Permalänk

Tangentbord fungerar inte

Hej!
Jag har ett Logitech G15 tangentbord som inte vill skriva när jag är inloggad på Windows. Det går jättebra att skriva lösenordet på inloggningen till Windows men när jag har loggat in går det inte längre. Det första jag gjorde var att köpa mig ett nytt tangentbord (Logitech K740 Illuminated) men det visar sig vara samma problem där.
Testar då att byta USB-port i dator men det hjälpte inte. Har även avinstallerat drivrutinerna för USB-portarna via Enhetshanteraren och startat om datorn så den kör installationen, dock utan resultat.
Moderkortet jag använder är Asus P8Z77-V LX och jag har via Asus hemsida installerat Chipset drivrutinerna (vet inte om det är rätt att använda Chipset men jag kan bara välja mellan Bios, Chipset, Audio, Lan & VGA).
Har Windows 10 64-bit installerat.

Någon som har någon idé?

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

@KassaWall: #1 Kolla inställningarna i BIOS, toggla "native keyboard/mouse support" (eller något snarlikt det) i settingen.
#2 om du har en USB/PS/2 adapter (och dito in/utgång på moderkortet) kan du ju testa den.

Men jag tror på inställning i bios, Asus har väl ngt keyboard-gaming-program också som kanske strular till det?

Permalänk

@anon257891: Tack för att du tog dig tid att svara! Jag kollade Bios och kunde inte hitta någonting i stil med vad du skrev. Loggade in för att kolla om jag hade någon keyboard-gaming-program från Asus vilket jag inte hade. Bara från Logitech men eftersom jag har kopplat ur G-15 bordet så fanns där inget att kolla på eller göra.
Dock var det så att jag fann en annan lite ikon nere i startfältet som jag inte kände igen. "Tangentbordsfilter" hette den. Så jag gick in på den och tänkte att jag testa slå av. Vipps så funkar tangentbordet igen.
Tangentbordsfiltret aktiveras tydligen genom att hålla inne höger skift tangent i 8 sekunder. Antagligen har den där jävla katten sovit på tangentbordet....

Så nu funkar det ingen Men jag tackar så mycket för din hjälp!

Permalänk

Nu har jag inaktiverat att filtret kan slås på.

Inställningen hittas här om det är någon mer som skulle råka ut för detta:

Kontrollpanelen\Hjälpmedel\Hjälpmedelscenter\Konfigurera Tangentfilter