Permalänk

Logitech F710 till Windows 10

Hej alla, nu tänkte jag skaffa Logitech F710, främst då den har både X-input och D-input eller vad det heter (Euro truck simulator stödjer inte X-input för vibration) så jag hade sluppit workarounds för det. Men sen läste jag att drivrutinerna rent ut sagt suger till Windows 10? Är detta fixat ännu eller ska jag bara köra på Xbox one controller?

Permalänk

Vill alltså klarifiera att man hittills varit tvungen att installera Xbox 360 drivrutiner men inga officiella har släppts, varför jag nu frågar om det kommit ännu?

Permalänk
Medlem

Jag kör med denna på Windows 10 utan problem, men den var redan installerad på Windows 7 innan jag uppgraderade.

Permalänk
Lego Master

Har också en F710 till Win10, kör fortfarande på Windows xbox 360-drivisar för att kunna lira tex. Dragon Age: Inquisition.

Har inte märkt nån skillnad i Logitechs drivrutiner sen jag köpte kontrollen medan jag fortfarande körde Win7. Dom har konstant varit rätt värdelösa, men 360-drivisarna har fungerat bra för mig, men nu har jag ju inte provat EuroTruck.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Peterboxy:

Jag kör med denna på Windows 10 utan problem, men den var redan installerad på Windows 7 innan jag uppgraderade.

Skrivet av Shudnawz:

Har också en F710 till Win10, kör fortfarande på Windows xbox 360-drivisar för att kunna lira tex. Dragon Age: Inquisition.

Har inte märkt nån skillnad i Logitechs drivrutiner sen jag köpte kontrollen medan jag fortfarande körde Win7. Dom har konstant varit rätt värdelösa, men 360-drivisarna har fungerat bra för mig, men nu har jag ju inte provat EuroTruck.

Skulle vara intressant om någon kunde testa installera som vanligt och kolla om det funkade men jag förstår naturligtvis om det är för dyrbar tid som går till spillo.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av lennartstek:

Skulle vara intressant om någon kunde testa installera som vanligt och kolla om det funkade men jag förstår naturligtvis om det är för dyrbar tid som går till spillo.

Sist jag provade funkade det inte. Senast var när jag uppgraderade till Win10, slutet juli?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Sist jag provade funkade det inte. Senast var när jag uppgraderade till Win10, slutet juli?

Yes, det är därför jag är lite nyfiken på hur det går för Logitech att fixa officiella drivisar!