Youtube utan reklam mot månadsavgift lanseras i oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

Undrar hur många det är, som hela tiden har hävdat att de inte gör det för pengarna, som kommer att fortsätta göra filmer.

Undra hur många som skulle fortsätta jobba om dom inte längre fick lön?

Visa signatur

i7 3770K | 16GB Vengeance | R9 290X | 2x840 EVO - Raid0 | Mionix Naos 3200 | Mionix Zibal 60 | Astro A40

Permalänk
Medlem
Skrivet av joheri85:

Undra hur många som skulle fortsätta jobba om dom inte längre fick lön?

Får du lön för att läsa och skriva på Sweclockers? Jag antar inte det, men du gör det ändå eftersom du tycker att det är roligt/intressant.
Och det är väl vad personen du citerar syftar på. Således, både larvigt och onödigt inlägg från din sida.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Men alltså? Dom som betalar slipper se reklam. Och dom som inte betalar får se reklam.
Var ligger problemet? Vad händer av framtida "reklampengar" tar Google allt det till sig själva då eller?
Reklamintäkter finns ju kvar hur som haver.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Får du lön för att läsa och skriva på Sweclockers? Jag antar inte det, men du gör det ändå eftersom du tycker att det är roligt/intressant.
Och det är väl vad personen du citerar syftar på. Således, både larvigt och onödigt inlägg från din sida.

Ja, för den här minuten som jag la på det här inlägget går defenitivt att jämställa med de åtskilliga timmar de som faktsikt skapar kvalitativt content på YouTube lägger ner....

Permalänk
Medlem
Skrivet av joheri85:

Undra hur många som skulle fortsätta jobba om dom inte längre fick lön?

Du anser att det de gör är ett förvärvsarbete alltså? Pewdiepie?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Jag är glad att Youtube inte blivit en betaltjänst trotts antalet adblock användare.
Skickades från m.sweclockers.com

Blir Youtube en betaltjänst, kan jag lova dig att Youtube inte sitter som herre på täppan länge.
Därför fungerar inget annat än reklam.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av Protopia:

Du anser att det de gör är ett förvärvsarbete alltså? Pewdiepie?

Ja det är väl inte hushållsarbete eller ideellt arbete i alla fall?

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk

100kr tycker jag är faktiskt lite mycket. 50kr låter mer rimligt.
Om fler hemsider börjar med detta och folk tycker 100kr är lite. Då blir det en del om man vill paya på flera sidor.

Men å andra sidan tar radiotjänsten ~180kr/mån.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

Du anser att det de gör är ett förvärvsarbete alltså? Pewdiepie?

Vad jag vet så får du plocka ut lön som egenföretagare.

http://www.allabolag.se/befattningshavare/Kjellberg%252C_Feli...

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

100kr tycker jag med är ganska mycket för en videotjänst och ingen filmtjänst som tex Netflix, headweb m.m. Samt om man ska gämföra tid nerlagd på färdig produkt och youtube gör ju sina pengar ändå på annonser m.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Ja, för den här minuten som jag la på det här inlägget går defenitivt att jämställa med de åtskilliga timmar de som faktsikt skapar kvalitativt content på YouTube lägger ner....

Jag vet inte om du missar poängen med flit eller ej, men i grund och botten handlar det om att folk gör någonting dom tycker om. Och sprider det vidare. Skulle du sluta göra någonting du tycker om bara för att det inte genererar inkomst?
Jag tycker exempelvis om att leka runt i photoshop eller att spela spel, detta är någonting som jag gör med glädje utan att få betalt eftersom jag ser det snarare som en hobby än som ett arbete.
Sen tycker jag självklart att många som lägger upp klipp på youtube är värda en slant för det, men att börja betala för youtube tycker jag är en fruktansvärt dålig lösning.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Men hur fungerar detta med om man har Adblock på sin webbläsare?

Eller är detta just mot att folk inte skall kunna använda Adblock? Exempelvis har Edge det problemet att den inte har moduler eller add-ons.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tror att det finns ett begränsat intresse. Det finns ju redam adblockers som sopar bort reklamskiten helt gratis och lagligt. Men visst, om folk vill betala $10 i månaden för ett imaginärt renare samvete så visst. Gärna för mig. Jag tänker fortsätta med adblocker.

Läser bra mycket mer än jag kommenterar här men ditt tankesätt skrämmer halvt ihjäl mig,
jag kör en kort version och hoppas min poäng lyser igenom. If not it's only the internet.

