Permalänk

Corsair k70rgb

Hej, det är något underligt med mitt tangentbord. Om jag har den ikopplad till datorn när den är avstängd ( Powersupply/ström är dock fortfarande på) så byter tangetbordet mellan olika "Animations profiler" eller vad det nu än heter. Och det finns en utav dom som jag verkligen gillar fast inte verkar kunna hitta. Varken någon profil nerladdning eller på corsair mjukvaran. Jag spelade in en kort video när jag visar upp det.

https://www.youtube.com/watch?v=kGFx96NEi4Q

Någon som vet hur/vart jag kan få tag på denna härliga Rainbow effekten?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

@Gurk: Tack för svar, läste igenom tråden.. synd att det endast är en Demo animation och ej går att använda =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lallarn007:

@Gurk: Tack för svar, läste igenom tråden.. synd att det endast är en Demo animation och ej går att använda =/

Ser att jag fick med fel länk, men en bit ner i den tråden står detta:

The demo mode comes on as a demo when there is USB power but no enumeration (think cell phone USB charger for example). Its not possible to get that demo when using the keyboard at this time, but I recommend using this profile:

Megarainbow: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=131994

Its very close to what you see above and I think its great.

As for the CUE software having issues when Steam is open, we're looking into this. If you haven't sent me your log files, feel free to attach it to your post here so I can pass it along.

Värt att prova, right?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

@Gurk: Ah jag har allt redan läst hans inlägg =), Provade även Megarainbow profilen fast det är inte riktigt samma sak tyvärr.

Demo effekten har starkare ljus, samt att denna så kallade "Rainbow" vågen kommer ifrån Enter knappen vid Numlock sidan. Inte ifrån tangenterna som ligger längst ut

Permalänk
Medlem

@lallarn007: Jo, det var det närmaste någon hade kommit var poängen iaf.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Ja som det står i den tråden så när tangentbordet endast matas med ström så drar ett demo-mode igång som tex kan användas vid events osv för att visa upp utan att behöva ha de inkopplat till en dator.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan