Permalänk
Medlem

Har denna dator något värde?

Hej!

Jag undrar om någon skulle kunna uppskatta värdet av min gamla dator med följande specs:

Grafikkort: ATI HD 4850 512MB TV-UT
Processor: Intel E8400 3,0GHz
Minnen: 4GB A-data
Hårddisk: 500GB SATA 7200RPM
DVD-spelare: DVD+-RW 22X Dual Layer
Nätaggregat: Centurion 550W
Moderkort: GAMER MAXI INTEL
Chassi: Fractal Design Define R3
Trådlöst nätverkskort: TP-link .11n TL-WN951N (PCI) (upp till 300 Mbps.)

Defekter: 3,5 mm-ljudanslutningen på framsidan har gått sönder och nätaggetsfläkt kan
ibland låta en del. Annars fungerar datorn felfritt. (Vad jag minns så låter nätaggregatet väldigt mycket).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eydam:

Hej!

Jag undrar om någon skulle kunna uppskatta värdet av min gamla dator med följande specs:

Grafikkort: ATI HD 4850 512MB TV-UT
Processor: Intel E8400 3,0GHz
Minnen: 4GB A-data
Hårddisk: 500GB SATA 7200RPM
DVD-spelare: DVD+-RW 22X Dual Layer
Nätaggregat: Centurion 550W
Moderkort: GAMER MAXI INTEL
Chassi: Fractal Design Define R3
Trådlöst nätverkskort: TP-link .11n TL-WN951N (PCI) (upp till 300 Mbps.)

Defekter: 3,5 mm-ljudanslutningen på framsidan har gått sönder och nätaggetsfläkt kan
ibland låta en del. Annars fungerar datorn felfritt. (Vad jag minns så låter nätaggregatet väldigt mycket).

.Tyvärr så sjunker värdet på datorer snabbt. Sålde nyligen en dator med liknande spec som den du har, skillnaden var en bättre processor i min. Jag fick 700:-. Så det är små pengar det handlar om tyvärr.
Lycka till!

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Nån tusenlapp kan du få för det om du säljer det på blocket som komplett dator med kringutrustning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Herregud. 700-1000 kr är väldigt mycket pengar för mig i nuläget haha, 500 kr är jag nöjd med. Tack så jätte mycket för svar. Ska försöka slänga upp den på blocket senare ikväll :).