Ny dator för aktier och lite gaming

Permalänk
Avstängd

Är du säker du skall ha en dator för båda uppgifterna?

Varför inte använda en dator dedikerad för börshandel och en dator för spel?

Glöm sedan inte att flest skärmar vinner. Ju fler grafer du kan ha öppna samtidigt desto bättre trading.

Såhär många skärmar hade proffsen 2006 och det är på tok för få

Om du tradar samtidigt som du spelar, kan du med två datorer lätt skifta mellan sysslorna istället för att behöva Alttabba. Det är bara att snurra med kontorsstolen och vara supereffektiv. Hänger sig ena programmet är det ett mindre problem än om du kör allt på en burk.

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem
Skrivet av wereaz:

Är du säker du skall ha en dator för båda uppgifterna?

Varför inte använda en dator dedikerad för börshandel och en dator för spel?

Glöm sedan inte att flest skärmar vinner. Ju fler grafer du kan ha öppna samtidigt desto bättre trading.
http://scinotions.com/wp-content/uploads/2013/08/Multiple-Monitor-Setup.jpg

Såhär många skärmar hade proffsen 2006 och det är på tok för få
http://graphics8.nytimes.com/images/2006/01/15/business/15traders.583.jpg

Om du tradar samtidigt som du spelar, kan du med två datorer lätt skifta mellan sysslorna istället för att behöva Alttabba. Det är bara att snurra med kontorsstolen och vara supereffektiv. Hänger sig ena programmet är det ett mindre problem än om du kör allt på en burk.

Det där med att den som har flest skärmar vinner är rena skitsnacket, jag började trada på min telefon och gjorde en vinst mellan 3-5k i månaden. Det är mer en smaksak och hur det passar din strategi som du tillämpar till din trading. Jag klarar mig fint på två skärmar och när jag tradar så spelar jag inte samtidigt, så långt har jag inte kommit än :). Men visst du har en poäng i att ha två datorer men det får räcka med en i dagsläget..

Visa signatur

| Antec Three Hundred | AMD Phenom2 X3 720 2.8Ghz | Gigabyte GA-MA770 | 4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair | 450W Corsair CMPSU | 320GB Samsung SpinPoint T | XFX Radeon HD4850 XXX Edition 512MB | Optiarc AD-7200S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 64-bit build 7068 |

Permalänk
Skrivet av Mihailo:

Tack för feedbacken

Om jag nu hade velat gå upp lite i pris, är det I7 som gäller eller ett 970 kort? Vad tycker ni?

Ja, då skulle jag saatsa på en i7:a av de anledningarna som @Argybarg nämner. Uppgradera sedan grafikkortet när behovet infinner sig.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Personligen skulle jag satsa på ett enkelt moderkort, en icke k i7 och typ ett 280x. Sedan ssd, stabilt nätagg, mycket ram och chassi med bra kylning.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av WonderPlatoon:

Personligen skulle jag satsa på ett enkelt moderkort, en icke k i7 och typ ett 280x. Sedan ssd, stabilt nätagg, mycket ram och chassi med bra kylning.

Det här är i min mening det bästa tipset. Skulle föreslå samma sak.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av WonderPlatoon:

Personligen skulle jag satsa på ett enkelt moderkort, en icke k i7 och typ ett 280x. Sedan ssd, stabilt nätagg, mycket ram och chassi med bra kylning.

Varför inte K processor? Varför ett 280x, är inte det rätt dyrt att köpa nytt idag? Varför är det bättre än ett betydligt billigare 960 eller 380 som räcker till CSGO? Vad är mycket ram? Vilket är ett chassi med bra kylning?

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Inaktiv

Vilken handelsterminal använder du?
Du vill förmodligen ha möjlighet att koppla in fler skärmar senare. Då jag personligen tycker två är lite för lite för trading.
Dock handlar det ju om antalet pixlar till slut. Jag gillar fler skärmar för det underlättar när man ska dela upp arbetsytan.
Om du kör tex Infront som handelsterminal kan jag råda dig till att inte snåla på ram. 16 gb minimum. Kör du tex ProRealTime behöver du inte en häftig dator alls.
Lättare att hjälpa om man vet vad du använder. Att handla aktier säger inte så mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mihailo:

Det där med att den som har flest skärmar vinner är rena skitsnacket, jag började trada på min telefon och gjorde en vinst mellan 3-5k i månaden. Det är mer en smaksak och hur det passar din strategi som du tillämpar till din trading. Jag klarar mig fint på två skärmar och när jag tradar så spelar jag inte samtidigt, så långt har jag inte kommit än :). Men visst du har en poäng i att ha två datorer men det får räcka med en i dagsläget..

