FiskClockers - Allt om fiske! 🐟

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Otori:

Bidde impulsköp pÄ tvÄhands flugfiskeprylar och ett gÀng tubflugor.

SĂ„ sĂ€ger prognosen 15-20 sekundmeter i byarna den enda dagen man i nĂ€rhet har tid att ta sig ivĂ€g đŸ€„

Jaja, blir en svÀng till Tidaholm om 2v sÄ man fÄr nöja sig med det.

Fiska tvÄhands i Tidaholm ? Jag vart nyfiken

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av BlÀjd:

Fiska tvÄhands i Tidaholm ? Jag vart nyfiken

Nej, nej. Sorry att jag var otydlig.
Det blir sjÀlvklart enhands (kommer bo vid odlingen).

FÄr nöja mig med denna weekend, sÄ blir min tvÄhands-premiÀr senare.

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

Riktigt galet kvÀllspass i Malmö kanal igÄr, ett par dagars stormvindar och regn gav perfekta förhÄllanden med högt, grumligt vatten och fiskar som gÄtt lÄngt in i kanalen. Jag och kompisen drog lÀtt 20 hyggliga abborrar var och ett par riktigt stora. Fick min första över kilot pÄ 41cm och ett par just under. Sjukt roligt och vi kunde knappt slita oss för att Äka hem!

Visa signatur

GÄr det bra, eller gÄr det som vanligt?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av vargeEEEEn:

<Uppladdad bildlÀnk><Uppladdad bildlÀnk><Uppladdad bildlÀnk>

Riktigt galet kvÀllspass i Malmö kanal igÄr, ett par dagars stormvindar och regn gav perfekta förhÄllanden med högt, grumligt vatten och fiskar som gÄtt lÄngt in i kanalen. Jag och kompisen drog lÀtt 20 hyggliga abborrar var och ett par riktigt stora. Fick min första över kilot pÄ 41cm och ett par just under. Sjukt roligt och vi kunde knappt slita oss för att Äka hem!

Roligt! Grattis

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av vargeEEEEn:

<Uppladdad bildlÀnk><Uppladdad bildlÀnk><Uppladdad bildlÀnk>

Riktigt galet kvÀllspass i Malmö kanal igÄr, ett par dagars stormvindar och regn gav perfekta förhÄllanden med högt, grumligt vatten och fiskar som gÄtt lÄngt in i kanalen. Jag och kompisen drog lÀtt 20 hyggliga abborrar var och ett par riktigt stora. Fick min första över kilot pÄ 41cm och ett par just under. Sjukt roligt och vi kunde knappt slita oss för att Äka hem!

Snyggt!
Vad fick du dessa giganter pÄ?
Jag fick en liten abborre igÄr pÄ ett Berkley Pulse Spintail, men idag va dom inte pÄ hugget.
Min yngsta dotter va med idag, sĂ„ nu hoppas jag hon har fĂ„tt mersmak för hon ville ut nĂ€sta helg igen 😊
Nu ska vi bara öva upp tĂ„lamodet, vilket kan vara rĂ€tt svĂ„rt 😉
Skit fiske pÄ er alla.
Mvh Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

PermalÀnk
●

Ingen som sett nĂ„got om nĂ€r tĂ€vlingen Ă€r ? Är lite sugen pĂ„ och Ă„ka ner till Malmö och fiska en helg. Men inte i samband med tĂ€vlingen hehe.

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●
Skrivet av Mangee75:

Snyggt!
Vad fick du dessa giganter pÄ?
Jag fick en liten abborre igÄr pÄ ett Berkley Pulse Spintail, men idag va dom inte pÄ hugget.
Min yngsta dotter va med idag, sĂ„ nu hoppas jag hon har fĂ„tt mersmak för hon ville ut nĂ€sta helg igen 😊
Nu ska vi bara öva upp tĂ„lamodet, vilket kan vara rĂ€tt svĂ„rt 😉
Skit fiske pÄ er alla.
Mvh Mange

Tror att alla de hÀr tog pÄ en 6,5cm finesse worm i junebug-fÀrg pÄ 5g Ned-skalle. Brukar ge bra utdelning i kanalen under kvÀllstid.

