Är det naturligt att man slutar spela när man är över 50?

Permalänk
Medlem

Är det naturligt att man slutar spela när man är över 50?

Tja! Har inte spelat sen förra sommaren (dom här nazisterna vad hette spelet?) Bytte ssd sen blev det inge mer. ? Känner faktiskt inget behov av spel längre. Kollar gärna på youtube walkthrou. Så jag slipper spela själv..Hm..

Permalänk
Medlem

Jag är inte ens över 35 men har slutat spela i stor utsträckning.

Finns så mycket annat roligt att hinna med ..

Men köpte ett SNES för ett tag sedan och för några veckor sen började jag nöta Super Mario World igen och det blev några timmar per kväll, sen klarar jag nog mig flera månader på denna dos utan problem !

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Tja! Har inte spelat sen förra sommaren (dom här nazisterna vad hetta spelet?) Bytte ssd sen blev det inge mer. ? Känner faktiskt inget behov av spel längre. Kollar gärna på youtube walkthrou. Så jag slipper spela själv..Hm..

Wolfenstein ?

Mindre tid mindre game, så enkelt är det.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Wolfenstein ?

Mindre tid mindre game, så enkelt är det.

Ja det var nog det spelet. Men nya doom ska jag spela.

Permalänk
Medlem

känner mera att suget minskar tack vare spelföretagen. fick en löst att köra Anno igen. har spelet och allt men inte har kvar min lösenord till uplay skiten till ett mail som man inte har haft på 8år. försökte kontakta dem men det hjälpte inte. och varje sånt grej gör att man tappar suget att spel något. man väljer bort att spela pågrund av för mycket skit i spelen.

Permalänk
Medlem

Blir ju att man får mycket andra intresser och saker som tar upp sin tid. Får ut mer av att göra andra saker än att spela datorspel. Man har ju fått lära sig själv att det finns få saker som er mer givande än att just lära sig nya saker och ta in information. Det är ju så verkligheten blir större, vackrare och mer givande.

Man blir ju till mycket mån skadad av skolan när man blir tvingad att lära sig information man inte tycker sig ha fullständig använding för i det verkliga livet. Tur att man växer upp och inte blir fast i gamla vanor

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Tja! Har inte spelat sen förra sommaren (dom här nazisterna vad hetta spelet?) Bytte ssd sen blev det inge mer. ? Känner faktiskt inget behov av spel längre. Kollar gärna på youtube walkthrou. Så jag slipper spela själv..Hm..

Är ju förståeligt. När man kommit upp i så aktningsvärd ålder så får man ju börja prioritera, då man inte längre har så mycket tid kvar.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv

Jag tyckte det minskade efter 20, Jag skaffade familj och en underbar unge som fyllt 14 precis.
Och nu närmar jag mig 40 och spelar kanske någon gång i veckan.

Permalänk
Medlem

Det är inte åldern som sätter stopp, är själv 50+ och spelar fortfarande några timmar dagligen, mina barn spelar numera väldigt lite.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Är ju förståeligt. När man kommit upp i så aktningsvärd ålder så får man ju börja prioritera, då man inte längre har så mycket tid kvar.

och tack för den

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

tror inte det har med ålder utan man skapar andra intressen. e själv 30 nuå köpte ny data för ett tag sen å spelande blev mindre nu när våren kom då andra intressen kunde utövas=)

Visa signatur

Fractal Design Define R4 x ASUS Z170 PRO GAMING x Intel Core i5 6600K @ 4,5 Ghz x HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black x EVGA Supernova G2 750W x Samsung 850-Series EVO 500GB x EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC x Noctua NH-U12S x Windows 10 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Nej, varför skulle det vara naturligt?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

är själv 51 spelar 1 till 2 timmar om dagen fin avkoppling efter arbetet sen blir det perioder man inte spelar.
Sommaren finns det annat att göra men mörka vintrar är fina speltider.
Så åldern har ingen betydelse

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Det har mer med prioriteringar och andra intressen att göra än med åldern. Nya intressen och familj spelar stor roll i detta.

Mitt spelande går i perioder. Ibland kan det gå månader utan att ha lagt en timma på spel och ibland kan det bli en väldigt intensiv spelhelg med 10-12 timmar per dag.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Är ju förståeligt. När man kommit upp i så aktningsvärd ålder så får man ju börja prioritera, då man inte längre har så mycket tid kvar.

Tror du jag döende eller vad? Bara vänta tills DU är 50 så förstår du att ditt sinne fortfarande är ens barn sinne.

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte sluta spela någonsin. Men visst för 6 år sedan satt jag ~10h/dag nu är det kanske 1 timme i veckan. Men spelintresset finns fortfarande kvar. Men jag prioriterar annat inom data-världen.

Permalänk
Medlem

Jag är 30 och spelar bara i perioder. Det är allt eller inget. Nu har jag inte spelat på 5 månader. Jag har inget sug alls. Men när BF5 släpps kommer jag säkert ta ledigt från jobbet och nörda ner mig för att nå maxrank asap.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

Enda jag märkt sen jag passerade 45 är att jag inte orkar sitta i timmar och spela utan nu blir det max några timmar i veckan..
Däremot har jag märkt att jag inte blir lika arg längre när jag lirar som jag kunde bli när jag var yngre haha

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Är ju förståeligt. När man kommit upp i så aktningsvärd ålder så får man ju börja prioritera, då man inte längre har så mycket tid kvar.

Jösses alltså..................

Skrivet av Batwoman:

Tror du jag döende eller vad? Bara vänta tills DU är 50 så förstår du att ditt sinne fortfarande är ens barn sinne.

