Tävla och vinn en av tio Intel Compute Stick

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn en av tio Intel Compute Stick

Inte mindre än tio datorstickor står på prispallen när Intel drar igång en ny tävling för SweClockers medlemmar. Det handlar givetvis om den mångsidiga Compute Stick.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Administrativ avgift

Blir man diskad om man säger att man ska installera Linux på den? xD

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Mest kreativa: Jag ska extrahera Windows-licensen till min speldator.

Permalänk
Medlem

Varför inte ta med kontoret in i sovrummet? Det är ju ändå där det händer...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan man skriva flera idèer i samma inskick?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

I dessa tider med all terror skulle jag ladda ner Han Solo, världens bästa pilot. Ingen sak att koppla in min Intel Compute Stick i flygplanet och sedan flyga alla till säkerhet.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

har faktiskt funderat på att skaffa en sådan här till datorn Hade varit kanon till alla dom tillfällena som datorn ligger nere för diverse ombyggnationer

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Tänkte trycka ner den i ett äpple så har jag en billig Apple

Permalänk
Inaktiv

Jag funderar på att köpa ett antal och ha som tunna klienter lite varstans. Och med en tunn klient är det i princip enbart fantasin som sätter begränsningarna, även om nu uppdateringsfrekvensen inte lämpar sig så bra åt film eller spel.

Nå lycka till för er som tänker tävla, det finns många roliga projekt som man skulle kunna ha en sådan här till.

Permalänk
Medlem

Grym tävling! Mitt bidrag är skickat

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Har skickat mitt bidrag. Lär inte vinna, men jag har stora planer för dessa stickor då de har storlek, funktion och kapacitet för mycket stort som är smått...

Permalänk
Medlem

Bara för mej formuläret är grått och inte går att skriva i? (Chrome)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lutop:

Bara för mej formuläret är grått och inte går att skriva i? (Chrome)

Loggat in?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Kan man se om man har skickat iväg bidraget eller inte? Skrev mitt bidrag men tror nästan att jag råkade stänga tabben innan jag skickade

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lutop:

Bara för mej formuläret är grått och inte går att skriva i? (Chrome)

Kan va adblock

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av XFTality:

Kan man se om man har skickat iväg bidraget eller inte? Skrev mitt bidrag men tror nästan att jag råkade stänga tabben innan jag skickade

Om det har tagits emot så ska formuläret vara inaktiverat, innehålla texten du skickade samt presenteras tillsammans med ett meddelande som tackar för bidraget. Ser dock inte ditt bidrag så prova skicka in det igen.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Om det har tagits emot så ska formuläret vara inaktiverat, innehålla texten du skickade samt presenteras tillsammans med ett meddelande som tackar för bidraget. Ser dock inte ditt bidrag så prova skicka in det igen.

Där ser man. Tack!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av moffe89:

Kan va adblock

Jepp, det var det! Jag är helt klart för att stödja Swec, har aldrig orkat lägga in undantag bara..

Permalänk
Medlem

Grym tävling, hoppas att ni andra skickar in usla förslag! =P

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Loggat in?

Om du har ADblocker så måste du först godkänna sweclockers domän , sen öppnar sig rutan

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

Var inget dator-relaterat jag skrev men hoppas läsaren(arna) gillar ordvitsar!

Skrivet av Orisons:

Grym tävling, hoppas att ni andra skickar in usla förslag! =P

Hoppas ditt var uslast!

Permalänk

Haha, ni är roliga ni.
Jag skrev ett ganska negativt förslag, men som förhoppningsvis både var realistiskt och kanske kreativt. Men med sådant stort medlemsantal som SweC har så räknar jag inte med nått, utan det lär drunkna bort mot bra mycket positivare och bättre ändamål som ni andra kommer på.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Blir man diskad om man säger att man ska installera Linux på den? xD

Finns officiell version med Ubuntu på så du blir nog inte diskad. Men är kanske inte så nyskapande förslag då heller.
https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/minidator/in...

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

varför har alltid linuxversionerna mycket sämre hårdvara??

Permalänk
Medlem
Skrivet av jenssi:

varför har alltid linuxversionerna mycket sämre hårdvara??

Linuxversionen av Intel Compute Stick har precis samma hårdvara som Windowsversionen. Whoops, behöver nog dubbelkolla mina källor! Helt riktigt - Linuxversionen har 1GB RAM istället för 2GB och 8GB lagring istället för 32GB. Tack @Mr_B!

Rent generellt sett finns det inte behov för starkare hårdvara med Linux pga dess användningsområden, och jämfört med Windows så är Linux extremt lättkört utan några större krav på hårdvara.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Linuxversionen av Intel Compute Stick har precis samma hårdvara som Windowsversionen.

Nja, nej, så är det inte. Inte riktigt.
Intel Compute Stick STCK1A32WFC (Windows, från 1190:-)
Intel Compute Stick STCK1A8LFC (Linux, från 999:-)

RAM:
Windows versionen har 2gB, Linux versionen har 1gB.
Lagring:
Windows versionen har 32gB, Linux versionen har 8gB.

Och det är inte så att leverantörerna inte tror på Linux, och därför bara tar hem en billigare variant, och stickan egentligen finns i båda utförandena, för båda OS-versionerna. Intel har själva valt att göra skillnad på dem. Jag misstänker att det är möjligt att köpa en Windows-sticka och sparka in Linux-ROM'en, men det dödar nästan säkert all support, dock flyter det runt en uBuntu-live ISO för just den här stickan, som borde vara ett alternativ. Men då ska man boota från ett microSD-kort, med live-skivan bootbar, där på. Då spelar det helt plötsligt inte så stor roll om man hade 32, eller 8gB lagring längre... och 200 spänn för 1gB RAM, känns "sådär".

Jaja.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Då var mitt förslag inskickat!
Bara att hålla tummarna att de anser att det är smart =D

Lycka till alla boys n girls

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Medlem

Antar detta gäller den gamla atom baserade compute stick och inte skylake versionen som ska släppas ! Typiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Antar detta gäller den gamla atom baserade compute stick och inte skylake versionen som ska släppas ! Typiskt

"Antar" ?
Informationen finns i artikeln. Jag ska göra det lätt för dig. Intel Atom Z3735F (Silvermont)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

"Antar" ?
Informationen finns i artikeln. Jag ska göra det lätt för dig. Intel Atom Z3735F (Silvermont)
B!

Det står väl inte alls så inte direkt självklart om än högst troligt då uppföljaren som sagt inte finns i butik än. Ursäktar så mycket för min fråga .