Blir ni också besvikna......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Eh... Vadå införa öppet köp? Menar du att det finns några andra produkter där man idag som butik måste erbjuda öppet köp? Jag hävdar ju att öppet köp är HELT frivilligt från butikens sida, oavsett vad det är för produkt.

Alla internetbutiker är SKYLDIGA att ha öppet köp i 2 veckor.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Jaja, det finns väl ingen som handlar i affärer ändå, nu för tiden?

Jag köper bara spel direkt från webhallens butik för jag har ingen lust att lägga ut pengar på frakt och ev postförskottsavgift. Mjukvara brukar bara gå att ångra köpet på om det är en obruten plobering på, så det finns ju ingen större vits med ångerrätten för mjukvara ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piggymon
Man köper spel man vet är bra det andra skippar man. Man köper inte singleplayerspel för de tar slut efter en vecka, det VET man. Går man på hypen har man troligtvis upptäckt datorer för en månad sen.

Finns undantag. Baldur's Gate spelen var först och främst single player och även om du hoppade över ALLA sidouppdrag så tog det minst en vecka att klara av ett av dem. Överhuvudtaget så är rollspel långa. Eller klarade du av Morrowind på en dag? Eller Wizardry 8 etc. Till och med Might & Magic VI-VII tar några dagar att spela igenom även nu, trots att man vet exakt hur man ska göra för att lösa dem på det snabbaste sättet.

Äventyrsspel däremot brukar tyvärr vara alldeles för korta för att vara värda 400.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Ärligt talat: Nej.

Fast det finns ett problem, ifall man inte får spelet att fungera alls eller mycket sämre än väntat trots att datorn man har uppfyller "kraven". Då är läget ett annat, då har man faktiskt köpt en produkt som inte fungerar... Jämför med att köpa ett trasigt kylskåp, funkar det inte så borde man givetvis inte betala för det. Kommer man däremot på efter ett tag att kylskåp är rätt onödigt trots att det fungerar är läget annat...

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk
Medlem

en ska sak jag kom och tänka på är , Vad händer om man inte accepterar licensavtalet i början av installationen?
Man borde få lämna tillbaka spelet då, vad är det annars till för?

Visa signatur

Negative

Permalänk
Medlem

Nej jag blir aldrig besviken. Mest på grund av att jag mycket sällan köper spel. På datorn så spelar jag så gott som aldrig så det blir till PS2:an jag köper och då ser jag till att hyra dem innan och testa. Skulle jag mot förmodan köpa något spel till datorn skulle jag se till att testa det innan jag köper det. Antingen genom piratkopia eller hos en kompis. Aldrig att jag skulle lägga ner fem- eller sexhundra spänn på något jag inte testat. Så gott om pengar har jag inte, men de spel jag tycker om och spelar köper jag självklart. Spelar man ett spel är det bevis nog att det är värt att stödja speltillverkarna trots att de bara får en mycket liten del av pengarna man betalar. Just för att provisionen är så liten är det än viktigare.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8