" knappen som man ska trycka på? Den som sitter på bt-högtalare / hörlurar / och liknande... ja, som man kan ansluta sin platta/telefon/sak till? Det är inte en fyrsiffrig kod om vi säjer som så.

//edit - noterade att mina barns leksaker tydligen kör med detta också, skylanders och även android beam

Tror det bara är när man ska använda sig av BT mellan t.ex. två mobiler som man behöver ange PIN-kod?

Är iallafall det enda jag kommer på nu.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Som jag sa, det används inte ens här och knappt någon annanstans heller, så det finns ingen anledning att vara för snabb med att ha byggt in det tidigare.

I bussar använder det i hög grad (i alla fall i mitt område). ett plastkort med NFC och det har dom gjort i över 8 år

Såna där manuella tvättar kör med NFC plast kort med, hade sparat på miljön att använda mobilen i stället. Detta är två exempel. Ingen av dessa två använder betalning direkt, utan förladdning i för sig. Men ändå visar att mobilerna och betalningsmetoder är långt efter.

Varför inte en bus app man laddar varje månad t.ex så slipper man plastkorten?

Sen NFC kan användas av säkerhetsvakter, där dom checkat av att dom kollat/gått över vist område. Är annat område det kan användas.

Vi privat personer använder troligen mest betalning eller liknande med NFC, men går att använda det till lite vad som helst bara man har fantasi

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

SQGR använder inte NFC, utan kör med QR kod som man scannar.

Och NFC har inte behövts fören nu, och behövs inte nu heller fören exempelvis Apple Pay kommer till Sverige, då NFC för våran del är helt onödigt då det inte finns något användningsområde till att använda NFC, förutom just betalning, vilket inte fungerar med Apple Pay än i Sverige, likväl som det inte fungerar på Androidsidan då bankerna/korttillverkarna är bromsklossar i det hela.

Så det har inte tagit "skrattretande lång tid", då det inte finns något behov av det så är det ingen mening att skeppa med NFC funktion, Apple kunde lika gärna släppt iPhone utan NFC chip i övriga länder utom USA / Storbritannien då nyttan av chipet är 0, och då en onödig kostnad om man vill se det så.
För att para bluetooth enheter så använder man oftast en 4 siffrig kod ja, så NFC är rätt onödigt då användningsområdet idag är väldigt begränsat, och det inte tillför något egentligen som är av nytta, fören det kan nyttjas till ex betalning, där det har sin stora potential för att snabba upp betalningar i butiker, eller att det utvecklas mer system för hemmen som det kan nyttjas till.

Nu räcker det med korkade kommentarer från dig.

SEQR använder NFC om du vill men du kan också använda QR. Nästan så man har lust att spela in en video bara för att få tyst på dig.

Men vi får hoppas Apple Pay kommer snart så det finns någon mening med NFC...

Avslutar denna hopplösa diskussion med dig genom följande citat.

"It’s hard to win an argument with a smart person, but it’s damn near impossible to win an argument with a stupid person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Nu räcker det med korkade kommentarer från dig.

SEQR använder NFC om du vill men du kan också använda QR. Nästan så man har lust att spela in en video bara för att få tyst på dig.

Men vi får hoppas Apple Pay kommer snart så det finns någon mening med NFC...

Avslutar denna hopplösa diskussion med dig genom följande citat.

"It’s hard to win an argument with a smart person, but it’s damn near impossible to win an argument with a stupid person.

Ruskigt bra inlägg

Inte för att tala illa om någon, men dom som försvarar Apple verkar ha snarare gått på deras marknads trick. Det enda dom gör att förpacka teknik som funnits i flera år snyggt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Inte för att tala illa om någon, men dom som försvarar Apple verkar ha snarare gått på deras marknads trick. Det enda dom gör att förpacka teknik som funnits i flera år snyggt.

Nja, den som försvarar Apple verkar kanske tro på det den försvarar? Det är inget trick som någon gått på? Det är bra fungerande produkter med mycket tanke bakom, framförallt lägger dom mycket energi på användarupplevelsen och att det ska fungera utan krångel vilket är mer än man kan säga om konkurenter under åren (ja, jag stirrar på dig Microsoft!) Däremot din argumentationsteknik är densamma som mina barn använder, ungefär på en tioårings nivå. Är du *helt* säker på att du inte talar illa om någon när du först säjer att du inte ska tala illa om någon och sedan i nästa andetag påstår att dom är lurade?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad är iTV?

Skickades från m.sweclockers.com

nå Papple har ju ett "i" framför typ alla deras produkter så antagligen inom ett par år kommer det att finnas iTV från Papple.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Varför inte en bus app man laddar varje månad t.ex så slipper man plastkorten?

Framför det på ett bra sätt till trafikhuvudmannen så kommer det säkert efter 15 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Nja, den som försvarar Apple verkar kanske tro på det den försvarar? Det är inget trick som någon gått på? Det är bra fungerande produkter med mycket tanke bakom, framförallt lägger dom mycket energi på användarupplevelsen och att det ska fungera utan krångel vilket är mer än man kan säga om konkurenter under åren (ja, jag stirrar på dig Microsoft!) Däremot din argumentationsteknik är densamma som mina barn använder, ungefär på en tioårings nivå. Är du *helt* säker på att du inte talar illa om någon när du först säjer att du inte ska tala illa om någon och sedan i nästa andetag påstår att dom är lurade?

Just för ingen ska känna sig träffad, så tog jag med att jag inte talade illa om någon specifik i tråden eller någon annan stans.

Men skrev ju också, att apple förpackar sitt snyggt och kör värsta PR jippot att det är nytt och revolutionerande (sen tror folk sen att tekniken har uppfunnits av apple) Det är just sådant jag är emot.

Kör stilen som detta citatet "Good Artists Copy; Great Artists Steal"
Sen sen har mage att stämma andra företag för telefonen råkar ha hörn Är ju bara komiskt.

Skrivet av Sveklockarn:

Framför det på ett bra sätt till trafikhuvudmannen så kommer det säkert efter 15 år.

ahhaha troligen

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurk:

Nja, du får nog gå och läsa på lite vad man använder grejerna till. Du vet den där lilla "pairing" knappen som man ska trycka på? Den som sitter på bt-högtalare / hörlurar / och liknande... ja, som man kan ansluta sin platta/telefon/sak till? Det är inte en fyrsiffrig kod om vi säjer som så.

//edit - noterade att mina barns leksaker tydligen kör med detta också, skylanders och även android beam

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2244
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Finns verkligen inte "pairing" knappar på allt, så där faller NFC med.

Skrivet av Svantesson666:

Nu räcker det med korkade kommentarer från dig.

SEQR använder NFC om du vill men du kan också använda QR. Nästan så man har lust att spela in en video bara för att få tyst på dig.

Men vi får hoppas Apple Pay kommer snart så det finns någon mening med NFC...

Avslutar denna hopplösa diskussion med dig genom följande citat.

"It’s hard to win an argument with a smart person, but it’s damn near impossible to win an argument with a stupid person.

Oj, säger du korkade kommentarer? Bäst att du slutar med det då

SEQR marknadsför inte ens NFC stödet på hemsidan utan endast QR koder:
"Betala i butik eller online. Betalningen är säkrare och snabbare än en traditionell kortbetalning. Alla köp följer samma enkla logik. Du skannar en QR-kod och bekräftar köpet med din PIN-kod och kvittot sparas i mobilen. Du får sedan en faktura på dina SEQR-köp i slutet av månaden."
https://www.seqr.com/se/funktioner/

Såklart du inte kan vinna mot en som har klokare argument, när du själv spelar "stupid" som du säger att du är

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

I bussar använder det i hög grad (i alla fall i mitt område). ett plastkort med NFC och det har dom gjort i över 8 år

Såna där manuella tvättar kör med NFC plast kort med, hade sparat på miljön att använda mobilen i stället. Detta är två exempel. Ingen av dessa två använder betalning direkt, utan förladdning i för sig. Men ändå visar att mobilerna och betalningsmetoder är långt efter.

Varför inte en bus app man laddar varje månad t.ex så slipper man plastkorten?

Sen NFC kan användas av säkerhetsvakter, där dom checkat av att dom kollat/gått över vist område. Är annat område det kan användas.

Vi privat personer använder troligen mest betalning eller liknande med NFC, men går att använda det till lite vad som helst bara man har fantasi

Fast det där har ju inget med själva Apple att göra att företag inte börjat anamma tekniken

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.