Visa signatur

GÄr det bra, eller gÄr det som vanligt?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Fredrik Vikström:

Ingen som sett nĂ„got om nĂ€r tĂ€vlingen Ă€r ? Är lite sugen pĂ„ och Ă„ka ner till Malmö och fiska en helg. Men inte i samband med tĂ€vlingen hehe.

Är det denna du menar?

https://www.sportfiskegiganten.se/pages/giganten-streetfishin...

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
●

Japp men dedÀr Àr inte Ärets tÀvlingstid dock. 5/11 Àr inte en lördag i Är.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av drwlz:

Aha, har aldrig jÀmfört med nÄgot annat. Kanske finns olika styrka pÄ polariseringen? Dom blockerar iaf mycket reflektioner pÄ vattenytan, vilket Àr vad jag Àr ute efter.

Men varför vill man se "under ytan"? Är det nĂ€r man fiskar i smĂ„ bĂ€ckar/Ă„ar som Ă€r grundare för att se var fisken stĂ„r?

Prova ett par med glaslins med 580G lins, glaslinserna Àr 100% polariserande, man behöver lite olika fÀrger beroende pÄ vÀdret, i solsken vid Àlv eller sjö tycker jag grön med koppar Àr bÀst, i skymning den gula.

NÀr man vadar vill man se botten ordentligt, sen ser man lÀttare vaken i strömmande vatten nÀr man tar bort reflektioner.
Är det klart vatten sĂ„ ser man genom det utan problem, det Ă€r riktigt nice. 😃

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Dem8n:

Prova ett par med glaslins med 580G lins, glaslinserna Àr 100% polariserande, man behöver lite olika fÀrger beroende pÄ vÀdret, i solsken vid Àlv eller sjö tycker jag grön med koppar Àr bÀst, i skymning den gula.

NÀr man vadar vill man se botten ordentligt, sen ser man lÀttare vaken i strömmande vatten nÀr man tar bort reflektioner.
Är det klart vatten sĂ„ ser man genom det utan problem, det Ă€r riktigt nice. 😃

Köpte ett par Costa just för all hype om deras glas. Köndes bra i butiken, men vÀl vid vattnet var jag inte alls imponerad, framförallt inte vid skymning eller mulet. Kommer inte ihÄg vad fÀrgen var men tror det var grey/silver.

DÄ funkar mina billiga Leech med gul lins lika bra och Àven vÀttre i dunklare förhÄllanden.

Har Àven ett par blÄ Leech, bruna Serengetti samt rosa Sameo.

Och de jag i 99% av tillfÀllena anvÀnder Àr de enkla gula Leech.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Otori:

Köpte ett par Costa just för all hype om deras glas. Köndes bra i butiken, men vÀl vid vattnet var jag inte alls imponerad, framförallt inte vid skymning eller mulet. Kommer inte ihÄg vad fÀrgen var men tror det var grey/silver.

DÄ funkar mina billiga Leech med gul lins lika bra och Àven vÀttre i dunklare förhÄllanden.

Har Àven ett par blÄ Leech, bruna Serengetti samt rosa Sameo.

Och de jag i 99% av tillfÀllena anvÀnder Àr de enkla gula Leech.

Just gul lins Àr till för dunklare/skymning sÄ det förstÄr jag.
GrÄ har lÀgre ljusgenomslÀpp och de Àr inte gjorda för sightfishing utan för vanliga aktiviteter pÄ land eller vatten, det var ju synd att de inte upplyste dig om det nÀr du köpte dem.
Kopparlinser Àr det som bryter allra bÀst genom vattenytan.
NÀsta gÄng du köper nÄgot liknande sÄ gÄ efter VLT, visible light.

Men det fina ju andra mÀrken ocksÄ, Fortis Finseeker t.ex, jag tror att de har Ànnu högre VLT Àn vad Costa har.
Dessutom har Fortis en modell med fotokromatisk lins som i VLT gÄr frÄn 13-27%, dvs funkar hela dagen och i skymningen, blir dock inte riktigt som en gul lins som brukar ligga runt 30% i VLT.

Men just Leech skyr vÀldigt mÄnga som pesten, har inte riktigt fattat varför men har hört nÄgon nÀmna att det Àr billigt skrÀp frÄn Kina som Àr brandat.
Och Àr det pÄ det sÀttet sÄ finns vÀl bara plastlinser och dessutom ojÀmnheter i linserna sÄ ögonen blir trötta fortare. TÀnker dÄ pÄ skyddsglasögon pÄ byggarbetsplatser, billigt skrÀp pÄ Kina som Àr otroligt osköna att ha en hel dag.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Dem8n:

Just gul lins Àr till för dunklare/skymning sÄ det förstÄr jag.
GrÄ har lÀgre ljusgenomslÀpp och de Àr inte gjorda för sightfishing utan för vanliga aktiviteter pÄ land eller vatten, det var ju synd att de inte upplyste dig om det nÀr du köpte dem.
Kopparlinser Àr det som bryter allra bÀst genom vattenytan.
NÀsta gÄng du köper nÄgot liknande sÄ gÄ efter VLT, visible light.

Men det fina ju andra mÀrken ocksÄ, Fortis Finseeker t.ex, jag tror att de har Ànnu högre VLT Àn vad Costa har.
Dessutom har Fortis en modell med fotokromatisk lins som i VLT gÄr frÄn 13-27%, dvs funkar hela dagen och i skymningen, blir dock inte riktigt som en gul lins som brukar ligga runt 30% i VLT.

Men just Leech skyr vÀldigt mÄnga som pesten, har inte riktigt fattat varför men har hört nÄgon nÀmna att det Àr billigt skrÀp frÄn Kina som Àr brandat.
Och Àr det pÄ det sÀttet sÄ finns vÀl bara plastlinser och dessutom ojÀmnheter i linserna sÄ ögonen blir trötta fortare. TÀnker dÄ pÄ skyddsglasögon pÄ byggarbetsplatser, billigt skrÀp pÄ Kina som Àr otroligt osköna att ha en hel dag.

saken Àr den att jag blev rekommenderad just den linsen för nattfiske.
Som jag skrev ocksĂ„ sĂ„ kommer jag inte ihĂ„g fĂ€rgen, sĂ„lde dem förra hösten, men har för mig att de hade nĂ„gon ”silveraktig” coating pĂ„ utsidan som inte skulle pĂ„verka ljusinslĂ€ppet.

Jag betalar mer Àn gÀrna lite extra för bra grejer, men just Costa anser jag inte lever upp till priset.

Slog mig att jag har tre par Leech och jag blir inte trött i ögonen eller pĂ„verkad pĂ„ nĂ„got negativt sĂ€tt av dem, vilket jag blir av bĂ„de ofĂ€rgade och gula skyddsglasögon. Har jobbat pĂ„ entreprenad sedan 2007 och testat ett otal olika đŸ«Ł

Det som Ă€r trist med bra polariserade, med bra VLT, Ă€r att extremt fĂ„ butiker har det 😟
Var runt till flera optiker ocksÄ men kammade noll.

NÀr jag höll pÄ med PPC (skytteform) sÄ skaffade jag ett par specialslipade (för min astegmatism och anpassade för stÄende, knÀsittande samt liggande skytte) skyddsglasögon hos en specialoptiker, men den optikern verkar inte finnas kvar.

Jaja, fĂ„r nöja mig med mina billiga sĂ„ lĂ€nge, de gör ju iaf jobbet bra under dagtid 😅

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Otori:

saken Àr den att jag blev rekommenderad just den linsen för nattfiske.
Som jag skrev ocksĂ„ sĂ„ kommer jag inte ihĂ„g fĂ€rgen, sĂ„lde dem förra hösten, men har för mig att de hade nĂ„gon ”silveraktig” coating pĂ„ utsidan som inte skulle pĂ„verka ljusinslĂ€ppet.