Alla som begriper varför reklam finns borde i samma andetag begripa att blocka sådan så är där något värde som faller bort.
Vad detta är idag vet vi egentligen inte pga. vi vet inte vad reklamen handlade om innan vi klickat bort den. Kanske där borde
finnas en modell med 3st videoclip du kunde välja på med reklam så blir det inte så jävla tradigt kanske.

Men så länge det är gratis och lagligt så är det tydligen okej att plocka detta värdet ur samhället vilket påtvingar samhället
att göra en lagändring och din adblocker har blivit olaglig. Grattis. Du har varit med att utveckla Sverige åt det sämre för om
du tror för en sekund att denna fråga kommer flamma snart så är det illa. Ditt imaginära samvete du snackar om är folks riktiga
arbete och liv du klickar bort, förbannade jävla snyltarjävel.

ANNARS DÅ!

Jo, väldigt positiv! 10 dollares för hela YouTube i en reklamfri värld där alla får kompensation? Värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Inte rätt att bara slänga all den där fina reklamen man får i brevlådan heller. Eller använda "ingen reklam" lapp. Analog adblocker eller hur blir det?
Tänk bara på alla pengar som dina lokala affärer går miste om!

Skrivet av Ozzed:

Glöm inte heller att noggrant läsa alla reklammail i SPAM-inkorgen dagligen.

Nu visar ni bara att du inte förstår diskussionen då poängen som förts fram inte på något vis handlar om att se reklamen för reklamföretagens skull utan för Youtube och, kanske framförallt, de kanaler som använder reklamintäkterna för att finansiera verksamheten.

Det står en såklart fritt att tycka som man vill, detta inlägg är inte ett argument för eller emot, men man bör åtminstone kunna förstå frågeställningen innan man blandar sig i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Undrar hur många som kommer att betala när ad-blockers gör samma sak gratis?

folk som prenumererar på kvalitets kanaler med folk som jobbar heltid med media produktion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubMarine:

Ja det är väl inte hushållsarbete eller ideellt arbete i alla fall?

Skrivet av Wh1spY:

Vad jag vet så får du plocka ut lön som egenföretagare.

http://www.allabolag.se/befattningshavare/Kjellberg%252C_Feli...

Han sitter och skriker i en mikrofon och tramsar som en 10-åring. Oavsett om han har registrerat det som ett företag, skulle ni kalla det han gör för ett arbete? Men det är klart, med tanke på hur extremt svårt det är att få jobb idag så får man väl säga grattis.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Är det någon som orkar förklara kort för mig hur mina pengar kommer att fördelas om jag väljer att betala för Youtube?

Kommer den för mig totalt ointressanta Pewdiepie få en massa av mina pengar också bara för att han tydligen är populär bland fjortisar (eller vad det nu är för förvirrade människor som tittar på skiten) så kommer jag aldrig någonsin betala.

Om mina pengar däremot fördelas mellan dem jag prenumerar/tittar på så tycker jag absolut det kan vara ett intressant alternativ till adblock.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

Han sitter och skriker i en mikrofon och tramsar som en 10-åring. Oavsett om han har registrerat det som ett företag, skulle ni kalla det han gör för ett arbete? Men det är klart, med tanke på hur extremt svårt det är att få jobb idag så får man väl säga grattis.

Hur du anser att ett arbete ska vara är inte det minsta relevant, tyvärr. Det finns en efterfrågan, han levererar.

Skrivet av nipe:

Är det någon som orkar förklara kort för mig hur mina pengar kommer att fördelas om jag väljer att betala för Youtube?

Kommer den för mig totalt ointressanta Pewdiepie få en massa av mina pengar också bara för att han tydligen är populär bland fjortisar (eller vad det nu är för förvirrade människor som tittar på skiten) så kommer jag aldrig någonsin betala.

Om mina pengar däremot fördelas mellan dem jag prenumerar/tittar på så tycker jag absolut det kan vara ett intressant alternativ till adblock.

Kan inte tänka mig att dom tänker ta $10 för varje kanal man vill ha reklamfri.
Jag antar att Youtube tar en stor del av kakan, men att en del av den går till en gemensam pott som delas ut till de videoskapare som valt att ha reklam i eller före sina videoklipp. Hur mycket du får utav pengarna baseras troligen på hur mycket views/subscribers du har.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tror att det finns ett begränsat intresse. Det finns ju redam adblockers som sopar bort reklamskiten helt gratis och lagligt. Men visst, om folk vill betala $10 i månaden för ett imaginärt renare samvete så visst. Gärna för mig. Jag tänker fortsätta med adblocker.

