Permalänk
Medlem

Väger 140kg och har en Ikea Markus. Haft den i snart 3 år utan problem.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

jag sitter i en dxracer raptor v2 sen 1.5 år tillbaks, 150kg modellen så jag gissar att kingserien är liknande, mycket skön stol och jag får plats utan problem, är ganska bred och tung, 175 lång. armstöden går att lämna av om man är bredare än dynan också

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Har haft både Ikea Markus och andra liknande stolar, de håller inte måttet för oss som är större. Köp en begagnad Kinnarps eller liknande, det gjorde jag och den stolen är outstanding.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Kan bara säga att jag resonerat som dig till 110% förut, men efter att min Kinnarp 9000 ramlade sönder och jag köpte
en DXRacer har jag ändrat åsikt. VI har även börjat byta ut KInnarp på jobbet, men tyvärr inte till DXRacer utan Lanab.

En dålig produkt kan inte förstöra ett helt märke Har jobbat i kontorsmiljö så har haft måååånga Kinnarps. Har visserligen bara haft 3 stycken gamingstolar, jag har för mig att två var AK och den andra DX, och ingen av dem var lika sköna, stabila eller helt enkelt "bra" som riktiga stolar. Känns helt enkelt som att dessa stolar är ca 1000 kr för dyra endast för att de är marknadsförda under "gaming".

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korpen9:

Behöver lite råd inför köp av gamingstol. Är 130kg tung å bred rumpa på köpet,då jag e tjej,så jag behöver en stol med brett säte, behöver en stol som kan hantera mig när jag spelar pc spel, stolen får tyvärr inte kosta mer än max 3000kr. Något bra tips??

Tror att de flesta stolar som saluförs för mer än 500 kronor klarar av dina 0.13 ton

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Har haft både Ikea Markus och andra liknande stolar, de håller inte måttet för oss som är större. Köp en begagnad Kinnarps eller liknande, det gjorde jag och den stolen är outstanding.

Skrivet av Efta:

Tror att de flesta stolar som saluförs för mer än 500 kronor klarar av dina 0.13 ton

Håller med Efta, jag har haft en Markus stol i 3 år utan problem och jag väger mer än dig

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Ja, första månaden. Sedan är sitsen stenhård (eller snarare såpass mjuk att du sitter på plywooden) och svankstödet har gett upp.

Jag hade min i sex år, märkte inte av varken det ena eller andra du beskriver.

Skrivet av Inzomniac:

Väger ca 120kg och hade Ikea Markus i något år, inga problem. Möjligen att den blev lite wobbligare med tiden, men inte mycket...

Exakt, bra beskrivning på problemet. "wobbligare" var ordet jag sökte. Lagringen mellan ben delen och gasfjädern började glappa. Men den bar 110 pannor i sex år och hade gjort det ett par år till om jag inte valt att utnytja deras 10 års garanti.
När jag har plats för ett skrivbord igen, kommer jag hämta en ny Markus, det ända jag kommer ändra på är att välja en med sittdyna i tyg istället för läder. 200 kr billigare och trevligare att sitta i när det är varmt, eller i shorts.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Det vart en Markus idag,provade några gaming stolar på elgiganten,den som va riktigt skön va faktiskt denna http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming/.... Och jag fick faktiskt plats i den,riktigt läcker. Och den ska klara 150kg.
Men fortsatte till Ikea,å Markus va typ nästan lika skön,men för halva priset. Men kommer klart köpa en AK Racing Player Gamingstol nästa gång jag tycker att jag behöver en. Eller känner för att förnya stolen.

Visa signatur

Komplett Gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korpen9:

Det vart en Markus idag,provade några gaming stolar på elgiganten,den som va riktigt skön va faktiskt denna http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming/.... Och jag fick faktiskt plats i den,riktigt läcker. Och den ska klara 150kg.
Men fortsatte till Ikea,å Markus va typ nästan lika skön,men för halva priset. Men kommer klart köpa en AK Racing Player Gamingstol nästa gång jag tycker att jag behöver en. Eller känner för att förnya stolen.

Enligt länken ovan "- Class 4 gaslyft som klarar 150 kg" Det står inget om vad stolen i övrigt "klarar av". Bara att gaslyften klarar 150kg. Det känner man ju när man provar, om den säckar ihop eller ej.
Klarade Markus gasfjäder din vikt när du testade, så är den OK. Klarar den inte 10 år, är det bara att spara kvittot!

