Permalänk
Medlem

Blue Yeti Deskmount

Tjena, har nyligen köpt en blue Yeti mikrofon och letar nu efter ett deskmount som gör att jag enkelt kan få micken ur mitt ansikte samt bort från bordet. För mig är priset här väldigt relevant. Letar efter det absolut billigaste man kan komma undan med, tack för respons! :*

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeRd:

Tjena, har nyligen köpt en blue Yeti mikrofon och letar nu efter ett deskmount som gör att jag enkelt kan få micken ur mitt ansikte samt bort från bordet. För mig är priset här väldigt relevant. Letar efter det absolut billigaste man kan komma undan med, tack för respons! :*

Har själv en Blue Snowball som visserligen väger ca 100g mindre men jag köpte en Boom arm på ebay för ca 100kr. Funkar bra, sjunker inte ihop och kommer över mina 24" skärmar utan problem.
För mig passade min mic direkt på armen med hjälp av den medföljande plast adaptern och misstänker att din också kommer göra det, men lover inget.

EDIT:

Tänk på att leveranstiden brukar ligga på 3-5veckor från Kina så kommer ta ett tag innan du har den hemma. Har läst om folk här på SWEC som köpt en lampa på IKEA och återanvänt armen från den men vet inte vilken modell det är eller vad den kostade.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

Har själv en Blue Snowball som visserligen väger ca 100g mindre men jag köpte en Boom arm på ebay för ca 100kr. Funkar bra, sjunker inte ihop och kommer över mina 24" skärmar utan problem.
För mig passade min mic direkt på armen med hjälp av den medföljande plast adaptern och misstänker att din också kommer göra det, men lover inget.

EDIT:

Tänk på att leveranstiden brukar ligga på 3-5veckor från Kina så kommer ta ett tag innan du har den hemma. Har läst om folk här på SWEC som köpt en lampa på IKEA och återanvänt armen från den men vet inte vilken modell det är eller vad den kostade.

Beställde en själv då jag såg priset

Tack för tipset, tittade på en liknande för ca 10ggr så mycket från en svensk butik...

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thestar19:

Beställde en själv då jag såg priset

Tack för tipset, tittade på en liknande för ca 10ggr så mycket från en svensk butik...

Jo letade runt själv för ca ett år sedan och billigaste jag hittade var en från RODE för lite över 600kr vilket är vansinnigt dyrt för något så enkelt.

Tips om du vill ha pop filter är denna som bara kostar 40kr vilket jag tyckte det var värt. Kanske inte gör någon enorm skillnad men med tanke på vad man lagt ner totalt så är 40kr till ingen stor summa

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

Jo letade runt själv för ca ett år sedan och billigaste jag hittade var en från RODE för lite över 600kr vilket är vansinnigt dyrt för något så enkelt.

Tips om du vill ha pop filter är denna som bara kostar 40kr vilket jag tyckte det var värt. Kanske inte gör någon enorm skillnad men med tanke på vad man lagt ner totalt så är 40kr till ingen stor summa

Testar en sådan här först:
http://www.ebay.com/itm/121666670428?_trksid=p2060353.m2749.l...

Om den inte fungerar är det ju inte dyrt att bara beställa den du föreslår.. Gillar dessutom Shock-mount...

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av bjinko:

Har själv en Blue Snowball som visserligen väger ca 100g mindre men jag köpte en Boom arm på ebay för ca 100kr. Funkar bra, sjunker inte ihop och kommer över mina 24" skärmar utan problem.
För mig passade min mic direkt på armen med hjälp av den medföljande plast adaptern och misstänker att din också kommer göra det, men lover inget.

EDIT:

Tänk på att leveranstiden brukar ligga på 3-5veckor från Kina så kommer ta ett tag innan du har den hemma. Har läst om folk här på SWEC som köpt en lampa på IKEA och återanvänt armen från den men vet inte vilken modell det är eller vad den kostade.

Har själv en sådan arm. Fungerar med Yeti om man drar åt skruvarna lite.

Lampan heter TERTIAL och kostar 79kr. Man behöver buntband eller snöre för att fästa mikrofonen men under hundringen det med om man har lite mer bråttom.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Köpte en sådana och loss "lampan och skärmen + kaplar och kopplade min min mic http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60370183/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thestar19:

Testar en sådan här först:
http://www.ebay.com/itm/121666670428?_trksid=p2060353.m2749.l...

Om den inte fungerar är det ju inte dyrt att bara beställa den du föreslår.. Gillar dessutom Shock-mount...

Den är nog bättre, tyvärr funkar inte den till min Snowball pga dess runda form. Enda alternativet jag hittat som inte är DIY är Blues egna för 600kr vilket faller bort direkt.

Skrivet av DavidtheDoom:

Har själv en sådan arm. Fungerar med Yeti om man drar åt skruvarna lite.

Lampan heter TERTIAL och kostar 79kr. Man behöver buntband eller snöre för att fästa mikrofonen men under hundringen det med om man har lite mer bråttom.

Det var den jag menade, tack för att du skrev vad den heter så andra som inte vill köpa från Kina och väntar kan hitta den

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.