Kände inte till att det finns adblocker till YouTube-appen i smartphones, känner du till någon bra sådan?

YouTube-appen är ju förstås överlägsen att titta i den mobila webbläsaren så jag ser väldigt mycket fram att slippa reklamen när man ska t.ex. visa någon ett YouTube-klipp och sen pinigt nog stå och invänta någon ovälkommen reklam.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Hur du anser att ett arbete ska vara är inte det minsta relevant, tyvärr. Det finns en efterfrågan, han levererar.

Jag frågade vad ni tycker. Tycker du att prostitution är ett 'riktigt arbete'? Det finns en viss relevans i det faktiskt. För jag tror nämligen att hans tittare kommer att droppa rejält när de tvingas betala en månadsavgift för att få tillgång till materialet. Då ställer det alltihop i ett helt annat perspektiv.

Det här var ju lite dumt uttryckt får jag säga.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd

Vilken reklam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

Jag frågade vad ni tycker. Tycker du att prostitution är ett 'riktigt arbete'? Det finns en viss relevans i det faktiskt. För jag tror nämligen att hans tittare kommer att droppa rejält när de tvingas betala en månadsavgift för att få tillgång till materialet. Då ställer det alltihop i ett helt annat perspektiv.

Vad jag förstått så är väl ingen tvingad att betala för reklamen utan du har möjlighet att göra det OM du vill slippa den, dvs ett schysstare alternativ än exempelvis Ad-blocker.

Huruvida det ska anses som ett riktigt arbete eller inte är väl upp till var och en att bedöma. Kan man bidra till att skapa glädje och hjälpa andra till ett bättre liv så är man en vinnare i min bok i alla fall.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzII:

Läser bra mycket mer än jag kommenterar här men ditt tankesätt skrämmer halvt ihjäl mig,
jag kör en kort version och hoppas min poäng lyser igenom. If not it's only the internet.

Alla som begriper varför reklam finns borde i samma andetag begripa att blocka sådan så är där något värde som faller bort.
Vad detta är idag vet vi egentligen inte pga. vi vet inte vad reklamen handlade om innan vi klickat bort den. Kanske där borde
finnas en modell med 3st videoclip du kunde välja på med reklam så blir det inte så jävla tradigt kanske.

Men så länge det är gratis och lagligt så är det tydligen okej att plocka detta värdet ur samhället vilket påtvingar samhället
att göra en lagändring och din adblocker har blivit olaglig. Grattis. Du har varit med att utveckla Sverige åt det sämre för om
du tror för en sekund att denna fråga kommer flamma snart så är det illa. Ditt imaginära samvete du snackar om är folks riktiga
arbete och liv du klickar bort, förbannade jävla snyltarjävel.

ANNARS DÅ!

Jo, väldigt positiv! 10 dollares för hela YouTube i en reklamfri värld där alla får kompensation? Värt.

Det du säger är i princip att folk skall ha rätt till en ordentlig ersättning oavsett om det finns en efterfrågan eller inte, vilket jag vänder mig emot å det grövsta. Annars är ju lika gärna alla som kör egen bil förbannade jävla snyltarjävlar då det slår hårt mot taxinäringen. Ungefär så. Om det nu hade varit så att det varit olagligt hade jag inte brytt mig mer för det. Min egen moral, och mina egna principer, är långt viktigare än andras tyckande och tänkande, men man är ute på särskillt tuinn is när man diskuterar något som inte ens youtube själva gör något åt. Det hade varit hur lätt som helst för dem att blockera videos för adblock-användare men rimligen är det lönsammare för dem att låta bli. Som sagt var.. Jag lever inte för att ge allmosor åt andra. Folk får väl för fan fixa sin egen försörjning. Ger inte det nuvarande arbetet en tillfredställande inkomst får man väl byta jobb, eller skaffa ett till, rimligtvis. Varför är det mitt fel/ansvar att andra envisas med att försöka försörja sig på saker som inte lönar sig tillräckligt?

Skrivet av Evil Peter:

Nu visar ni bara att du inte förstår diskussionen då poängen som förts fram inte på något vis handlar om att se reklamen för reklamföretagens skull utan för Youtube och, kanske framförallt, de kanaler som använder reklamintäkterna för att finansiera verksamheten.

