Permalänk

Är Origin nere ??

Permalänk
Medlem

Flickering verkar vara fixat för Crossfire och SLI yaay kan spela igen!

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/58545/major-u...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Åtminstone mer fps och större belastning på GPU på de kartor där både GPU och CPU stundtals samtidigt låg långt ifrån 100% användning tidigare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

@Oneone:
Låter perfekt.
Hur mycket är det och tanka ner?
Får nog snart skaffa ny hårddisk.☺

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Klockren patch! Högre FPS

Skumt.. jag hade 90-110fps igår med alla inställningar på "high" men idag efter patch så ligger jag på 50-70fps med exakt samma inställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanabush:

Ett litet byte av ämne. I BF4 kunde man binda knapparna så att man kunde svappa mellan sitt första vapen och en gadget med samma knapp. Typ att om jag tryckte på scrollhjulet så kom gadget 1 upp och tryckte jag på samma knapp igen så kom jag tillbaka till huvudvapnet.

Detta verkar inte fungera i BF1. Är någon som vet en lösning på detta?

Tja, AutoIt lär väl fixa det? Vad har du för mus? Kan du binda macros?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Skumt.. jag hade 90-110fps igår med alla inställningar på "high" men idag efter patch så ligger jag på 50-70fps med exakt samma inställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Provade bara en snabb runda men får också sämre fps.... Tröttnade totalt nu. Funka klockrent när spelet släpptes. Två av två patcher med sänkt fps i varje. Blir lite SP spel för min del. Kanske tillbaks till BF4 efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Skumt.. jag hade 90-110fps igår med alla inställningar på "high" men idag efter patch så ligger jag på 50-70fps med exakt samma inställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Usch då! =(

Vad har du för rigg? Jag har 4690k @ 4,3 - 970 Lite klockat och 16GB @ 1600Mhz

EDIT:
@Myllerman , vad har du för burk då?

EDIT2: Kanske ska nämna att jag sänkte upplösningen till 1600 x 900(från 1080p) strax efter första patchen för att jaga fps. Låg då runt 90-110 och nu har jag 110-130. Kör det mesta på low. Är man bortskämd med 144+ så är det fan ospelbart under 100fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Usch då! =(

Vad har du för rigg? Jag har 4690k @ 4,3 - 970 Lite klockat och 16GB @ 1600Mhz

EDIT:
@Myllerman , vad har du för burk då?

I6700K @ 4.5Ghz, 1080 @ 2076-2088 (stabilt under spelsession) DDR4 16B @ 3000mhz.

Bye bye spelet. Syns efter nästa patch kanske.

Permalänk
Medlem

Hoppade över Battlefield 1, får se vad nästa Battlefield har att erbjuda

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

I6700K @ 4.5Ghz, 1080 @ 2076-2088 (stabilt under spelsession) DDR4 16B @ 3000mhz.

Bye bye spelet. Syns efter nästa patch kanske.

http://forumbilder.com/images/2016/12/13/Namnlos.png

Galet vass rigg ju. Vad siktar du på för FPS och i vilken upplösning samt kvalité?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Finns det nån tester i multiplayer som visar vad som ger bäst prestanda boost? Jag kommer att byta både cpu och gpu så småningom, men då man har hus/familj/lån o skit så har man inte riktigt råd att ta allt på en gång! (RAMen ska utökas till 16gb snart)

Och jag spelar uteslutande BF1 just nu

Skickades från m.sweclockers.com

Kör på GPU först. Det här med att CPU/GPU flaskhals är klart överdrivet. Real world applictaions vs syntetiska tester. Allt handlar om upplösning och detaljkkrav och slutligen subjektiva åsikter, vissa klarar inte ens ett microlagg (bortskämda millenial-kids) andra har lite högre lagg tröskel :D. Eftersom du har G-Sync skärm så får du mycket hjälp där. GPU uppgradering kommer ge dig mer i BF1 än en ny CPU.