Jag betalar mer Àn gÀrna lite extra för bra grejer, men just Costa anser jag inte lever upp till priset.

Slog mig att jag har tre par Leech och jag blir inte trött i ögonen eller pĂ„verkad pĂ„ nĂ„got negativt sĂ€tt av dem, vilket jag blir av bĂ„de ofĂ€rgade och gula skyddsglasögon. Har jobbat pĂ„ entreprenad sedan 2007 och testat ett otal olika đŸ«Ł

Det som Ă€r trist med bra polariserade, med bra VLT, Ă€r att extremt fĂ„ butiker har det 😟
Var runt till flera optiker ocksÄ men kammade noll.

NÀr jag höll pÄ med PPC (skytteform) sÄ skaffade jag ett par specialslipade (för min astegmatism och anpassade för stÄende, knÀsittande samt liggande skytte) skyddsglasögon hos en specialoptiker, men den optikern verkar inte finnas kvar.

Jaja, fĂ„r nöja mig med mina billiga sĂ„ lĂ€nge, de gör ju iaf jobbet bra under dagtid 😅

SĂ„ lĂ€nge de gör jobbet sĂ„ behöver du ju inte byta. 😃

Jag har siktet instÀllt pÄ Fortis Finseeker med en fotokromatisk lins som ger VLT mellan 13-27% beroende pÄ hur mycket UV-ljus de trÀffas av.
Vore ju nice om samma glasögon funkar till mitt pĂ„ dagen som i skymningen. 😃

PermalÀnk
●
Skrivet av Fredrik Vikström:

Ingen som sett nĂ„got om nĂ€r tĂ€vlingen Ă€r ? Är lite sugen pĂ„ och Ă„ka ner till Malmö och fiska en helg. Men inte i samband med tĂ€vlingen hehe.

TÀvlingen Àr 4/11 i Är och nytt för denna sÀsongen Àr att man kan tÀvla i duolag

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

PermalÀnk
●

SÄg detta igÄr... DÄ vet ja vilka helger jag ska undvika.. fÄr se om ja ska satsa pÄ v45 eller 47

PermalÀnk
Medlem ★
●

Vad tror ni, finns det nÄgot vÀrde i gammal flugfiskeutrustning?
Hittade precis min vÀska med flugvÀsten, rulle, stÀd för bindning samt diverse materiel för att binda.
Sakerna Àr obetydligt anvÀnda och har varit vÀl förvarade MEN har nÄgra Är pÄ nacken, tror det Àr nÀrmre 30 Är sedan det införskaffades
SÄg pÄ tradera att samma rulle (ABU 178) sÄlts dÀr nyligen för 600 - 700kr

Vad tror ni, Àr det lönt att försöka sÀlja eller Àr det tippen som gÀller?

PermalÀnk
Expertgissare ★
●
Skrivet av MacAllan:

Vad tror ni, finns det nÄgot vÀrde i gammal flugfiskeutrustning?
Hittade precis min vÀska med flugvÀsten, rulle, stÀd för bindning samt diverse materiel för att binda.
Sakerna Àr obetydligt anvÀnda och har varit vÀl förvarade MEN har nÄgra Är pÄ nacken, tror det Àr nÀrmre 30 Är sedan det införskaffades
SÄg pÄ tradera att samma rulle (ABU 178) sÄlts dÀr nyligen för 600 - 700kr

Vad tror ni, Àr det lönt att försöka sÀlja eller Àr det tippen som gÀller?

Som du skrev sÄ har ju lika rulle tydligen sÄlts pÄ tradera nyligen, kostar ju inget att försöka förutom lite tid och besvÀr om grejerna ska skickas.

