Tips på spel att ersätta League of Legends med

Permalänk
Vägledare

Tips på spel att ersätta League of Legends med

Hallåj

Så efter en längre tid med LoL så börjar jag känna att jag inte längre får tillbaka tillräckligt mycket sett till hur mycket tid man lägger på spelet så därför undrar jag kort och gott om det finns någon som kan ge tips på spel som kan tänkas ersätta.
Jag har googlat rundor lite men inget av de jag har hittat har inte lockat något speciellt.
Inget av de andra stora MOBA-spelen som jag testat har känts intressant överhuvudtaget och förmodligen har det att göra att man är så pass van vid det man först började spela. MMO:n är jag absolut inte intresserad av eftersom det är något jag har lagt bakom mig efter en hel del med bland annat WoW och single player-spel är inte heller något som lockar :/

Så kasta förslag på mig eftersom jag verkligen saknar känslan av att kunna spendera kvällen efter en lång dag av jobb och plugg med ett spel som jag verkligen gillar

Permalänk
Medlem

Det tar tid att vänja sig vid nytt moba, så ge dem en rejäl chans. Jag har gått ifrån att mestadels spela LoL (spelat sen beta) till att mest lira hots. De har olika delar jag gillar men hots känns fräschare för mig.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

CS:GO eller Battlefield. Mycket bra spel.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Så du har provat Heroes of the Storm?
Jag spelar det inte, men tycker ändå det är intressant för att det är Blizzards karaktärer man spelar som.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Vägledare
Skrivet av alteam:

CS:GO eller Battlefield. Mycket bra spel.

Skrivet av m4gnify:

Så du har provat Heroes of the Storm?
Jag spelar det inte, men tycker ändå det är intressant för att det är Blizzards karaktärer man spelar som.

Har spelat CS GO några gånger i veckan sedan det släpptes men börjar bli duktigt trött på alla idioter som spelar i och med att det blivit populärare på sistone.

Har spelat Hots sedan betan och faktum är att jag fortfarande spelar det ibland men det har verkligen inte tagit mig på samma sätt som LoL, tyvärr.

Men tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Nu när du har spelat tutorial (lol) till dota2 så kanske du kan joina de stora grabbarna och ge dig i kast med dota2?
Ge inte upp direkt bara. Det tar tid att lära sig.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Kan ju tipsa om du vill testa något helt annat fast ändå rätt lika, kolla in Division som släpps nu i mars. jag kommer gå över från lol efter att ha spelat betan, är ju mer fps men samtidigt pvp i "darkzone" kolla in några trailers/gameplay så får du se!

Visa signatur

“Den bästa platsen att gräva en mycket djup grop i vilken man vill fånga en Heffaklump, vore någonstans där en Heffaklump redan befinner sig, bara någon meter längre fram ungefär.”

Permalänk
Medlem

SC2 i och med LOTV är bättre än det har varit någonsin tidigare. Så skulle helt klart rekommendera SC2 och CS:GO(de två överlägset bästa spelen nu, enligt mig).

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Rekommenderar SMITE om du ändå gillar MOBA spel, om du inte redan testat det?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Street Fighter V

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.