Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Men samtidigt vill man också att sin Pokémon ska ha så hög CP och level som möjligt, väl?

Jao, men CP kan du ju höja, medan IV inte går att ändra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

jag som lvl 21 lär nog inte bli lvl 30 nånsin det känns rätt segt att spara sin stardust ända dit även om det kanske är bra.. tycker det är lite dumt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

jag som lvl 21 lär nog inte bli lvl 30 nånsin det känns rätt segt att spara sin stardust ända dit även om det kanske är bra.. tycker det är lite dumt.

Man måste ju inte spara tills man är 30... Har man en Gyarados, Dragonite eller Vaporeon på någorlunda hög level så kan man ju maxa ut dem utan att vara 30.
När man väl kommit till 30 kommer man ändå ha fått typ lika mycket stardust igen, med tanke på hur EXP-kurvan stiger.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Thofiman:
Låter grymt tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av saizz:

@Thofiman:
Låter grymt tack för tipset

No Problemo.

Man hittar många magnemite och voltorb vid hamnen. Pikachu dyker upp relativt ofta också vid centralen och bort mot västrahamnen. Annars såklart massa magikarps, tentacool, polywag, etc.. främst olika vattenpokemon.
Vid ribersborg går det att hitta ett mer varierat utbud. Hittar många nidorans här.
Vid pildammarna går det att hitta Jynx.

Jag är på jakt efter en stenpokémon, någon som har några tips på någonstans i Skåne där de går att hitta i stora antal?

Permalänk
Inaktiv

Heter det flera Pokémon eller Pokémon's?

Permalänk
Medlem

@Mikron: Jag har hört att det heter Pokémon oavsett om det är en eller flera.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mikron:

Heter det flera Pokémon eller Pokémon's?

Det är samma i singular och plural.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

OK, vilka pokemons ska jag spara på? Jag har precis börjat fighta lite på gym men det går sådär.. Jag är level 17 och har en Parasect på CP-915 som mest. Sen Hypno, Pidgeot och Jynx på 860,822,817.
Dessa är mina "bästa". Sen läste jag om IV... då blir fortfarande Parasekt högst upp på listan med 95,6%.
Men kollar jag på Parasect´s moves, så har den 3 på Fury Cutter och 35 på X-scissor... Jag fick för mig att 3 på normalslag är jäkligt dåligt ?
Ska jag gå på IV eller ska jag kolla vilka poäng på moves dom har? Eller har jag misuppfattat allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostWanted-LKPG:

OK, vilka pokemons ska jag spara på? Jag har precis börjat fighta lite på gym men det går sådär.. Jag är level 17 och har en Parasect på CP-915 som mest. Sen Hypno, Pidgeot och Jynx på 860,822,817.
Dessa är mina "bästa". Sen läste jag om IV... då blir fortfarande Parasekt högst upp på listan med 95,6%.
Men kollar jag på Parasect´s moves, så har den 3 på Fury Cutter och 35 på X-scissor... Jag fick för mig att 3 på normalslag är jäkligt dåligt ?
Ska jag gå på IV eller ska jag kolla vilka poäng på moves dom har? Eller har jag misuppfattat allt

du behöver inte bry dig om att spara nått tills level 25+ åtminstånde, spara dina pokemon med högst cp bara tills dess, häg iv spelar inte så stor roll om din pokemon har låg cp du kommer inte vilja slösa så mycket stardust på de att det ska vara lönt tills kanske 25+. Spara rare pokemons som lapras snorlax gyrados dragonnite etc. Ability's är ändå vad som är viktigast och det som gör skillnad. Rätt ability's i combination med hög iv och hyffsat hög cp det är då man kan överväga att använda powerup.

Permalänk

Någon som har tips på att fånga rare Pokemons som brukar dyka upp på nearby listan? Det verkar som jag har tur med att få vara nära Dragonites, Snorlax och Electrabuzzes men riktigt med otur att hitta dem. Känns ju omöjligt utan någon slags tracker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Det är samma i singular och plural.

