EVGA garanti gick igenom, åsikter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Svar: nej.....

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Du har då ingen hemlig deal och marknadsför åt EVGA?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkligen inte, är en vanlig svensson som hade otur med att mitt kort paja och skicka in det på RMA och hade rätt mkt tur tror jag

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Om man ska ersätta med pengarna i syfte så skulle han fått ett kort för 2500 kr då det är vad 780ti är värt. han har ju nyttjat det sen det var nytt. Men det är ointressant, för hur det går till är att man får ett likvärdigt kort (inte pengavärde). Att han fick bättre en praxis anses ju då vara generöst. Förstår inte häller vad syftet med tråden är. Vad är diskussionsvärdet, klappa han på ryggen?

Eller så läser man bara och går vidare istället för skriva onödig skit?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Han ville skapa en diskussion kring deras garantihantering, ifall andra blivit bemötta på samma sätt eller har andra erfarenheter.
Tråden har ett syfte om ni tänker efter aningen.

Ja, ni som hört att EVGA har bra garanti och generösa så var detta nog ett bra svar!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Helt OK? En 70% snabbare GPU som ersättning är bara helt OK med ett icke sarkastiskt frågetecken? Knäppaste jag har sett på SweC

Men ja, i övrigt håller jag med om att det inte finns något diskussionsvärde i denna tråd.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Helt OK? En 70% snabbare GPU som ersättning är bara helt OK med ett icke sarkastiskt frågetecken? Knäppaste jag har sett på SweC

Men ja, i övrigt håller jag med om att det inte finns något diskussionsvärde i denna tråd.

Ska fan inte klaga!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hznn:

Verkligen inte, är en vanlig svensson som hade otur med att mitt kort paja och skicka in det på RMA och hade rätt mkt tur tror jag

Hur vet vi att du inte pajade kortet med flit? Det kanske var din plan efter att ha läst om liknande garantiärende på nätet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Hur vet vi att du inte pajade kortet med flit? Det kanske var din plan efter att ha läst om liknande garantiärende på nätet?

Med flit? Nja ver inte ens hur man skulle kunna göra sönder det....

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Hur vet vi att du inte pajade kortet med flit? Det kanske var din plan efter att ha läst om liknande garantiärende på nätet?

Skrivet av hznn:

Med flit? Nja ver inte ens hur man skulle kunna göra sönder det....

Med flit eller inte, så var det en super bra plan, let's go for it everybody...

Psst får man fråga exakt hur du gjorde... PM.

MVH

Permalänk

Jag undrar vem som bestämmer vad man får tillbaka i sin RMA, personen man bemöter i mailet eller går det vidare till några andra osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Med flit eller inte, så var det en super bra plan, let's go for it everybody...

Psst får man fråga exakt hur du gjorde... PM.

MVH

Jag har suttit och spelat med kortet i 2 år, helt plöstligt så hade det Kod 43 (pratas om här också: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1053170-kod-43-pa-grafi... Antar det är nåt med hårdvaran som pajat!

Sen sluta en fläkt bara fungera.

Men som tur var så ersätter EVGA mig jävligt bra, tacka o ta emot!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av raubtier:):

Jag undrar vem som bestämmer vad man får tillbaka i sin RMA, personen man bemöter i mailet eller går det vidare till några andra osv?

Jag maila med dom först för att fråga HUR man gjorde en RMA och hur det gick. Fick sjukt bra respons och snabba svar. Väldigt lätta instruktioner. Enda jag var fundersam var HUR jag skulle skicka det. UPS/FedEx ville ha 1000-1600:- men det ville jag ej betala för frakt.
Jag gick till posten och betala 275:- och då hade jag tracking, och försäkrat paket.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd låst

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)