Tävla och vinn en av tio Intel Compute Stick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Det står väl inte alls så inte direkt självklart om än högst troligt då uppföljaren som sagt inte finns i butik än. Ursäktar så mycket för min fråga .

Läs artikeln. Titta på listan över vinsterna. Välj en i högen, och klicka på länken. Konstatera att du hamnar på... Prisjakt, för en specifik produkt. Vilken produkt tror DU att man delar ut som vinster? En helt annan? Eller den man faktiskt länkar till. Infon finns i artikeln, du har bara inte tillgodogjort dig den.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag är usel på att komma på originella idéer, så jag har helt enkelt svarat så ärligt som möjligt. Dock inte det mest uppenbara som att ha den som media-PC eller liknande utan något helt annat som den hade varit perfekt till

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Fick också iväg ett bidrag för ett tag sedan. Kanske inte hamnar i kategorin "originell", men möjligtvis "konstig". Nåväl, håller tummarna

Permalänk

Nu när tävlingen är avslutad kanske man kan våga dela med sig, ifall man inte kom med i Top 10.
Mitt bidrag var Digital kalender. Att hänga upp en plattskärm på väggen och ställa in autostart på Google Calendar (eller vad man nu föredrar). Även om mobilen redan fyller den här funktionen, så är iallafall min flickvän väldigt mån om att ha en kalender på väggen, så nu kan hon ha en kalender som hänger på väggen och jag kan ha en kalender som visar mina saker utan att jag behöver skriva dem två gånger!

Permalänk

Smart!

@Chris_Acrobat: Det var fan en väldigt smart idé Mitt bidrag var att bygga in den i ett tangentbord Tror inte jag kommer vinna någon av dem men man kan ju alltid hoppas

Permalänk
Medlem

Ja det där med kalender var faktiskt smart, men frågan om det inte är lite väl "overkill" att använda en Intel Compute stick med Windows 8.1/10 för det? Då finns det betydligt enklare och billigare utrustning att använda för det. Tänker som så att vinner man den så kanske man bör utnyttja den till fullo, till något som faktiskt kräver lite mer kräm.

För att köra kalender kan man ju köra en enkel androidsticka för några hundralappar eller ännu billigare - en Raspberry Pi.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton-soder12:

@Chris_Acrobat: Det var fan en väldigt smart idé Mitt bidrag var att bygga in den i ett tangentbord Tror inte jag kommer vinna någon av dem men man kan ju alltid hoppas

va, jag som trodde jag var unik!?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Mitt förslag var att koppla den till ett batteripack och miniprojektor, sen montera det på en moddad robotgräsklippare som såg ut som R2D2 som skulle kicka igång på nätterna. Vore rätt skoj att se reaktionerna på när den snurrar runt i grannskapet projicerandes en film med någon utklädd till Obi-Wan som talar om jordens närstående undergång.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Mitt försök till "udda förslag" rörde mjukvara och programmering. Alltså att använda stickan som den mest basalt tänkbara hårdvaran för att alphatesta olika program/indie-spel jag ibland programmerar, och på så vis i ett tidigt stadie exponera buggar och prestandafall som rör låg cache och MIPS, och grafikacceleration.
Inte ett helt positivt förslag direkt, men likt förbannat är det ett av dom största användningsområdena jag skulle fokusera på, och jag tycker det är en bra approach att göra dessa tester eftersom dippar under exekveringstest snabbt exponerar bloatad eller tungdriven kod - iaf det mest uppenbara.
Compute stick erbjuder ju precis det man behöver i ett ohyggligt litet format och jag ser gärna fler program som skalar hela vägen från Atom till monsterplattformar. Det kommer gynna x86 i längden.
Det är dock grym konkurrens från flera av era förslag, och nån annan kan ju ha dessutom skrivit samma förslag som mej fast på ett bättre sätt så jag räknar inte med nått.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Hoppas min flickvän inte ser vad jag har skrivit, om så må ske så kommer det inte bli någe "mys" på et jävla tag

Permalänk

Alltså allt eller inget:

Jag skulle operera in den i min överarm och låta den förbättra min kropp genom ständig övervakning av mina värden tillsammans med dagliga rapporter.

Dagtid drivs stickan av ett portabelt batteripaket som sitter i ett band på armen. Till stickan har jag klurat ihop diverse tillbehör som ansluts och mäter olika värden i min kropp och loggar dessa under dygnet för att vid läggningsdags (då jag kopplar ur batteripaketet ur stickan och stoppar in den i min laptop på nattduksbordet) summerar de senaste 24 timmarna.
Jag kan här se hur mina vätske- och energinivåer har fluktuerat och jag får prompt tipset att återuppta min vitaminkur som jag vet att jag egentligen borde ta.
Utöver detta kan jag också se att mina blodtrycksfall de senaste dagarna helt enkelt beror på att jag sedan 15 dagar tillbaka slutat äta en choklad efter lunchen och kroppen har inte hunnit justera. Ingen orsak för oro, med tålamod stiger värdena sakta uppåt igen.
Innan jag lägger jag mig sätter jag väckarklockan på 07:15 och vet att jag kommer vakna då stickan kommer vibrera och väcka mig.

Sen är det alltid soft att ha lite extra lagringsutrymme med sig.

