Permalänk
Medlem

@agitax: Som sagt även om man ger det nästan perfekta rådet på en dator för t.ex. 10k genom att använda t.ex. prisjakt så kanske den kostar 11,5k när TS bestämmer sig eftersom många priser på prisjakt kan vara dagsaktuella erbjudanden. Finns ju hela tiden erbjudanden som går ut och nya erbjudanden som tillkommer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

Nej nej. Huvud ämnet i denna tråden handlar inte alls om konkurens vilket många har mistolkat det som. Det handlar om att ge relevant köpråd. Behöva kompromissa med val av komponenter när man inte har lägsta priserna eller ut budet.

Sen alla som är lata att använda nått annat än inet tycker jag skälper tillskillnad från hjälper det som behöver råd.

Huvudämnet i denna tråd anges i rubriken, den handlar inte om konkurrens.

Det finns många saker som inte är optimalt när det gäller att hjälpa till. T ex. fanboyism är väldigt subjektivt, jag håller inte koll på alla reor. Om någon vill ha bra hjälp är det bra att få en lista från t ex. Inet, så kan man fortsätta tråden utifrån denna lista. Det kommer då komma några tips om förbättringar, då kommer någon säkerligen att länke t ex. en GPU på rea från en annan sida.

Vill man ha den bästa hjälpen direkt får man se till att formulera sin trådstart utefter det.

Jag vill bara ha hjälp med en optimal uppsättning av datorkomponenter, har du inte tid och lust att ge en exakt helt optimerad uppsättning så är jag inte intresserad av din hjälp. Detta innefattar både prestandavvägningar, tillfälliga reor, butiker utomlands samt fysiska butiker.

Ovanstående är givetvis grovt överdrivet, men jag tycker att det känns fel när du säger att man (jag) gör någon en otjänst när jag länkar en uppsättning från Inet.