Lycka till med Markus !

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Skrivet av Korpen9:

Lutar nog åt en Markus stol,även om den ser tråkig/vanlig ut...tack för alla tips

Ett tips vad gäller armstöden på Markus

Har sån på jobbet, och för att kunna få in den under bord samt mer utrymmer för lår så har jag monterat armstöden med bara en skruv var. Den främre skruven i det bakre fästet, mycket skönare att luta sig tillbaka då också. Drar man åt ordentligt så sitter det men ändå inte att kan riktigt kan luta sig mot de när man reser sig

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

Skrivbord för att stå upp är ett bra alternativ.

Visa signatur

Live and let live.

Permalänk
Medlem

Montera 2 stolar i SLI-mode.

http://imgur.com/bEoILAT

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Medlem

Såg en tråd tidigare i år på samma ämne:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1408183-bra-gaming-stol...

I den tråden nämndes mercado.se, de har stolar upp till 275kg!
Nu står inga priser på deras sida, men jag tror att 3000kr inte räcker tyvärr.

Det hades också en del kul om deras reklambild, vad är det egentligen som Patrik är tung brukare av?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (off topic)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Ett tips vad gäller armstöden på Markus

Har sån på jobbet, och för att kunna få in den under bord samt mer utrymmer för lår så har jag monterat armstöden med bara en skruv var. Den främre skruven i det bakre fästet, mycket skönare att luta sig tillbaka då också. Drar man åt ordentligt så sitter det men ändå inte att kan riktigt kan luta sig mot de när man reser sig

Har inga problem med armstöden. Går in under bordet. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Komplett Gamer

Permalänk
Medlem

har haft en ikea markus i närmare tre år nu och är väldigt nöjd med den. jag väger dock 85kg men tänkte att jag kunde nämna det ändå.

Permalänk
Medlem

När jag jämför stolarna så är det främst sitsen jag tänker på, värt att nämna. Det är mer skum per inch eller vad det nu heter så man kan ha längre pass i en kinnarps eller motsvarande. Fast nu börjar man bli gubbig så det är inga 18 timmars semesterpass längre.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Ett tips är att höra med svenstol http://stolcomfort.com/sv/startseite.html
Dom brukar ha lite demo stolar som man kan köpa till bra pris.

Vill du ha en snygg billig stol som håller ett tag så duger garanterat denna http://alltidrea.se/info/productsinfo-new.php?store=Beliani&t... men går inte att jämföra emot 24 tim stolar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GiveMeLibertyOrDeath1337:

Skrivbord för att stå upp är ett bra alternativ.

På jobbet hart jag höjt mina arbetsbänkar så att man kan stå med ryggen rak.
(men det har att göra med att jag inte vill sitta så länge av hälsoskäl om man kan välja)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Jag har lite olika stolar som jag byter mellan, en pinnstol av gammal modell (okänt märke men rätt byggd håller en sån väl), helst nåt handgjort från gammelfarfar! Stokke (de har bytt namn / ägare till Varier nu) "Variable Balans" där jag sitter på knäna, tar nån vecka att vänja sig. Ofta rea på dem så 2000 borde det kunna hittas för. En enkel kontorsstol av märket "ergo", utan nåt fluff som dämpare, armstöd och liknande (2500skr?). Det som brukar ge upp först är gasdämpare och lutningsfunktion, så undvik sådana detaljer om möjligt. Hade en Kinnarps (möjligen en modell 5000) i 12 år tror jag innan den blev så sliten att den pensionerades - bra, men dyr (6000skr?). Skulle jag välja själv skulle jag ta 2 faktiskt, en pinnstol och en stokke/varier. Idén att stå är inte heller dum, men ett variabelt skrivbord är dyrt, ikea har "bekant" en prisvärd variant men ändå dyrt 4500skr...

Permalänk
Medlem

angående dessa "gaming" stolar och avd de klarar viktmässigt kan jag säja att jag kör nån dxracer som skall klara 100kg, kört det i snart 1 år och jag har legat på 95 kg utan att det ens har varit någon tillstymmelse till att det skulle börja svinkta / glappa eller något annat, den är ordentligt byggd.

till skiljdnad från de flesta ikea stolar man haft som nån gång förr eller senare bokstavligt talat gått av på mitten / svetsfogar.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F