Nvidia släpper drivrutin för Mirror's Edge: Catalyst och Geforce GTX 1070

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Nvidia släpper drivrutin för Mirror's Edge: Catalyst och Geforce GTX 1070

En ny drivrutin från Nvidia lägger till stöd för grafikkortet Geforce GTX 1070. I övrigt kommer den med optimeringar och buggfixar för ett flertal titlar.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Okt 2012

Jag har problem med speloptimeringsfunktionen i GeForce Experience efter uppdateringen, står bara och snurrar på "Skannar...". Fick dessutom hämta den från hemsidan, funkade inte att göra det via Experience-programmet.

Mobo: Z77M-D3H | CPU: i7 3770K 3,5 GHz | GPU: GTX 1070 8GB | RAM: 2x8GB 1600MHz | SSD: V300 120GB | HD: Barracuda 1TB | Display: AOC q2963Pm 29"| T.bord: Tesoro RGB | Mus: Qpad 8K | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: FD Integra R2 650W | CPU kylare: CM Hyper 212 EVO | Laptop: Lenovo Y50-70 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Hur gör senaste drivrutinen med 1080 som kör med kylblock? Måste man själv ändra fläktkurvan eller kör den på som ingenting?

[Workstation] [i7 3770K | Sabertooth Z77 | EVGA GTX 1080 SC WC | AX1200 | 16GB DDR3 | 1TB 850 Evo]
[Server/NAS] [ESXi] [Xeon E3-1275 V3 | Silverstone DS380 | 16GB DDR3 ECC | 8 x WD RED 3TB | LSI MEGARAID 9271-8I]
[Bärbar] [Macbook Pro Retina 15 2017 | 1TB SSD | 16GB Ram]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011

Installerade denna med mitt 980Ti
Och fick problem direkt..Varken MSI afterburner eller ASUS egna GPU Tweak kan läsa av kortets volt eller gpu load..Har ominstallerat båda programmen utan resultat..
Var denna enbart för 10xx serien eller??

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-GTX1080TI-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009

För den som tittar hit pga intresse för nysläppta Mirror's Edge: Catalyst men kör med kort från AMD, kan jag komplettera med att Radeon Crimson Edition 16.6.1 finns ute sedan i måndags. "This driver adds support for Mirror's Edge Catalyst and Paragon, provides a new CrossFire profile for Dark Souls III, as well as a range of bug fixes." (Tweakguides).

Finns tillgänglig för nedladdning på AMD's officiella webbplats

Den fick nog inte en egen nyhetsblänkare på Sweclockers pga att den kom på nationaldagen som var en röd ( ) dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Henrik-W:

Jag har problem med speloptimeringsfunktionen i GeForce Experience efter uppdateringen, står bara och snurrar på "Skannar...". Fick dessutom hämta den från hemsidan, funkade inte att göra det via Experience-programmet.

Jag uppdaterade listan och det funkade för mig :/

Skrivet av fermia:

Installerade denna med mitt 980Ti
Och fick problem direkt..Varken MSI afterburner eller ASUS egna GPU Tweak kan läsa av kortets volt eller gpu load..Har ominstallerat båda programmen utan resultat..
Var denna enbart för 10xx serien eller??

Drog igång Heaven och både volt och load visas i MSI AB, onscreen och i programmet. Något jag aldrig varit med om förut är att loaden är 100%, tidigare har jag bara sett 99%. Inget att klaga på men.

@bopp
jag drog iväg ett tips till redaktionen så får vi hoppas att det dyker upp här. Du kan själv tipsa genom att gå längst ner på sidan och klicka på Kontaktformulär

edit: Jag körde bara clean install och inget DDU eller liknande ifall det kan spela någon roll.

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2001

Strix 980 GTX, inga problem än så länge iaf.

CPU: Intel i7 6800 @ 4.6 GHz | MK: MSI x99 Pro Carbon | Gpu: Asus GTX 1080 Ti Poseidon @ 2100Mhz | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 32 GB | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Psu: Corsair RMI 1000W | Kylning: Custom vatten med 3 radiatorer och dubbla D5 pumpar samt Waterchiller | Skärm: OLED65B7V
Levande Spirulina och phytoplankton

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

Hmm... Vågar man lita på dom den här gången?

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Sebastian V:

Hmm... Vågar man lita på dom den här gången?

Jag har spelat runt 4 timmar och inte stött på något än i alla fall.

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown
Registrerad
Jul 2007

Wow läste lite fel när man såg namnet "Catalyst" xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Zero Walker:

Wow läste lite fel när man såg namnet "Catalyst" xD

http://support.amd.com/en-us/kb-articles/pages/amd-radeon-sof...

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown
Registrerad
Jul 2007

Mena mer, "Nvidia släpper drivrutin Catalyst" eller nåt, det gick inte ihop haha;P

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Zero Walker:

Mena mer, "Nvidia släpper drivrutin Catalyst" eller nåt, det gick inte ihop haha;P

Ja, dum jag är, tänkte inte på spelet namn. Trodde du saknade drivrutin för AMD.

Efter 10 kommer 11.