Kan ju ocksÄ vara vÀrt det bara att veta att nÄgon annan kan ha glÀdje av grejerna istÀllet för att det ska eldas upp

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av MacAllan:

Vad tror ni, finns det nÄgot vÀrde i gammal flugfiskeutrustning?
Hittade precis min vÀska med flugvÀsten, rulle, stÀd för bindning samt diverse materiel för att binda.
Sakerna Àr obetydligt anvÀnda och har varit vÀl förvarade MEN har nÄgra Är pÄ nacken, tror det Àr nÀrmre 30 Är sedan det införskaffades
SÄg pÄ tradera att samma rulle (ABU 178) sÄlts dÀr nyligen för 600 - 700kr

Vad tror ni, Àr det lönt att försöka sÀlja eller Àr det tippen som gÀller?

Diplomatrullarna gÄr alltid att sÀlja.
Spön kan du sÀlja om det Àr gÄngbara mÀrken.
Bindmaterial Àr tidlöst, har du t.ex. Àkta djungeltupp Àr den ju vÀrd nÄgot.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Funderar pÄ om jag ska börja sÀlja lite drag och fiskeprylar pÄ Tradera framöver...

Buster Swim 13cm pÄ Tradera - begagnad
https://www.tradera.com/item/1001146/612155671/buster-swim-13...
345kr i skrivande stund

Samma ny i butik
https://www.bojdaspon.se/buster-swim-slow-sink-13cm/65g-hulke...
199-249kr

Kan nog göra lite förtjÀnst pÄ min utrustning och skaffa lite nya drag.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Expertgissare ★
●
Skrivet av DaBone:

Kan nog göra lite förtjÀnst pÄ min utrustning och skaffa lite nya drag.

Som du sedan kan sÀlja för mer Àn nypris och snart Àr du miljonÀr
Tradera Àr ett praktexempel pÄ att begagnatmarknaden Àr trasig, tyvÀrr. Det Àr mÄnga saker i olika kategorier som sÀljs begagnade för mer Àn nypris pÄ saker som fortfarande gÄr att köpa nytt.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Edvin-89:

Som du sedan kan sÀlja för mer Àn nypris och snart Àr du miljonÀr
Tradera Àr ett praktexempel pÄ att begagnatmarknaden Àr trasig, tyvÀrr. Det Àr mÄnga saker i olika kategorier som sÀljs begagnade för mer Àn nypris pÄ saker som fortfarande gÄr att köpa nytt.

OMG.....! Höjdes till 375kr nÄgon minut innan avslut.

Med frakt Àr det dubbla nypriset. Folk har ju tydligen pengar att kasta till höger och vÀnster.

Funderar allvarligt pÄ att lÀgga ut lite grejer!

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

OMG.....! Höjdes till 375kr nÄgon minut innan avslut.

Med frakt Àr det dubbla nypriset. Folk har ju tydligen pengar att kasta till höger och vÀnster.

Funderar allvarligt pÄ att lÀgga ut lite grejer!

Fast det Àr förmodligen just fÀrgen "Hulken" som verkar vara slut i princip överallt (vissa verkar ha nÄgon enstaka i lager, böjda spön som du lÀnkade t.ex).

Det brukar alltid vara högt tryck pÄ beten och fÀrger som Àr med i nÄgon större produktion pÄ YouTube (gÀddfemman bl.a.) dÀr ett lag skördar stora gÀddor.

Lite som med BKKs UV-krokar som helt plötsligt sitter pÄ varenda bete

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av drwlz:

Fast det Àr förmodligen just fÀrgen "Hulken" som verkar vara slut i princip överallt (vissa verkar ha nÄgon enstaka i lager, böjda spön som du lÀnkade t.ex).

Det brukar alltid vara högt tryck pÄ beten och fÀrger som Àr med i nÄgon större produktion pÄ YouTube (gÀddfemman bl.a.) dÀr ett lag skördar stora gÀddor.

Lite som med BKKs UV-krokar som helt plötsligt sitter pÄ varenda bete

Har en hel del att sĂ€lja i sĂ„ fall........ Även samma drag som i auktionen.

Men samtidigt sÄ fÄr jag bra med fisk pÄ dem, sÄ vet inte. Ombyte förnöjer, men att veta att man kommer fÄ fisk Àr ÀndÄ roligt.

BKK UV har förÀndrat mitt fÄngstresultat, speciellt pÄ abborre. Försökt köpa nya pÄ de lokala fiskebutikerna, dÄ jag har en del nya drag, men det Àr slut överallt.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

Har en hel del att sĂ€lja i sĂ„ fall........ Även samma drag som i auktionen.

Men samtidigt sÄ fÄr jag bra med fisk pÄ dem, sÄ vet inte. Ombyte förnöjer, men att veta att man kommer fÄ fisk Àr ÀndÄ roligt.

BKK UV har förÀndrat mitt fÄngstresultat, speciellt pÄ abborre. Försökt köpa nya pÄ de lokala fiskebutikerna, dÄ jag har en del nya drag, men det Àr slut överallt.

MÄste dock sÀga att jag Àr riktigt besviken pÄ godset i dom dÀr krokarna. Bytte ut rÀtt mÄnga för att testa om det verkligen kunde göra sÄ stor skillnad (fortfarande inte helt övertygad), men flera har "rÀtat ut" sig efter bara en liten gÀdda (runt 1-1,5 kg).

En av dom gick till och med av strax under toppen dÀr splitringen sitter. Aldrig varit med om nÄgot liknande...

Kan ju ha varit ett otroligt mÄndagsexemplar, men lÀr inte köpa fler

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av drwlz:

MÄste dock sÀga att jag Àr riktigt besviken pÄ godset i dom dÀr krokarna. Bytte ut rÀtt mÄnga för att testa om det verkligen kunde göra sÄ stor skillnad (fortfarande inte helt övertygad), men flera har "rÀtat ut" sig efter bara en liten gÀdda (runt 1-1,5 kg).

En av dom gick till och med av strax under toppen dÀr splitringen sitter. Aldrig varit med om nÄgot liknande...

Kan ju ha varit ett otroligt mÄndagsexemplar, men lÀr inte köpa fler

Konstigt, mina har hÄllit hög kvalitét.. Men nu nÀr du sÀger det, sÄ senaste krokarna jag köpte tappade fÀrgen vÀldigt snabbt, vilket de andra inte gjort trots hÄrt anvÀndande. Kanske för högt tryck pÄ krokfabriken..?

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
●

All lycka till er som ska va med pÄ tÀvlingen i Malmö imorgon!
Jag kommer va pÄ plats och delta med! Dock lite ringrostig ej fiskat sÄ mö denna sÀsongen men tagit en del fina i kanalen nu senaste tiden

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

PermalÀnk
Medlem
●

Inga som hÀnger nere i Blekinge lÀngre o fiskar gÀdda?
Ska sjÀlv ner imorgon o svinga flugorna lite. SÄ om nÄn har lite input om fisket kring ronneby sÄ vore det ju guld !

PermalÀnk
●
Skrivet av Xish:

Inga som hÀnger nere i Blekinge lÀngre o fiskar gÀdda?
Ska sjÀlv ner imorgon o svinga flugorna lite. SÄ om nÄn har lite input om fisket kring ronneby sÄ vore det ju guld !

JodÄ har stuga i trummenÀs ca 500m frÄn vattnet och tvÄ bÄtar:D nu för tiden Àr jag dÀr bara pÄ sommaren med barnen, Àr en stuga som gÄtt i generationer sÄ varit dÀr sen barnsben

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

Kom ivÀg pÄ ett kort pass efter regnbÄge i Rögle. Lite segt fiske, hade en fin följare i början av passet och sen klev den hÀr pÄ nÀr jag hÀngde pÄ en liten jigg för att kolla om abborrarna var pÄ bÀttre humör. Funkade ju tydligen finfint Àven för bÄge!

Visa signatur

GÄr det bra, eller gÄr det som vanligt?