Vad menas med Kompletts order status: Bekräftad

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Vad menas med Kompletts order status: Bekräftad

Jag beställde ett chassi Corsair Carbide 100R för nån vecka sedan och de skulle få in en leverans av den sortens chassi den 11/2 och jag funderar på 2 saker drar de pengarna från mig när jag beställde eller drar de när de ska skicka paketet till mig?
Och vad menas med Orderstatus: Bekräftad menar de att ordern är okej men de väntar bara på att de ska få in chassina?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av RavenBlue:

Jag beställde ett chassi Corsair Carbide 100R för nån vecka sedan och de skulle få in en leverans av den sortens chassi den 11/2 och jag funderar på 2 saker drar de pengarna från mig när jag beställde eller drar de när de ska skicka paketet till mig?
Och vad menas med Orderstatus: Bekräftad menar de att ordern är okej men de väntar bara på att de ska få in chassina?

Det betyder att de har fått din beställning. De packar och skickar det när de har allt i lager. Om du har valt postpaket som beställning betalar du där du hämtar paketet.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Cooling23:

Det betyder att de har fått din beställning. De packar och skickar det när de har allt i lager. Om du har valt postpaket som beställning betalar du där du hämtar paketet.

Det står Bet.villkor Visa / Mastercard men sedan står det Leveranssätt: Postpaket
Så vilket av det är det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariannelund
Registrerad
Nov 2013

det du har valt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av RavenBlue:

Det står Bet.villkor Visa / Mastercard men sedan står det Leveranssätt: Postpaket
Så vilket av det är det?

Vad har du valt av dessa då?

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Cooling23:

Förvirring när du skriver fel grej men tänker rätt.

Skrivet av RavenBlue:

Så vilket av det är det?

Bet.villkor Visa / Mastercard: Du har betalat med kort vid beställning på Webben.

Leveranssätt: Postpaket: Levereras med postpaket till närmsta ombud.

Du kan välja bet.villkor: Postförskott.
Då betalar du när du hämtar paketet.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Här
Registrerad
Jun 2010

@DavidtheDoom: han före

En jädra massa prylar.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

@RavenBlue *Tråd flyttad*
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av DavidtheDoom:

Förvirring när du skriver fel grej men tänker rätt.
Bet.villkor Visa / Mastercard: Du har betalat med kort vid beställning på Webben.

Leveranssätt: Postpaket: Levereras med postpaket till närmsta ombud.

Du kan välja bet.villkor: Postförskott.
Då betalar du när du hämtar paketet.

Perfekt tack så mycket!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Rent tekniskt har du inte betalt när du lägger ordern - när du betalar med Visa/MC hos komplett (och i stort sett alla andra som jag vet om iaf) så reserveras beloppet på ditt kort när du genomför beställningen och sen när varan skickas så dras det faktiskt beloppet från ditt konto över till mottagaren - bara en liten detalj.