Permalänk
Medlem
Skrivet av robertr81:

jo det rullar på med comhem utan problem men det är ju en viss prisskillnad samt integritetsskydd. Sen är två första mån gratis.
Jag kan lägst binda mig i 12 månader. Funderar på att chansa ändå

Är du mest intresserad av deras Integrity tjänst, ska denna gå att teckna utan ha ngt bredbands abonnemang hos dem, kostar 40:-/månad och med ett konto kan man ha upp till 3 enheter anlutna samtidigt, och till skillnad mot Lex Integrity (som man kan få gratis om man har bredband hos dem) så är den oberoende av ISP, d.v.s den fungerar oavsett vilken ISP man har.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Varför inte autogiro?

För att jag vill betala mina räkningar. Förbannat frustrerande att någon annan ska bestämma att mina sista pengar på kontot ska dras ett visst datum när jag får pengar 2-3 dagar senare. Efterblivet med ett så gammalt system helt enkelt.

Skrivet av Kevlarheart:

Varför inte välja en mail som du alltid har tillgång till? och du vet väll att internet SKA betalas per månad och inte när du känner för det? dålig ursäkt för att få en påminnelse ;P

Har jag internet så har jag alltid "tillgång" till alla mailkonton. Det är mer det att man inte har någon annan anledning att titta till sin mail. Och nej, det ska inte betalas per månad, det betalas var tredje månad. Tillräckligt sällan för att man ska missa det ibland när man måste in i mailen och leta. När man väl får kravbrev och de stänger av internet så är det nästan när tre månader har gått, så då tror man lätt att det är månaden efter det som nästa räkning ska komma, när det egentligen är samma månad, vilket innebär påminnelseavgift igen.

Permalänk
Skrivet av hakd:

@robertr81:

Erbjuder gratis VPN
Ingen bindningstid så testa och avgör själv

Är 12 mån bindningstid på bahnhof för mig med framtidens bredband

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever droppar i hastigheten hos Bahnhof? Tex på kvällar så kan det bli sjuuuukt segt. Har 100/100.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

har bahnhof sen 3 år tillbaka, inga som helst problem.
fiber 100/10

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Skaffade Bahnhof för ca 6 månader sedan (100/100) och dom har levererat riktigt bra hittills. Inte bara hastighet utan även support via både telefon och mail.

Sen allt jag läser om vad Bahnhof står för och gör för internet, gör dom "extra kronorna" i månaden till skillnaden från billigare leverantörer, mer än värt att betala.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Bahnhof brukar väl rekommenderas på swec?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertr81:

Tänkte byta från comhem 100/100 famtidens bredband till bahnhof med samma spec.
Har inte haft några problem alls med comhem sen jag skaffade det för 2 år sen men bahnhof är billigare.
Är dom bra? Läser man har blir man lite avskräckt. https://se.trustpilot.com/review/www.bahnhof.se

haft bahnhof sen 2005 och inga problem alls, bytte till bredband2 ett tag och inga problem alls, hade också en operatör som heter adept och inga problem alls har också haft tele2 ett tag och inga problem.. recensionerna dyker upp hos de flesta operatörerna när de går fel

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det har väl fungerat okej för mig under året jag haft dem. Har väl förlorat internetåtkomst i alla fall fem gånger under denna period vilket enligt mig är lite för många gånger. Det har också hänt att min hastighet slumpmässigt strypts under någon timmes tid (har bekräftat genom vänner som också har Bahnhof att det var någonting på Bahnhofs sida) två gånger. Under denna strypning så upplevde jag ocskå enorma fördröjningar för att nå webbsidor etc.

Bortsett från detta så har det fungerat riktigt bra och får runt 110/11 Mbit/s vid mätning (betalar för 100/10 Mbit/s) samt att jag tycker deras ståndpunkter kring personlig integritet och internetfrågor är något som jag tycker ska stödjas, även om de bara skulle göra det i rent PR-syfte (de har dock aktivt arbetat för vissa av frågorna jag anser viktiga).

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

@robertr81:

"Observera att avtal/abonnemang ingångna efter 2014-05-01 löper med 30 dagars uppsägningstid."

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av hakd:

@robertr81:

"Observera att avtal/abonnemang ingångna efter 2014-05-01 löper med 30 dagars uppsägningstid."

Vad menar dom med detta då?
12 mån bindningstid eller 18mån
(Göteborg gothnet itux är dyrare och inte det jag ska ha.)
Kan ju dock vara 1månads uppsägningstid ändå. Det är ju olika saker.

