Packa upp många rar-arkiv automatiskt

Permalänk
Medlem

Packa upp många rar-arkiv automatiskt

Hej

Har ett par diskar fulla med mappar som innehåller nerpackade filer i rar-format.

Jag söker efter ett program för Windows som man kan lägga till massa rar-arkiv i en kö,
har någon något bra tips?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Power Archiver?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

jag använder extractnow. litet men otroligt starkt.
packar upp ca 1tb var 3e dag

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag skrev ett eget litet script som använder winrar's command-line (unrar.exe) funktion och "äter" filer från en hel mappstruktur och nedåt.

Väldigt simpelt, väldigt snabbt.

Kod:

MakeMyDay.bat
dir /s /b *.rar > c:\temp\tounrar.txt
set LISTFILE=c:\temp\tounrar.txt
for /f %%a in (%LISTFILE%) do (
unrar e %%a
)

Dold text
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Intressant med så många olika svar! Bra trådinitiativ, jag läste den direkt när jag såg rubriken.
Jag har bara använt unPacker där jag högerklickat på en mapp med massa olika mappar & rar-arkiv och valt extract men skall kolla upp de andra som tidigare nämnts ovan. Tackar!

Permalänk
Medlem

Borde väl gå att lösa någonting med vanliga WinRAR? Kika på det här. http://cects.com/using-the-winrar-command-line-tools-in-windo...

“-r” switch. Recurses subfolders

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Inte helt automatiskt, men man kan lägga saker i kö i Winrar om den redan håller på att packa upp något.
Börja med att höger-klicka på det du ska packa upp, välj "Extra files..."
Välj fliken Advanced och bocka i "Wait if other Winrar copies are active", tillbaka till fliken General och spara inställningen.
Då läggs rar filer alltid på kö om winrar redan packar upp.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Grymt bra med svar! Ska kika på detta senare under dagen!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Rekordmedlem

Autounpack är ett bra program för det.
http://download.cnet.com/AutoUnpack/3000-2250_4-10578583.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Gjorde ett PowerShell script för detta då jag hade ett liknande behov. Man pekar helt enkelt ut käll-sökvägen och sedan mål-sökvägen sen sköter den allt.

Det återfinns här: https://github.com/SpaceFarmer/PS_Unrar

/Patrik

Visa signatur

Core i7 920@3,36GHz || ASUS P6X58D Premium || TR3X6G1600C9 || Intel X25-M G2 80GB || XFX Radeon HD 5850 1GB || Corsair CMPSU-750HX || Win 7 x64