Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Seagate gör hårddisk på två terabyte för bärbara datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Tror att du ska klicka fram kolumnen som visar höjden på dom diskar du visar

Dom flesta är 15mm höga och 2 st är 9,5 mm höga, sen finns där en som höjden inte anges på då den trolgen är högre än 15...

Men kom åter med ett liknande skärmskott när du hittar en 2Tb på max 7mm

Tror du ska läsa mitt inlägg en gång till

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Det där är HD s och inte SSD.

Läs artikeln igen

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Tror du ska läsa mitt inlägg en gång till

Såg det...
Sorry

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk

Tycker att artikeln, i alla fall innan man förtydligade att det handlade om 7mm, är lite missvinklad.

Denna 2,5-tummare kommer nog inte att förbli mer än en nischprodukt. I slutet på detta år lär redan 1TB SSDs kunna tas upp av en bredare kundgrupp (tror de flesta då väljer en 1TB SSD för kanske några hundralappar mer än en dubbelt så stor disk med bl.a. rörliga delar).

Det intressanta är dock lagringsdensiteten denna nyhet förmedlar. Med denna teknik kan 2-2.25 TB tryckas in på en 3.5 tums platta. Därmed signalerar det om att vi kommer att se 10TB Archive inom kort (utan He) och 12 TB med 6 plattor. Appliceras detta på HE kan vi se diskar uppåt 14-16TB.

Min gissning är att vi kommer kunna köpa en 10TB för max 2500SEK lagom till julhandeln och att ev. t.o.m. 12 TB släpps däromkring (tillgänglig kort därefter). HGST kommer att svara upp med att släppa 14-16TB He senast slutet av 2017.
När det gäller de största diskarna på markanden (i dagsläget 6-10TB) dominerar fortfarande vanliga HDDs, och kommer troligtvis så att göra i 2-3 år till. För oss alla som har NASar är därför detta mumma!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

Vågar man köpa seagate, sämsta diskar i klassen när det kommer till hållbarhet.
http://www.datormagazin.se/artiklar/nyheter/20160205/seagate-...

Det eviga tjatet om 2 modeller som lanserades för flera år sedan.