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertr81:

Vad menar dom med detta då?
12 mån bindningstid eller 18mån
(Göteborg gothnet itux är dyrare och inte det jag ska ha.)

http://s4.postimg.org/xc9azfz8d/bahnhof.jpg

Det verkar vara olika för var du bor, står 1 månad på mitt avtal som jag tecknade för ca 4 månader sen.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft en bättre ISP än Bahnhof, och det intygar nog de flesta av deras kunder.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag har bahnhof, även om det fann andra som t ex univeral eller nåt sånt som var kanske 40 spänn billigare per månad men jag har inte hört talas om dem och deras marknadsföring sade i princip, vi sätter lägst pris framför allt annat, men de hade säkert varit lika bra.

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Är du mest intresserad av deras Integrity tjänst, ska denna gå att teckna utan ha ngt bredbands abonnemang hos dem, kostar 40:-/månad och med ett konto kan man ha upp till 3 enheter anlutna samtidigt, och till skillnad mot Lex Integrity (som man kan få gratis om man har bredband hos dem) så är den oberoende av ISP, d.v.s den fungerar oavsett vilken ISP man har.

Nja integrity är inte tillgängligt för allmänheten ännu, alltså enbart bahnhofs kunder som kan använda det i dagsläget.
Gratisversionen är rätt dålig men den är gratis, betalversionen fungerade riktigt bra för mig när jag hade bahnhof

EDIT: Såvidare dom inte har tecknat avtal med andra bredbandsleveratörer som man kan köpa tjänsten igenom. Dock ingenting jag har hört något om, däremot är jag säker på att du inte kan kontakta integrity och beställa tjänsten då dom själva säger att den är i en test fas.

Permalänk
Medlem

BBB va bra så länge jag hade dem.
Com Hem har bättre öppettider hos deras Kundtjäst, och generellt sätt kortare kötider än Bahnhof vad jag hört.

Permalänk

Jag har sedan drygt två år 100/100 från Bahnhof och det fungerar väldigt bra, får ut den hastighet jag betalar för. Har legat nere ett fåtal gånger men då har det berott på underhållsarbete. Saknar dock att dem inte kör på E-faktura men som någon sa ovan så kan man kö autogiro. Men jag rekommenderar Bahnhof!

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Medlem

Hade Bahnhof i ca 3 år uppe i Borlänge, hade aldrig problem med dem. Och allt fungerade bättre än jag någonsin haft det.

Nu har jag Bredbandsbolaget och kan bara säga att du ska hålla dig långt som in i helvete ifrån dem. Sämsta jag varit med om, service = värdelös, pris = dyrt, stabilt = nope.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag valde dem när jag drog in fiber i villan och slängde borta AllTele ADSL. Bara varit possitivt överaskad hitills. Av 250/250 så får jag alltid ut runt 247/240 typ och supporten är kunnig och trevlig. När jag ville ha ip-telefoni men köra egen lösning och ha sipklienter på androidmobilerna så de fungerade som hemtelefoner när jag var hemma så hjälpte de till med all info jag behövde osv.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Nja integrity är inte tillgängligt för allmänheten ännu, alltså enbart bahnhofs kunder som kan använda det i dagsläget.
Gratisversionen är rätt dålig men den är gratis, betalversionen fungerade riktigt bra för mig när jag hade bahnhof

EDIT: Såvidare dom inte har tecknat avtal med andra bredbandsleveratörer som man kan köpa tjänsten igenom. Dock ingenting jag har hört något om, däremot är jag säker på att du inte kan kontakta integrity och beställa tjänsten då dom själva säger att den är i en test fas.

får du en dålig anslutning så döda den, töm DNS och "ring" upp igen..
Brukar snitta runt 9MB/s ner och 9MB/s upp så dålig kan jag inte hålla med om

Dok är samtliga portar stängda så bittorent lider endel men det funkar

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

använder också Bahnhof sen många år tillbaks och tycker det har fungerat bra.
Sen tror jag de flesta människor går in och skriver recensioner när det är dåligt. Något annat att tänka på är att om man beter sig som ett rövhål när man ringer kundservice så riskerar man att bli behandlad som ett också.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av lappen81:

Gratisversionen är rätt dålig men den är gratis

Bahnhofs PPTP utan kryptering duger till vad det är tänkt för, att slippa bli knuten/spårad/loggad till sin IP-adress. Jag har kört det ett tag i min Asus RT-N65U router så alla routerns anslutna/NAT'ade enheter får VPN med 130/110 MBit på en 100/100 lina. Mina öppna WiFi AP's går via den anslutningen dvs fler än en AP.