Så "Pokémon" är det oavsett antal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikron:

Så "Pokémon" är det oavsett antal?

Precis. Det är ett varumärkesnamn. Som med Lego. Danskarna blir galna om man säger legos.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wifi:

Precis. Det är ett varumärkesnamn. Som med Lego. Danskarna blir galna om man säger legos.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha jag har nog faktiskt aldrig sagt "legos", men det skulle nog kunna hända!

Permalänk

http://pokemongoinformer.com/cant-hatch-region-exclusive/

https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/4w9d00/have_yo...

Har nu kommit bevis som pekar starkt på att alla som har foreign region pokemons som inte vart i de regionerna har fuskat. Väldigt mycket pekar på det just nu och jag vet ingen som har bevis på att de fått tex taurus i ägg i sverige..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

http://pokemongoinformer.com/cant-hatch-region-exclusive/

https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/4w9d00/have_yo...

Har nu kommit bevis som pekar starkt på att alla som har foreign region pokemons som inte vart i de regionerna har fuskat. Väldigt mycket pekar på det just nu och jag vet ingen som har bevis på att de fått tex taurus i ägg i sverige..

så det betyder att man inte kan få Tauros, Kangaskhan och Farfetch'd i sverige (alls än så länge). Men man kan få mr. mime i ett ägg?

för har en polare som både hittat och fått Mr. Mime ägg (10km)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackki:

så det betyder att man inte kan få Tauros, Kangaskhan och Farfetch'd i sverige (alls än så länge). Men man kan få mr. mime i ett ägg?

för har en polare som både hittat och fått Mr. Mime ägg (10km)

Mr. Mime är specifik för Europa, så den är inga problem att få här!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Bara för mig som spelet blivit riktigt segt och det är nu ännu svårare att fånga Pokémon? De med CP 100-200 brukar för mig bryta sig ur första bollen, hur bra kast det än är, och sedan fly direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Bara för mig som spelet blivit riktigt segt och det är nu ännu svårare att fånga Pokémon? De med CP 100-200 brukar för mig bryta sig ur första bollen, hur bra kast det än är, och sedan fly direkt.

Läste någonstans att det är bug att allt flyr så tidigt. Om det är sant vet jag ej dock.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Bara för mig som spelet blivit riktigt segt och det är nu ännu svårare att fånga Pokémon? De med CP 100-200 brukar för mig bryta sig ur första bollen, hur bra kast det än är, och sedan fly direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Daark:

Läste någonstans att det är bug att allt flyr så tidigt. Om det är sant vet jag ej dock.

https://twitter.com/PokemonGoApp/status/761301330967326720

Permalänk
Medlem

Se där... hoppas de fixar det snart då. Riktigt frustrerande faktiskt. I dagsläget känns det som att många småproblem bidrar till att spelet är mer irriterande än roligt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Så nu har Niantic stängt ner PokeAdvisor.com. Det går att kolla på de som man uppdaterade förra gången men man kan inte lägga till nya längre...

Suck... trist att de dödar all som skapas av communityn..... och detta kan knappast räknas som att fuska!
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Så nu har Niantic stängt ner PokeAdvisor.com. Det går att kolla på de som man uppdaterade förra gången men man kan inte lägga till nya längre...

Suck... trist att de dödar all som skapas av communityn..... och detta kan knappast räknas som att fuska!
/z

Seriöst WTF Niantic. Vill ni att folk ska fortsätta spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Så nu har Niantic stängt ner PokeAdvisor.com. Det går att kolla på de som man uppdaterade förra gången men man kan inte lägga till nya längre...

Suck... trist att de dödar all som skapas av communityn..... och detta kan knappast räknas som att fuska!
/z

Skämtar du med mig? Vad fan... hur förväntar de sig att behålla alla seriösa spelare om de tar bort sådana tjänster? Idioti är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Så nu har Niantic stängt ner PokeAdvisor.com. Det går att kolla på de som man uppdaterade förra gången men man kan inte lägga till nya längre...