Testa att mäta CPU-usage under ett par rundor BF1 så ser du hru det ser ut. Här har du ett tips:
http://www.pcgamer.com/will-your-cpu-bottleneck-your-graphics...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

är jag blind eller står det inte om hu många runs dom körde? därav körde jag 10 för att få en jämnare bild över hur det ser ut. att köra med HT on och OFF en gång lär inte heller visa en rättvis bild. jaja oavsett märkte jag ingen skillnad på MIN/AVG/MAX mer än 1 - 2 FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Galet vass rigg ju. Vad siktar du på för FPS och i vilken upplösning samt kvalité?

4K Ultra. Innan första patch 80fps samma ställe, efter första patch 70fps. Efter senaste patch typ 60... Så 20 fps har man loosat sen spelet kom ut lol. 60 är för lite helt enkelt och den höjs inte nämvärt när jag sänkte. Aja har andra spel jag vill köra så blir paus.

Permalänk
Medlem

@Frisell: kör med en oklockad i5 6600k, 8gb ddr4 ram & ett Asus Strix 970 som är lätt överklockat.. testade nu precis igen, men med samma resultat.. runt 50-70 fps

Permalänk
Avstängd

@Myllerman:
Vem vet,kanske Nvidia släpper en ny drivrutin snart.
Och rättar till det dom kan göra.
Har själv inte testat spela efter patchen.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Skumt.. jag hade 90-110fps igår med alla inställningar på "high" men idag efter patch så ligger jag på 50-70fps med exakt samma inställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Myllerman:

Provade bara en snabb runda men får också sämre fps.... Tröttnade totalt nu. Funka klockrent när spelet släpptes. Två av två patcher med sänkt fps i varje. Blir lite SP spel för min del. Kanske tillbaks till BF4 efter det.

Samma kartor och spellägen? Olika kartor samt spellägen ger olika prestanda.
Jag upplever att Giant's shadow är en tung karta.

Skrivet av bandite:

Kör på GPU först. Det här med att CPU/GPU flaskhals är klart överdrivet. Real world applictaions vs syntetiska tester. Allt handlar om upplösning och detaljkkrav och slutligen subjektiva åsikter, vissa klarar inte ens ett microlagg (bortskämda millenial-kids) andra har lite högre lagg tröskel :D. Eftersom du har G-Sync skärm så får du mycket hjälp där. GPU uppgradering kommer ge dig mer i BF1 än en ny CPU.

Testa att mäta CPU-usage under ett par rundor BF1 så ser du hru det ser ut. Här har du ett tips:
http://www.pcgamer.com/will-your-cpu-bottleneck-your-graphics...

CPU är en major flaskhals i bf1. Se denna cpu review: http://www.gamersnexus.net/game-bench/2673-battlefield-1-cpu-...

Skrivet av MrWhizeguy:

är jag blind eller står det inte om hu många runs dom körde? därav körde jag 10 för att få en jämnare bild över hur det ser ut. att köra med HT on och OFF en gång lär inte heller visa en rättvis bild. jaja oavsett märkte jag ingen skillnad på MIN/AVG/MAX mer än 1 - 2 FPS

"We conduct 8 test passes per CPU." - Taget från artikeln. Din upplevda prestanda stämmer inte överens med min upplevelse eller länkad review: http://www.gamersnexus.net/game-bench/2673-battlefield-1-cpu-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Samma kartor och spellägen? Olika kartor samt spellägen ger olika prestanda.
Jag upplever att Giant's shadow är en tung karta.

CPU är en major flaskhals i bf1. Se denna cpu review: http://www.gamersnexus.net/game-bench/2673-battlefield-1-cpu-...

"We conduct 8 test passes per CPU." - Taget från artikeln. Din upplevda prestanda stämmer inte överens med min upplevelse eller länkad review: http://www.gamersnexus.net/game-bench/2673-battlefield-1-cpu-...

