Permalänk
Medlem

vilken mus passar bäst för FPS spel?

Ja, allt jag vill veta står ju i rubriken alltså vilken mus som finns ute på marknaden är bäst för FPS spel?

Permalänk
Medlem

I mitt tyckte är det extremt mycket viktigare vilken som ligger bäst i handen jämfört med vilken DPI etc de har, det gör enorm skillnad.

Så mitt tips är att du testar olika för att se vilken du tycker är bekvämast. Just nu är jag rätt nöjd med min Razer Deathadder Chroma, var inte lika nöjd med min förra, en ASUS Gladius (?).

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

I mitt tyckte är det extremt mycket viktigare vilken som ligger bäst i handen jämfört med vilken DPI etc de har, det gör enorm skillnad.

Så mitt tips är att du testar olika för att se vilken du tycker är bekvämast. Just nu är jag rätt nöjd med min Razer Deathadder Chroma, var inte lika nöjd med min förra, en ASUS Gladius (?).

Håller med, det är även en vanesak om musen vill bli kompis med en eller ej, jag har idag en Steelseries Sensei vilket ligger kalas gött i handen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Logitech g303 har den bästa sensorn på marknaden just nu.

Det finns bara en annan sensor (MLT04) som vissa tycker är mer "raw" is sin avläsning. Den har dock andra nackdelar såsom väldigt låg malfunction speed (rörelsehastigheten där musen börjar balla ur).

Sensorn i g303 är extremt exakt i sin avläsning och även när man rör musen mycket snabbt.
Jag kommer iallafall aldrig att vilja köra med någon annan mus.
Formen är dock något som man antingen hatar, älskar eller accepterar. För mig är den idealisk, speciellt för fingertip grip.

Logitech g502 har också i grunden samma sensor, men med vissa skillnader i implementationen om jag förstått rätt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.