Sapphire Radeon RX 480 Nitro läcker ut på webben

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Håller med. Bryr mig själv noll om blinkande lampor och dylikt.

Kan ju faktiskt vara lite så att AMD har en bättre diskussion med sina partners och att man valt, som jag sa, att satsa på stilren design för att hålla priserna så låga som möjligt. Man sitter ju trots allt i samma båt, speciellt i Sapphires fall.

Vet inte om det sparar in speciellt mycket pengar jämfört med glansig plast i skrikiga färger med några LEDs men det är i alla fall trevligt att slippa skämmas när man köper den

Permalänk
Medlem

Ja kortet ser ju lite annorlunda ut Dock så verkar kortet sakna RGB-belysning något som jag verkligen uppskattar. Då jag varken har fönster på mitt chassi eller är tolv år! Tack för det.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Lisa Su onstage nu!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Varför måste fläktar och kåpa vara så skrymmande? När de lyckats fått ned storleken på kretskortet så slänger de på en blaffa som sticket ut och hänger över allting.

Visst måste kortet kylas, men det finns väl en gräns. I annat fall får man anpassa temperaturen/klockfrekvensen.

Får mig att tänka på det här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kylaren är betydligt större än korten så de är inte så stora som de ser ut att vara.
En orsak till att Nano kan vara så litet är HBM-minnena, de sitter på samma hybridkrets som CPU:n och behöver alltså ingen plats på kretskortet.

Jo det har du rätt i men Nano kör på en fläkt och denna har dubbla. Men visst de har kanske tänkt att när vi har plats så varför inte köra 2st som går riktigt sakta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lessismore:

Varför måste fläktar och kåpa vara så skrymmande? När de lyckats fått ned storleken på kretskortet så slänger de på en blaffa som sticket ut och hänger över allting.

Visst måste kortet kylas, men det finns väl en gräns. I annat fall får man anpassa temperaturen/klockfrekvensen.

Får mig att tänka på det här:
https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-2/669243/images/2009/saab-husbil_65369611.jpg

Hahaha.Ja på -80 talet kände man verkligen inte gränsen.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Underbart kort!

Äntligen ett kort för alla oss snålisar eller bara alla med begränsad ekonomi.

Vi som fortfarande sitter på TI kort från 600 eller 700 serien. Har man inte vart redo o slänga ut pengar på 970 eller 980 så är ju de gröna lagets nya kort fortfarande helt ointressanta.

Personligen sitter jag ju på 650 TI och har haft svårt o hitta kort som presterar så mycket bättre för en rimlig summa aldrig betalat mer en 2k för ett kort och komer antagligen nu spränga den gränsen med ett par netta hundringar.

Jag tror AMD gör rätt här, finns massa gamla kort i 600/700 serien att byta ut, och tro att 1070/1080 är lösningen för dessa burkar är ytterst naivt.

Permalänk
Medlem

Jag har hört många här prata om hur den inte konkurrerar med 1070, men what about 2 i crossfire? I deras tester verkar det vara nästan bättre än 1080, men vad vet jag :P. Sen har jag också hört om vissa program som inte supportar crossfire/SLI. Vad tror ni om det här?

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy