Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Multifjärrkontroll + BBB Arris HD Box

Permalänk

Multifjärrkontroll + BBB Arris HD Box

Hejsan, har precis införskaffat en multifjärrkontroll (One For All Smart 6) så att jag kan gå ner från 3 kontroller till endast en. Jag har precis fått en HD box från BBB av märket Arris och det verkar tyvärr som att fjärrkontrollen till denna inte går att "kopiera" över till multifjärrkontrollen efter som den inte har någon IR (?).
Jag har lyckats att ställa in så att det antingen går att stänga av och på boxen eller byta kanal med min mobil via någon kass app som hade någon förinställning till Arris, det går sedan att lägga över dom funktionerna till multifjärrkontrollen eftersom att min mobil har en synlig IR Blaster. Saken är att det finns några knappar till som jag vill få över. Hur kan jag lösa detta?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk

Ingen som har någon fundering på hur man kan lösa detta?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk

Nu vet jag inte riktigt hur man programmerar din multifjärr men med Logitech Harmony Ultimate så kan man dels söka på Arris och boxmodellen men precis som du skriver men då vill det inte fungera. Söker man instället rätt på boxen Bredbandsbolaget DVR/Bredbandsbolaget VIP2853 så fungerar det fint att styra den via IR. Den medföljande fjärrkontrollen är RF-baserad dock så vet inte om man kan kopiera den på något enkelt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av screamcast:

Nu vet jag inte riktigt hur man programmerar din multifjärr men med Logitech Harmony Ultimate så kan man dels söka på Arris och boxmodellen men precis som du skriver men då vill det inte fungera. Söker man instället rätt på boxen Bredbandsbolaget DVR/Bredbandsbolaget VIP2853 så fungerar det fint att styra den via IR. Den medföljande fjärrkontrollen är RF-baserad dock så vet inte om man kan kopiera den på något enkelt sätt.

Vet att denna tråden är 1 år gammal, men ville ändå säga att detta fungerade för mig med!
Med Arris VIP2853 inställningarna fungerar inte EPG för mig, men söker man efter Tillverkare Bredbandsbolaget och sätter modell som VIP2853 så är allt på sin plats direkt!

Funderar nu på om det går att ställa in Harmonyn så att när man tar fram tex "Action Menu" som det heter på min Sony TV, att den ändrar så man kan klicka runt där?
Har en Harmony Elite + Harmony Hub. Hade varit trevligt o kunna byta picture mode medans man kikar på tv.
Finns det ett annat sätt än att ha en activity som heter typ "TV" och inte byta input?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga tack!
Precis köpt en Harmony Hub+Fjärr när den var så billig på Ica Home. Försökte igår och idag men fick det inte att fungera.
Det var precis som ni säger, Bredbandsbolaget VIP2853 istället för Arris.
Sorry för bump men förhoppningsvis kan detta hjälpa fler som har problem

Permalänk
Skrivet av Antman88:

Måste bara säga tack!
Precis köpt en Harmony Hub+Fjärr när den var så billig på Ica Home. Försökte igår och idag men fick det inte att fungera.
Det var precis som ni säger, Bredbandsbolaget VIP2853 istället för Arris.
Sorry för bump men förhoppningsvis kan detta hjälpa fler som har problem

Så här några månader efteråt så kan jag nämna att även jag löst detta problem med denna lilla fix!
Tack Swec!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Den här tråden räddade mig också, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för tipset!

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis en ny Samsung TV, med den "nya" minimalistiska fjärran. Jag får igång kopplingen till min Arris 2853 box från Telenor, men just EPG fungerar inte. Inte ens om jag använder Bredbandsbolaget > Arris vip2853.
Någon med Telenor-TV-box som nyligen fått EPG att fungera?