Det står en såklart fritt att tycka som man vill, detta inlägg är inte ett argument för eller emot, men man bör åtminstone kunna förstå frågeställningen innan man blandar sig i.

Jag förstår frågeställningen, och jag anser att man är en idiot om man förlitar sig på reklam som enda inkomst när adblock är gratis. Det är som att ha en matbutik där det är helt lagligt att plocka det man vill ha utan att betala, och sedan undra varför verksamheten inte går runt. Återigen: Det är inte mitt fel/ansvar att andra har valt finansieringsmetoder som inte går ihop.

Skrivet av Njure:

Kände inte till att det finns adblocker till YouTube-appen i smartphones, känner du till någon bra sådan?

YouTube-appen är ju förstås överlägsen att titta i den mobila webbläsaren så jag ser väldigt mycket fram att slippa reklamen när man ska t.ex. visa någon ett YouTube-klipp och sen pinigt nog stå och invänta någon ovälkommen reklam.

Jag använder inte youtube så mycket på mobilen och i mobilen har jag ingen adblocker, men det skall väl finnas diverse appar som man helt lagligt kan sideloada tror jag, om det nu är Android du har. Apple har ju tillåtit annonsblockerare i sin store läste jag, så det bör man kunna hitta direkt där.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av xpanterx:

Undrar hur många som kommer att betala när ad-blockers gör samma sak gratis?

Beror ju på, kommer säkert komma PayWalls där klipp endast är tillgängligt för betalande medlemmar, eller kommer ut exklusivt före till betalande subscribers tex.

Machinima och andra sådana "företag" har ju börjat släppa sina videos några veckor i förväg på en annan tjänst, där man måste betala för sitt konto - Väldigt mycket som en hybrid mellan YouTube/Netflix.
För att sedan släppa till YouTube med reklam när de tjänat in pengarna de anser att "de har rätt" .

Och jag ser inget problem i detta helt ärligt, om jag kan betala 10$ i månaden, och det sätter mat på bordet åt de YouTub'ers jag följer, då gör jag det gladligen. Betalar redan för Netflix, och sambon för Spotify, så ser inte något problem med detta koncept heller om det innebär att jag slipper kolla på reklam medan jag pendlar och slökollar via mobilen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

För jag tror nämligen att hans tittare kommer att droppa rejält när de tvingas betala en månadsavgift för att få tillgång till materialet. Då ställer det alltihop i ett helt annat perspektiv.

Det har du helt rätt i, tänkte skriva en rad om det förut, men orken fanns inte där..

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot att se på annonser. Det är allt annat som kommer med annonserna som att reklamsajterna spårar dig osv som jag inte går med på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Skrivet av Mizccc:

Jag vet inte om du missar poängen med flit eller ej, men i grund och botten handlar det om att folk gör någonting dom tycker om. Och sprider det vidare. Skulle du sluta göra någonting du tycker om bara för att det inte genererar inkomst?
Jag tycker exempelvis om att leka runt i photoshop eller att spela spel, detta är någonting som jag gör med glädje utan att få betalt eftersom jag ser det snarare som en hobby än som ett arbete.
Sen tycker jag självklart att många som lägger upp klipp på youtube är värda en slant för det, men att börja betala för youtube tycker jag är en fruktansvärt dålig lösning.

Det han menar är att om youtubers måste skaffa sig ett heltidsjobb blir det svårare att lägga 6-12 timmar per dag för att skapa sina videos, och därmed blir det mindre kvalitetscontent. Det spelar ingen roll huruvida de fortsätter göra videos eller inte, de kommer inte kunna göra det lika mycket.

Permalänk
Master of Overkill

Fattar inte hur man kan tycka 100kr månaden för slippa reklam på hela tuben för ALLA klipp world wide
Låter helt underbart tbh.

Betalar gärna för att folk ska göra bra klipp.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Protopia:

Undrar hur många det är, som hela tiden har hävdat att de inte gör det för pengarna, som kommer att fortsätta göra filmer.

Skrivet av joheri85:

Undra hur många som skulle fortsätta jobba om dom inte längre fick lön?

Tror ni folk inte kommer få pengar bara för att youtube får in pengar via månadsavgift istället för via reklam?

Permalänk
Medlem

Jag betalar hellre 10 dollar till adblock i månaden än google.

Skickades från m.sweclockers.com