Jag spelar enbart Conquest 64 och kartorna jag testade idag var Amiens, Argonne och Ballroom! Senaste 2 dagarna innan dess har jag spelat mycket pga att jag köpt ny skärm som jag testkört rätt hårt med fps mätare igång så jag har rätt bra uppskattning vad jag haft i avg. fps senaste dagarna.. och det har pendlat mellan 80-110 typ, med nån dipp ner mot 70 emellanåt.. nu idag har avg. fps legat på 55-70 med dipp ner mot 40 fps.. på EXAKT samma inställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@datoriserad:
Märkligt, borde heller inte spela nån större roll att min körs i 4.9 eller kör sli heller tror jag fick iallafall en redig fps boost efter patch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

4K Ultra. Innan första patch 80fps samma ställe, efter första patch 70fps. Efter senaste patch typ 60... Så 20 fps har man loosat sen spelet kom ut lol. 60 är för lite helt enkelt och den höjs inte nämvärt när jag sänkte. Aja har andra spel jag vill köra så blir paus.

http://forumbilder.com/images/2016/12/04/ScreenshotWin32_Final_000.png

Finns det 4k-skärmar med över 60hz alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Fungerade utan flickor dock i början och vad dom sa förut var att dom ska göra sin del men, sen måste grafikkortstillverkarna göra sin. skalar bra sli ändå, 80-90% båda korten.

För er andra: Lås fps lägre än 200 o det blir bättre iaf! Testa kring 100

Ja sant. Jag var nog otydlig i mitt förra inlägg. Jag såg ett inlägg på EA-Support Twitter där dom t.o.m förnekade att det finns en Pilot-klass att spela. Hittar inte inägget just nu men helt sjukt vad lite dom vet. Självklart ska det fungera att spela i SLI. Har själv gjort det i BF3 och BF4 b.l.a.

Sen angående senaste Patchen och nya kartan idag så vill jag säga att allt är i stort som vanligt. Lägre CPU användning efter patch men typ samma FPS. Det flyter på bättre i menyer och Spec-mode verkar fungera ok. Lite kul var det med cinimatic settings på kameran i Spec-Mode.
Kartan var väl ok men mycket flyg och snipers

Två filmer från samma ställe på Amiens och det som skiljer är att i den senaste filmen så rullar CPU på 4.6 Ghz och på den andra i 4.4 Ghz. FPS m.m ser ni uppe till höger i filmerna om ni vill jämföra. Lite synd att jag klockade lite innan jag spelade in senaste filmen.

Denna är efter dagens patch.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Finns det 4k-skärmar med över 60hz alltså?

Det har inte med det att göra. Det blir mjukare och mer exakt i rörelserna. När man ska sikta snabbt och exakt på ett mål gör det skillnad. I SP spel räcker 60fps gott men själv upplever jag iaf att det blir svårare med precisionsskott i rörelse med lägre fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Det har inte med det att göra. Det blir mjukare och mer exakt i rörelserna. När man ska sikta snabbt och exakt på ett mål gör det skillnad. I SP spel räcker 60fps gott men själv upplever jag iaf att det blir svårare med precisionsskott i rörelse med lägre fps.

Så 80fps på en 60hz skärm gör skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Så 80fps på en 60hz skärm gör skillnad?

Ja fps handlar inte bara om vad man ser.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@careface: Du har högre chans att få en mer uppdaterad bild av spelet.

Mycket bra klipp som går igenom detta: https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0

Permalänk
Testpilot
Skrivet av careface:

Så 80fps på en 60hz skärm gör skillnad?

Högre fps än vad skärmen har i hz kan( oftast mer än sällan) ge en positivt effekt, då det påverkar saker som input latency och diverse andra saker som kan knytas till tick rate mm.
Vilket direkt resulterar i känslan av bättre 'flyt' då spelet blir mer responsivt.

Finns en anledning att man siktar på 300fps~ i spel som CS:GO fastän man kanske bara har en 120/144/165/240Hz skärm.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Alright, tack för alla svar. Intressant.

Permalänk
Medlem

Spelar bara hardcore, men inga servrar med Giants Shadow. Finns den inte till hardcore än eller?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Vad använder ni för prog för att se FPS? Jag laddade ner afterburner/riva tuner men det får spelet att hänga sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

Vad använder ni för prog för att se FPS? Jag laddade ner afterburner/riva tuner men det får spelet att hänga sig

Du kan få ut FPS direkt i spelet via konsollen med perfoverlay.drawfps 1.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.