Permalänk
Medlem

50-55 tum 4K tv samt soundbar

Härligt med fredag allihop! Fick ett uppdrag av fastern min att hitta en TV med 4k som är menad att ersätta henne uråldriga philips 32 tum. TVn ska vara runt 50 tum dock inte över 55 och ha 4K med smartfunktion. Själv är jag inte jätteinsatt i TV världen men hoppas på att ni kan hjälpa mig. TVn får gärna vara möjlig att få tag på i Skåneområdet då fastern inte är så glad för att beställa sådant ömtåligt på internet. Hon bor i Malmö så om den finns att få tag på ute på netonnets lagershop alternativt webhallen inne i stan. Finns säkert fler ställen som jag inte tänkt på. Budget är inte riktigt fastställt men det ska inte vara ett problem sålänge det inte springer iväg mot 30k. Hon ville även ha en soundbar till som presterar någorlunda.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Permalänk
Medlem

Med tanke på att fastern verkar ha stor budget (under 30K) så kanske det vore bättre med en 4K OLED som slår allt vad LCD heter på fingrarna särskilt med tanke på framtida HDR content.

Då är det är den här som gäller: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3266846

LG 55EG920V

Kostar 23K hos netonnet! Fantastisk TV!

Vad gäller ljudlimpa rekommenderas denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2964711

Sony HT-NT3 just nu bra pris 4K på webben hos Elgiganten och Mediamarkt dock ej i butik!

Då blir det totalt 27000 Kr.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/tv-och-soundbar/samsu...
Blev det då hon gillade SUHD. Var iväg och tittade på elgiganten i malmö och oled var väl inget hon tyckte så mycket om. Ljudlimpan var väl inte det bästa i mitt tycke men hon verkade inte bry sig så värst mycket om det då hon har en separat stereo att lyssna på musik ifrån.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Härligt med fredag allihop! Fick ett uppdrag av fastern min att hitta en TV med 4k som är menad att ersätta henne uråldriga philips 32 tum. TVn ska vara runt 50 tum dock inte över 55 och ha 4K med smartfunktion. Själv är jag inte jätteinsatt i TV världen men hoppas på att ni kan hjälpa mig. TVn får gärna vara möjlig att få tag på i Skåneområdet då fastern inte är så glad för att beställa sådant ömtåligt på internet. Hon bor i Malmö så om den finns att få tag på ute på netonnets lagershop alternativt webhallen inne i stan. Finns säkert fler ställen som jag inte tänkt på. Budget är inte riktigt fastställt men det ska inte vara ett problem sålänge det inte springer iväg mot 30k. Hon ville även ha en soundbar till som presterar någorlunda.

En LG OLED 55EG920V finns flr 22990 ihop med Sonos Playbar för 7490 ger bra bild och ljud. 😊
Iofs lär hon vilja ha en subwoofer oxå men det kan hon ju bygga ut med senare.
Har själv precis köpt en sån tv och sonos surround har jag sen tidigare.

Edit: Såg nu först att hon redan köpt.

Skickades från m.sweclockers.com