Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Praktikplats deltid nästan vad som

Permalänk
Medlem

Praktikplats deltid nästan vad som

Behöver eran hjälp kära Sweclockers,

Har sedan 9 år tillbaka kronisk huvudvärk, påbörjade en utredning 2007 som aldrig ledde någon vart och rann ut i sanden. Jobbade på fram till 2009 med små avbrott för att återhämta mig då och då, pluggade 2009-2011 vilket hjälpte enormt och huvudvärken tog ett steg tillbaka (naiv som jag var så trodde jag att det var över). Jobbade på 2011-2013 på ett större bolag inom bygg, huvudvärken kom tillbaka och vart värre och värre. Fick chansen att gå över till en konsultfirma inom bygg, åter igen lite naivt så hade jag hoppats att huvudvärken skulle ta ett steg tillbaka om jag gick tillbaka till mer administrativa uppgifter som mer kunde liknas med vad jag gjorde när jag pluggade. I början så verkade det som att jag hade prickat rätt, jobbade på i 6 månader innan fasaden rämnade. Som tur var så har jag en suverän arbetsgivare som hade en väldigt bra företagsläkare, jag vart sjukskriven på 50% men fick en remiss till en neurolog.

Neurologen skickade iväg mig på fysiska tester av alla dess slag vilket kom tillbaka ok, efter det började dock traglandet med olika mediciner och fortsatt tjänst på 50%. Detta pågick 8 månader innan jag gick över till tjänstledighet, just nu är jag inne på sista fasen av den medicinska utredningen som handlar om att man ska försöka bedöva nervändar med botox samtidigt som annan medicinering fortsätter.

I samband med att medicin och botoxbehandlingarna påbörjades (en behandling var tredje månad) så vart jag även tjänstledig från min projektledningstjänst inom bygg, detta för att jag skulle kunna testa andra jobb och se om det finns något som passar bättre och där jag kan jobba mer än 50%. Jag har under mina år jobbat som anläggningsarbetare, betongarbetare, kassapersonal (kontakt med arroganta svenssons var ett big no no för huvudvärken), truckförare, lastbilschaufför, kalkylator inom bygg/anläggning, arbetsledare inom bygg/anläggning, projektledare inom bygg/anläggning (ekonomi, upphandlingar, projektering, byggledning, beställningar, kontakt med myndigheter, m.m.), datortekniker.

Dock behöver jag nu vidga mina vyer mer och söker då er hjälp för tips och kanske även kontakter, handlar om praktik 50% utan anställningskrav, är försäkrad av arbetsförmedlingen och helt gratis för arbetsgivare. Har bil och körkort, bor i Bålsta och har inga problem att ta mig till Sthlm, Uppsala, Enköping, Västerås med omnejd.

Vänliga hälsningar
Svante

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle försöka med något mer kreativt arbete? Mer problemlösning. Det är en del utav studier.

Sen så borde du kanske försöka att analysera vad det va som gjorde att du mådde bättre när du studerade. Var det arbetsuppgifterna? Eller kanske att den enda som var beroende av dig var dig själv (ie en annan slags psykisk stress och press).