Såklart är det skitsnack. Men de som tror på det, tror på det.
Tänk när du dubblat kapitalet, då tjänar du 6-10 i månaden.
När du dubblat igen tar du hem 12-20 i månaden och så vidare. Ju större ditt kapital blir desto större påverkan på marknaden får du. Slutligen är du marknaden.

I två aktier kör jag tvåveckors-cykler. Jag tar position och väntar två veckor och tar hem cirka 6-8k, sedan blankar jag i två veckor och tar hem 2-3, för att sedan ta en riktig position igen. Då har jag gott om tid att lira samtidigt.
I andra aktier är cyklerna kortare och intensivare. Jag tycker det är för tråkigt med att ta hem 70 kronor per affär 10 gånger om dagen. Varför sitta framför datorn, när man kan fiska eller pula med andra grejor?

Lycka till med handelsspelandet.

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Skrivet av Mihailo:

Vad tycker du om den senaste kundvagnen?

Skickades från m.sweclockers.com

Ser mycket bra ut. Har du byggt upp det där själv som nybörjare så är du bättre än de flesta.
Det är inga problem med ditt bygge - det blir en extremt bra maskin. Mina kommentarer.

Case: Jag har själv case från Fractal Design och är mycket nöjd med det. Perfekt balans av kvalitet och pris. Det är alltid värt att betala extra för bra case som är enkelt att öppna och byta ut saker. Det finns bättre - men ska du inte mecka varenda vecka så är det overkill, kanske.

PSU - jag skulle nog gå upp på 750 W Men just det ja - du har bara EN hård disk. Då kanske 650 W räcker oavsett vad du gör. Ska du ha fler än 4 hård diskar (det brukar folk ha som använder Fractal cases) då ska du nog gå upp lite i watt. Välj ett kvalitetsmärke. De är en Akilleshäl och det är extremt jobbigt när de slutar funka.

CPU - Haha, overkill!
Men jag förstår. Det är en grabbgrej att villa ha den starkaste och snabbaste. Jag är bara en tjej, för mig är det behov och funktion som styr. Du behöver inte den där enligt mig. För hälften av pengarna får du mer processor än vad du nånsin kommer använda dig av. Så där mycket behöver du om du regelbundet håller på med film encoding, audio encoding, vetenskapliga experiment där man kör miljontals tester....
Vill du spara pengar, så köp en billigare processor. Tycker du att det är kul med en toppklass processor och inte bryr dig om priset så är det ett jättebra val.

Radeon grafikkort. Jag tycker att Nvidia är bättre och har bättre mjukvara. Men det är ditt beslut. Dyrt kort du köper! Ska du spela de senaste spelen kanske det kan vara bra... Men gör du inte det så är det där overkill för dina behov.

***bort/moderator***

Moderkort: Här tycker jag att du snålar lite. Ska du ha alla de här superfina komponenterna så borde du ha ett toppklass moderkort. Där skulle jag uppgradera kanske. Kolla på nätet att de har en bra bruksanvisning. Det finns inget värre än att sitta med en värdelös bruksanvisning på urusel engelska och försöka lista ut vad som är fel. Jag skulle köpa moderkort i 2000 klassen om jag var du... Tänk på moderkortet som husgrunden. Du vill ju bygga ditt fina hus på bästa tänkbara grund eller hur?

Cooling: Jag tyckte det snackades om vattenkylning....? Det tar upp mindre plats än en sån fläkt som du har. Men ska du inte hålla på och köra processorn hårt så är det oviktigt vad du har för kylning. Jag gillar vatten för att det blir mindre jox inne i caset.

§7/§8 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av mandarinka:

PSU - jag skulle nog gå upp på 750 W [/b] Men just det ja - du har bara EN hård disk. Då kanske 650 W räcker oavsett vad du gör. Ska du ha fler än 4 hård diskar (det brukar folk ha som använder Fractal cases) då ska du nog gå upp lite i watt. Välj ett kvalitetsmärke. De är en Akilleshäl och det är extremt jobbigt när de slutar funka.

Varför skulle inte ett fint 650W som EVGA G2 räcka gott och väl till den datorn? Och vad har antalet hårddiskar med saken att göra. En hårddisk drar kring 5W, en SSD kanske 2,5W.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4