48 själv och känner igen. Sitter på uppsjöar med spel och köper spel än men lirar inget av det. För egen del är det wow som pajat mycket för mig. Tappat suget totalt på wow men sitter lik förbenat med det för det är "enklast". Undrar hur mitt spelande sett ut om jag inte börjat med det liret.

Har inte alls samma driv och lust för spel som förr. Köpte Fallout 4 och för att "motivera" mig (konstig motivering följer) så köpte jag season pass. För köpte jag det, noll logik, så skulle jag på det sättet tvinga mig att lira. Tror jag lagt ner 15 minuter totalt i spelet. Inget fel med liret. Bara det att jag har noll lust.

Vän som spelar sönder sig på Stardew Valley, Köpte det och lirat en gång. En halvtimme. Efter det, jaga apexis i wow istället........... Igen.

Drar inte kortet "det var bättre förr" men känner tyvärr ändå ett litet sting av "been there, done that". Sämre grafik förr men ofantligt mycket mer spelvärde då. Som sagt. Spelar just inget av det som kommer numer, det lilla jag testar "klickar" inte för mig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batwoman:

Tror du jag döende eller vad? Bara vänta tills DU är 50 så förstår du att ditt sinne fortfarande är ens barn sinne.

50 är ingen ålder,
Jag är snart 49 och spelar nog 2 timmar om dagen.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas inte det , då har jag ju bara 10år kvar att spela

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Det finns fortfarande spel jag vill spela men dom funkar bäst/endast med win xp. Aliens vs. predator, battlezone och f.e.a.r.

Permalänk
Medlem

Är väl inte riktigt där ännu men det som jag märkt själv är att man blivit mera kräsen. När man var i tonåren kunde man spela det mesta som släpptes. Men nuförtiden är det bara en handfull speltitlar om året som jag tycker bjuder på något nytt och kul.

Tycker forfarande det är lika kul som förut när jag väl hittat något, men det kan bli ett par månader då jag inte spelar något alls också. Mest blir det RPG som Witcher 3 och mysiga småspel som senaste Samorost 3.

Permalänk
Medlem

Det går i vågor för min del, ibland kan det gå ett helt år utan att jag spelar, för att sedan nästa år nörda som bara den. Lusten går upp och ner. som med mycket annat. Nu förtiden tycker jag egentligen att spel är slöseri med tid, och spelar bara om jag tycker upplevelsen är värd tiden så att säga.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är 51 och spelar betydligt mindre men skulle säga att det beror på en enda sak, att det saknas tillräckligt många nya FPS-spel. Alldeles för mycket konsolliserade tredjepersons pisspel.

Jag älskade just det nya Wolfenstein som trådskaparen nämner och köpte direkt. Jag kan göra en lång lista på alla spel jag inte spelat/köpt pga konsollkänslan och avsaknad av ordentlig förstapersonsvy.

Det finns några jag stått ut med ändå som Witcher 3, Mass Effect 1 och Tomb Raider t ex, men i grunden avskyr jag de flesta konsollspelen som släpps på PC. Spelföretagens (och hårdvarutillverkarnas) förlust.

Dessutom har flera av mina favoritstudios havererat såsom BioWare, och därför faller en mängd spel bort pga sådana faktorer.

Ett spel jag kickstartat och ser fram emot är den killen (Daniel Vavra) som stod bakom fantastiska Mafia 1 nya spel (han slutade inför 2an som blev ren fördummad skit och därför kommer jag inte ens överväga trean): Kingdom Come Deliverance. Ingen magi, första person och genuina europeiska miljöer från svunna tider. Kommer bli kanon!

Gillar överlag Bethesda fortfarande men har inte köpt eller spelat Fallout 4. Vet inte varför, känner inget sug. Däremot spelar jag fortfarande främst Oblivion (favoriten) men även Skyrim.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Sist är det väl Red Dead Redemption man har lirat igenom, sen har det varit mest surfande på webben.

Permalänk
Medlem

Jag spelar knappt något längre.
Förr spelades mycket CS och Lineage 2.
Nu blir de NHL 16 någon gång i veckan på PS4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd

Är 35 och det enda jag spelar mer eller mindre dagligen är Hearthstone. Har det som free to play hobby.

Spelade nästan allt när jag var yngre men nu är det svårare att hitta spel jag gillar. Håller på med Dragon Age Inquisition och upplever det som roligt men det har avstannat lite. Shooters har jag också spelat en del av och hoppas på en fet DOOM singelplayer kampanj när det släpps.

GTA V intresserade mig inte alls. Har nog tröttnat på den franchisen. Fallout 4 har jag spelat i 24 timmar men sen stannade det av helt också.

Borde kolla in vad det finns för mods till Civ 5. 4:an blev ju helt underbar med mods och jag upplevde femman som lite meh.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Jag gäjmar typ aldrig längre! är 40 bast! har familj barn på 9 och 4 hemma så dem tar den mesta av min tid och gymmar 2 timmar om dagen också plus jobb det finns ingen tid över känns det som.
Har dock varit fast i spelträsket där man satt 18 timmar om dagen och lirade spel.
Tog mig ur ett spelberoende 2 ggr, men till slut så finns inte lusten där längre.

Permalänk
Avstängd

Jag är 30år och känner att spel är inte värt 599:- för några timmars spelande och sen halvfärdiga..sen, ojsan..''du måste ha denna DLC'n för att kunna spela på denna servern'' ytterligare 299:-..så nästan 999:- för ett sketet spel som dör ut om nån månad..nej tack.

Jag spelar dock UT3 med sambon då och då, vi brukar lana det här hemma

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.