Permalänk
Skrivet av Wowbagged:

Alltså allt eller inget:
[läckert förslag]

Det där var faktiskt riktigt grymt! Många har väl tänkt såna tankar i andra sammanhang, men att dra parallellen till Compute Stick var faktiskt riktigt fräsigt gjort!
Tror definitivt att du är kvar i rejset! Hoppas SweC tittar likhjärtat på både realistiska och mer spejsade förslag, för det där var faktiskt bra.
Finns säkert även förslag som rör AR-drones också, om vi nu ändå ska leka.

Apropå dator i kroppen, passa på att ge en röst i denna gamla tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1089319-var-vill-du-ege...

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

Exakt samma ide som jag hade!

Skrivet av Chris_Acrobat:

Nu när tävlingen är avslutad kanske man kan våga dela med sig, ifall man inte kom med i Top 10.
Mitt bidrag var Digital kalender. Att hänga upp en plattskärm på väggen och ställa in autostart på Google Calendar (eller vad man nu föredrar). Även om mobilen redan fyller den här funktionen, så är iallafall min flickvän väldigt mån om att ha en kalender på väggen, så nu kan hon ha en kalender som hänger på väggen och jag kan ha en kalender som visar mina saker utan att jag behöver skriva dem två gånger!

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Skrivet av lastninja:

Tror definitivt att du är kvar i rejset! Hoppas SweC tittar likhjärtat på både realistiska och mer spejsade förslag, för det där var faktiskt bra.

En tackar! Vore så klart skoj att höra vad SÖS svarar när man bokar operationstid.

Permalänk
Medlem

Det verkar som man kan göra en massa kul med comput stick.

Permalänk
Medlem

ska bli roligt att se vilka idéer som vinner mitt egna var att peta in den i bilen tillsammans med ett slutsteg och en 7" skärm för att ersätta min fula original stereo, extremt smidigt då den drivs på USB så man slipper använda sig av omvandlare å skit som jag gjort tidigare när jag testat mig fram med "vanliga" datorer

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Har det korats några vinnare mån'tro??

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Har det korats några vinnare mån'tro??

Inte som det ser ut. Sett till tidigare tävlingar kan det dröja kanske upp till en månad till innan vi vet.

Permalänk

Om jag vinner en Compute Stick så skulle jag försöka göra den till en bärbar liten emulator-konsol. Den har trots allt tillräckligt med kraft för att emulera spel som NES, SNES, N64, Playstation, Sega osv. och spelen tar inte alls mycket plats. Med ca 32GB får man plats med en hel del sådana spel.
Min tanke är då att man kopplar in stickan i valfri TV-apparat/skärm och så har man upp till 4st trådlösa 360/Xone/PS4-kontroller etc uppkopplade till stickan och kör vilket retrospel man känner för. Hade varit riktigt kul att kunna köra t.ex. Mario Kart 64 och Goldeneye med möjlighet att koppla in stickan var som helst där det finns en skärm. Smidigt om man vill förflytta sig

Permalänk
Skrivet av Sebbeclocker:

Om jag vinner en Compute Stick så skulle jag försöka göra den till en bärbar liten emulator-konsol. Den har trots allt tillräckligt med kraft för att emulera spel som NES, SNES, N64, Playstation, Sega osv. och spelen tar inte alls mycket plats. Med ca 32GB får man plats med en hel del sådana spel.
Min tanke är då att man kopplar in stickan i valfri TV-apparat/skärm och så har man upp till 4st trådlösa 360/Xone/PS4-kontroller etc uppkopplade till stickan och kör vilket retrospel man känner för. Hade varit riktigt kul att kunna köra t.ex. Mario Kart 64 och Goldeneye med möjlighet att koppla in stickan var som helst där det finns en skärm. Smidigt om man vill förflytta sig

Kanske inte nyskapande, men absolut ingen dum idé! Kommer inte ihåg om jag själv tänkte på det när tävlingen gick, men finns en ganska stor chans att det blir ett sådant projekt iallafall om jag skulle vinna en! Varit väldigt sugen på att göra något sådant sen en kompis visade upp sin emulerad Nintendo 64 och kapade Wii Remotes. Jag menar, med 32GB så kan man ju använda den till flera olika projekt!

Permalänk

Ja precis! 32GB låter inte mycket, men det beror helt enkelt vad man väljer att fylla upp den med. Nä jag vet, tänker att många har tänkt samma tankar och det hela kommer inte funka på stört, det kommer krävas lite arbete. Men det är det som kommer vara intressant att experimentera om man får lägga vantarna på en

Permalänk

Jag tänkte mer på att jag sett linkande projekt på andra enkortsdatorer (Raspberry Pi), men vem vet. Juryn kanske tycker det är nytänkande på grund av att det är en Intel-sticka.

Permalänk
Medlem

Vilka vann?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

@Bloopy: Det har de inte offentliggjort än.

Permalänk

Har vi något besked om när juryn tillkännager vinnarna?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av SupakmeGusta:

Har vi något besked om när juryn tillkännager vinnarna?

Dagen efter att jag köpt en Compute stick.

Permalänk
Medlem

Mitt förslag var att utöver använda den för vad den är att de skall modda den så man kan använda den som ett mobilt capturecard så esportvärlden kan streama vart de än är utan att få impact på prestandan på gamingburken.

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Medlem

Vill veta resultatet nuuuu...!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eurythmech:

Dagen efter att jag köpt en Compute stick.

Murphy's law är alltid korrekt. Kan du inte gå o köpa den redan idag så vi kan få nåt resultat nån gång?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Är det personer från Sweclockers eller Intel som sitter i juryn för denna tävling?