Permalänk

Har nu fixat deras vpntjänst till att börja med.
Behöver man fylla i portnummer i utorrent eller är det bara att tanka när man kör med open VPN? Döljs all trafik?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk

Man brukar inte behöva ställa in port för VPN, även om vissa göre det vid hastighetsproblem.
Detta är dock bara vad jag "har för mig" -men du kan väl testa?

Däremot rekommenderar jag att du ställer in så uTorrent bara går via VPN

Banhof utmärker sig i sitt ställningstagande i integritetsfrågor och brukar få bättre omdömmen än de andra bredbandsbolagen. Jag har bara gott att säga om dom, men kan tyvärr inte uttala mig om stabiliteten nere i GBG.

enda problemen för mig är att gratis VPNen endast är PPTP och att betalversionen är begränsad till tre enheter och inte går att utöka. Men är det inga dealbreakers för dig så verkar även det snabbt och stabilt över lag.

P.S. Gillar din sigrig. Great minds think alike

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@robertr81:

Erbjuder gratis VPN
Ingen bindningstid så testa och avgör själv

Jo, på framtidens bredband är det 12 eller 18 månader bindningstid. Detta beror på framtidens bredband och inte på bahnhof själva har jag fått reda på från deras support.

De flesta leverantörer verkar vara bra sålänge allt funkar och sämre när det börjar strula. Jag har inte haft några problem med bahnhof i alla fall.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av EverGrowingNoob:

Man brukar inte behöva ställa in port för VPN, även om vissa göre det vid hastighetsproblem.
Detta är dock bara vad jag "har för mig" -men du kan väl testa?

Däremot rekommenderar jag att du ställer in så uTorrent bara går via VPN

Banhof utmärker sig i sitt ställningstagande i integritetsfrågor och brukar få bättre omdömmen än de andra bredbandsbolagen. Jag har bara gott att säga om dom, men kan tyvärr inte uttala mig om stabiliteten nere i GBG.

enda problemen för mig är att gratis VPNen endast är PPTP och att betalversionen är begränsad till tre enheter och inte går att utöka. Men är det inga dealbreakers för dig så verkar även det snabbt och stabilt över lag.

P.S. Gillar din sigrig. Great minds think alike

Kan man ställa in det direkt i utorrent? Eller har du någon brandvägg du tillåter visst omfång av ipnummer?

(Blev riktigt bra med fart i gamla socket 775 spelar BF4 utan problem med den riggen... Hehe)

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertr81:

Tänkte byta från comhem 100/100 famtidens bredband till bahnhof med samma spec.
Har inte haft några problem alls med comhem sen jag skaffade det för 2 år sen men bahnhof är billigare.
Är dom bra? Läser man har blir man lite avskräckt. https://se.trustpilot.com/review/www.bahnhof.se

Hade Bahnhof för några årseden via fiber i vårat stadsnät här hemma. Och jag hade då ingenting att klaga på.
Det rullade på och det funkade som det skulle. Bra support kom jag ihåg, dom få gånger som jag behövde dom.

Sen hur mycket bättre dom är gentemot Comhem i dag, det vet jag inte.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Hej!
Jag har sedan 1 år tillbaka haft bahnhof fiber, hittills har det fungerat utmärkt.

Permalänk

@robertr81: det finns kanske smidigare sätt, men jag mailade Anonine (banhof hade dessa innan integrity och jag använder den med lex som backup men funderar på att byta till ovpn) och fick deras ip-spann och la in dom brandväggen. Googlade lite snabbt och fick upp flera guider på only connect to uTorrent through VPN så det finns säkert bättre sätt.

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem

Tidigare erfarenheter: Chello, Comhem, Bredbandsbolaget, Telia.

Har nu: Bahnhof (bofasta lägenheten) och Bredbandsbolaget (Studentlyan).

Det är enorm skillnad på routing dessa två leverantörer emellan. Jag får ofta riktigt bra hastigheter till USA, Europa och ibland även Asien med Bahnhof medan en nedladdning med Bredbandsbolaget kan skifta väldigt mycket i hastighet.

Sen har Bahnhof Integrity som är en av få tjänster som verkligen är riktigt bra. Betalar med ett leende på läpparna varje gång. Riktigt bra ISP!

Kundtjänst har jag kontaktat tre gånger, varje gång via e-post, fått svar inom 24 timmar. De har inte samma kundtjänst som en telefonoperatör som t.ex. Telia eller Tele2 men jag värdesätter andra delar av leveransen mer än tillgängligheten på kundtjänst.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB