Permalänk
Medlem

CSGO Server

Hej,

Önskar hyra en CSGO server med förinställda configs med ESL regler.
Jag vet att swedishhost har sådana men hur är det på overtime?

alltså om man skriver !overtime så skall allt läggas upp så man börjar med 10K startmoney och kör 3 rundor på varje sida.
Har skrivit till swedishhost själv men får inget svar.

undrar därför om någon själv använt/använder dem eller någon annan host som har overtime inlgat i config?

Tack på förhand
RF

Permalänk
Medlem
Skrivet av forzzell:

Hej,

Önskar hyra en CSGO server med förinställda configs med ESL regler.
Jag vet att swedishhost har sådana men hur är det på overtime?

alltså om man skriver !overtime så skall allt läggas upp så man börjar med 10K startmoney och kör 3 rundor på varje sida.
Har skrivit till swedishhost själv men får inget svar.

undrar därför om någon själv använt/använder dem eller någon annan host som har overtime inlgat i config?

Tack på förhand
RF

Overtime sätts i config
mp_overtime_enable 1 // Use overtime rules to determine winner
mp_overtime_maxrounds 10
mp_overtime_startmoney 16000

Ovan finns satt i ESL CS:GO 3on3/5on5 Ladder Config loaded - 21.05.2015 i alla fall. Kontroller i din serverconf.

Hurvida !overtime används vet jag inte, antagligen ngn plugin som styr. Kör du bara med cmds ovan så körs overtime direkt när det slutar 15-15, dvs du behöver inte göra något..

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Overtime sätts i config
mp_overtime_enable 1 // Use overtime rules to determine winner
mp_overtime_maxrounds 10
mp_overtime_startmoney 16000

Ovan finns satt i ESL CS:GO 3on3/5on5 Ladder Config loaded - 21.05.2015 i alla fall. Kontroller i din serverconf.

Hurvida !overtime används vet jag inte, antagligen ngn plugin som styr. Kör du bara med cmds ovan så körs overtime direkt när det slutar 15-15, dvs du behöver inte göra något..

Tack så mycket för svar !
Men då antar jag att jag får ladda upp allt själv till servern med mina egna configs?

Vet du commands för att starta om senaste rundan som spelades också? hittar bara mp_restartgame 1 vilket inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forzzell:

Tack så mycket för svar !
Men då antar jag att jag får ladda upp allt själv till servern med mina egna configs?

Vet du commands för att starta om senaste rundan som spelades också? hittar bara mp_restartgame 1 vilket inte stämmer.

Ja, du får ladda upp configsen (om nu inte sidan har dom färdiga? hostar eget så vet inte hur hostingsidor har det )
Vet att Ebot klarar det, men vet inte om det finns inbyggt (?) det spara backuprounds i /csgo mappen - kanske finns något sätt att reloada dom ?

EDIT

hittade i gammal patchnote:
[ SERVER ADMINISTRATION ]
- Added Save/Restore of match state.
- Added convar 'mp_backup_round_file [fileprefix]' -- If set then server will save all played rounds information to files with this prefix. Backup file contains players information like KDA, MVPs, cash, kevlar, helmet, defuse kit, weapons and grenades and match score for first and second halves. In a case of a tournament server crash backup file can be loaded using ' mp_backup_restore_load_file'. The default is 'backup'
- Added convar 'mp_backup_round_file_last' -- Every time a backup file is written the value of this convar gets updated to hold the name of the backup file.
-Added concommand 'mp_backup_restore_list_files [number]' -- Lists recent backup round files matching the prefix, most recent files first, accepts a numeric parameter to limit the number of files displayed (default 5).
- Added concommand 'mp_backup_restore_load_file [filename]' -- Loads the specified backup file and applies players information like KDA, MVPs, cash, kevlar, helmet, defuse kit, weapons and grenades; sets the match score for first and second half and starts next round.
- Added convar 'mp_backup_round_file_pattern,' that defines the pattern for naming backup files

Men är väl rätt sällan man behöver göra restore på rundan så borde ju inte behövas?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Ja, du får ladda upp configsen (om nu inte sidan har dom färdiga? hostar eget så vet inte hur hostingsidor har det )
Vet att Ebot klarar det, men vet inte om det finns inbyggt (?) det spara backuprounds i /csgo mappen - kanske finns något sätt att reloada dom ?

EDIT

hittade i gammal patchnote:
[ SERVER ADMINISTRATION ]
- Added Save/Restore of match state.
- Added convar 'mp_backup_round_file [fileprefix]' -- If set then server will save all played rounds information to files with this prefix. Backup file contains players information like KDA, MVPs, cash, kevlar, helmet, defuse kit, weapons and grenades and match score for first and second halves. In a case of a tournament server crash backup file can be loaded using ' mp_backup_restore_load_file'. The default is 'backup'
- Added convar 'mp_backup_round_file_last' -- Every time a backup file is written the value of this convar gets updated to hold the name of the backup file.
-Added concommand 'mp_backup_restore_list_files [number]' -- Lists recent backup round files matching the prefix, most recent files first, accepts a numeric parameter to limit the number of files displayed (default 5).
- Added concommand 'mp_backup_restore_load_file [filename]' -- Loads the specified backup file and applies players information like KDA, MVPs, cash, kevlar, helmet, defuse kit, weapons and grenades; sets the match score for first and second half and starts next round.
- Added convar 'mp_backup_round_file_pattern,' that defines the pattern for naming backup files

Men är väl rätt sällan man behöver göra restore på rundan så borde ju inte behövas?

Tack återigen, ska ju vara med och hosta för en turnering i csgo men har inte självt hållt på med configs riktigt såhär när man hyr från en host. Så all hjälp man får bidrar ju till något så tack!

Nej sant, man kanske inte behöver det, i värsta fall tror jag nog vi kan lösa det genom att räkna i huvudet bara på vilka scres det var innan vi startar om Får helt enkelt meddela innan hur vi får göra för att lösa en sådan situation:)

Har btw testat Swedishhost.se nu under dagen.
Fungerar jättebra!

commands:
rcon warmup //startar warmup
rcon ESL //startar match med ESL configs
rcon overtime //Första overtime ger 6 rundor med 10K startmoney.
//Andra overtime kommer automatiskt med 10 rundor och 16K startmoney.
rcon pause //Toggle: pausa och unpausa spelet.

Enda dåliga är väl att man inte kan göra restart direkt på inlagda configs för en runda tillbaka. Och när overtime går igång så resettar man sina scores från 15-15 till 0-0... dock är ju det bara att plussa på sen på resulatet:)

Permalänk
Medlem

@qhrizz: Superlight highjack av tråden, men hur pass tungt belastar csgoservern själva serverhårdvaran? Litet hobbyprojekt, funderade mest på om den server jag tänkt mig klarar av att ha en cs:go server snurrandes på sidan om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadriem:

@qhrizz: Superlight highjack av tråden, men hur pass tungt belastar csgoservern själva serverhårdvaran? Litet hobbyprojekt, funderade mest på om den server jag tänkt mig klarar av att ha en cs:go server snurrandes på sidan om.

med Intel Xeon 4C E3-1220 v3 , 3.1 GHz och totalt 25 spelare utspridda på servern så drar det 20%cpu och ca 1gb ram, hostas även webhost osv där, ibland når vi 80 spelare totalt på alla servrar och då ligger CPUn runt 55%.

EDIT:
Om någon är ute efter billig host så är jag alltid öppen och kan fixa till de flesta spelen, bara att kontakta mig så kan vi lösa det billigt + en panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadriem:

@qhrizz: Superlight highjack av tråden, men hur pass tungt belastar csgoservern själva serverhårdvaran? Litet hobbyprojekt, funderade mest på om den server jag tänkt mig klarar av att ha en cs:go server snurrandes på sidan om.

Min ESXis cpu är egentligen lite klen men kör ca 10 players per core på mina servrar i 128 tick. I och med att det inte är fullt dedikerad maskin så blir det problem ibland om jag drar igång andra maskiner (svårt att få cputid till csgoservrarna).

Vad har du för hårdvara?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Min ESXis cpu är egentligen lite klen men kör ca 10 players per core på mina servrar i 128 tick. I och med att det inte är fullt dedikerad maskin så blir det problem ibland om jag drar igång andra maskiner (svårt att få cputid till csgoservrarna).

Vad har du för hårdvara?

Spontanköpte en ts140 med en e3-1226v3. Ska i lite mer minne i den, men låter helt klart inte som några problem prestandamässigt. Tack för svaren/-t!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadriem:

Spontanköpte en ts140 med en e3-1226v3. Ska i lite mer minne i den, men låter helt klart inte som några problem prestandamässigt. Tack för svaren/-t!

Skickades från m.sweclockers.com

Den har ju klockfrekvensen på sin sida iaf

Kommer du köra linux (valfri dist..) så har jag för mig att det är dessa paket som behövs:

apt-get install lib32z1
apt-get install lib32gcc1

Och sen kör du varje srcds instans i en screen

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

@qhrizz: Jo, blir Linux på den. Är halva syftet, att lära sig mer om det. Många år sedan jag sist labbade med Debian.

Men blir nog Ubuntu eller något denna gång.