Space Engineers problem?

Permalänk

Space Engineers problem?

Tja har problem med space engineers, har spelat fram tills nu men får fan i mig Dampanfall snart!
Ligger på typ 10-15 fps oavsett kvalité i spelet när jag kör på dx11.
dx9 är lite bättre men fortfarande lite framedrop, tankar på vad det kan vara?
kollade specs för att spela på högsta kvalité och mitt system är ''bättre'' än vad som ska behövas.
Har en 2 år gammal rig så ska väl uppgradera snart men provade på en uppdaterad rig samma spel och kopierade in allt jag har i min save i spelet, det blev samma resultat. Tycker det är knepigt då jag har ett EVGA GTX 660 SC 2GB GDDR5, Intel i5 3570k (ej överklockad), 16GB ram, och på den andra riggen var det ett Asus 980Ti 6GB GDDR5, Intel i5 4690k (ej överklockad), 16GB ram.

Någon mer som har samma problem?

Permalänk

Hade liknade fel för ett tag sen. Det slutade med att jag fick skapa en ny värld och klistra in mina byggen där istället. Har senare stängt av random spawn och drones mm då jag vill kunna bygga skepp och stationer ostört.

Tryck shift-F11 och kolla vad du har för simulation speed, den ska ligga runt 1.0 och går ner under 0.7 så blir det inte spelbart längre.
Har du mycket byggt och speciellt stora saker så blir tappet ganska stort om du har rörelser som ska kalkyleras .

61-70fps när jag är en bit ifrån, 30-40 när jag är i mina större byggnationer. Sitter på 1440p 21:9 skärm med ett GTX680 och det har svårt att hänga med, kör medium kvalitet.

Permalänk

@bengans81: Grymt, får prova det tills man har råd med att uppgradera pc'n