Suck... trist att de dödar all som skapas av communityn..... och detta kan knappast räknas som att fuska!
/z

Sämst värre...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zonar:

. och detta kan knappast räknas som att fuska!
/z

Jo då, det kan det allt. Man får en klar fördel gentemot de som inte använder tjänsten. Däremot tycker jag att de kunde utveckla något liknande själva som alla hade tillgång till, innan de bara stänger hemsidan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Efter att sparat på sig billions av pokemon var det vid börja av lvl 18 dags att använda det första lucky-ägget.
Jag gick från precis ny dingad lvl 18 till lvl 21,4. 116 evolves under de 30min mha två telefoner (jobb + privata). Där var en 6-10st nya pokemons för mig bland de utvecklingarna och en dröse man kunde utvecklar 2-4st av. Hade man tex bara haft pidgeys hade jag nog kunnat dra närmre 130-150 då man inte behövder leta runt i inventoryt efter alla de olika med ville evolva.

En stor "nackdel" med det hela var att efter detta är väskan rätt full 500/350... Lär ta ett tag innan jag får en pokeball igen från ett stopp...

En av de bästa saker efter allt det var att jag kunde göra så att jag bara sparade en av varje pokemon och inte sitta och räkna efter hur många jag behöver för evolvs.

Dock blev jag minns sagt rätt så fundersam när mitt inventory säger 79/250 och jag bara har en av varje pokemon. Men i profilen med badges säger Kanto medaljen att jag har 71 registrerade i pokedex... Jag har dubbel, trippel och quadrupelkollat mitt inventory så jag inte har mer än en av varje.
What is going on!?!?!

Permalänk
Skrivet av imo:

Efter att sparat på sig billions av pokemon var det vid börja av lvl 18 dags att använda det första lucky-ägget.
Jag gick från precis ny dingad lvl 18 till lvl 21,4. 116 evolves under de 30min mha två telefoner (jobb + privata). Där var en 6-10st nya pokemons för mig bland de utvecklingarna och en dröse man kunde utvecklar 2-4st av. Hade man tex bara haft pidgeys hade jag nog kunnat dra närmre 130-150 då man inte behövder leta runt i inventoryt efter alla de olika med ville evolva.

En stor "nackdel" med det hela var att efter detta är väskan rätt full 500/350... Lär ta ett tag innan jag får en pokeball igen från ett stopp...

En av de bästa saker efter allt det var att jag kunde göra så att jag bara sparade en av varje pokemon och inte sitta och räkna efter hur många jag behöver för evolvs.

Dock blev jag minns sagt rätt så fundersam när mitt inventory säger 79/250 och jag bara har en av varje pokemon. Men i profilen med badges säger Kanto medaljen att jag har 71 registrerade i pokedex... Jag har dubbel, trippel och quadrupelkollat mitt inventory så jag inte har mer än en av varje.
What is going on!?!?!

Kanske bara inte hunnit uppdateras än.. Relaxa lite
Intressant det där med att använda 2 telefoner.. Då lär man ju få dubbelt så mycket gjort Tar en jävla tid att kolla på evolve.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo då, det kan det allt. Man får en klar fördel gentemot de som inte använder tjänsten. Däremot tycker jag att de kunde utveckla något liknande själva som alla hade tillgång till, innan de bara stänger hemsidan.

Håller med. Fusk kan det räknas som. Vilket antagligen är varför det också stängdes ner. Men samtidigt behöver man inte stänga ner bra tjänster som behövs för spelets överlevnad innan man utvecklat egna varianter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alligatorn:

Kanske bara inte hunnit uppdateras än.. Relaxa lite
Intressant det där med att använda 2 telefoner.. Då lär man ju få dubbelt så mycket gjort Tar en jävla tid att kolla på evolve.

Man bör nog läsa villkoren ordentligt först dock; det finns nog risk att det räknas som fusk...