Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Tips på nytt spel headset

Behov av ett nytt headset då mitt nuvarande (steelseries siberia V2) har börjat sitta obekvämt
Är dock inte så insatt i detta med ljud och vad som är bäst. Skulle vara uppskattat att få lite hjälp med vilket headset som har bäst ljud och bäst komfort osv.

Permalänk
Medlem

Om du inte är så insatt i ljud kanske du ska läsa på så du förstår att du inte ska köpa Razer/steeleries.

Razer är garanterat de sämsta prestanda per krona.

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Qpad QH-90 och jag måste säga att jag är nöjd, förutom att volymkontrollen sitter så sjukt långt ner.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från allt vad gaming-märken heter, och framförallt Razer, om du vill ha kvalitet för pengarna. Köp heller inte headsets – bättre att köpa ett par bra hörlurar och sedan en clip on-mik.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Du har inte nämnt någon budget, måste det vara razer så är det "bästa" du kan få förmodligen det dyraste du är villig att köpa som har de funktioner du vill ha, men håll dig borta från dyra specialversioner om du inte vill bara är ute efter LAN-credden.

Om trots vad du skriver inte måste ha ett razer så skulle jag rekommendera beyerdynamic's dt770, och en clip on mic. Zalman ZM-MIC 1 är typ lika bra som det du får i ett headset, men betalar du mer får du bättre kvalitet. Allt som razer säljer är märkbart sämre, både i bygg- och ljudkvalité.

Permalänk
Medlem

Usch! Nejtack inte razer. Skulle mer rekommendera qpad qh-90

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk

Håller med den ovan som sa att köpa ett par rena musiklurar av bättre kvalite istället samt en lös mic.

Kompletta set lurar med mic och lurar får du tänka på att du dels betalar för 2 delar lurarna och micken sen är ofta en ganska stor bit betalning för att få ha deras logga på lurarna.

Köper du lösa lurar för säg 700-1000:- och sen en mic för 30-50:- får du typ samma mic men bättre ljudkvalite på lurarn.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows