Permalänk
Medlem

Ikanokortet är fantastiskt. Jag fick tillbaka 2000 kr efter endast en månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Skitdum fråga. För någon som mig, som lever så att jag helt enkelt måste ha tillgång till kontanter, vad ska jag ha för kort?
Jag är rätt trött på att betala SEB för att både ha deras banktjänst, och sedan ytterligare en avgift för VISA kortet.
Visst skulle man klara sig med ett rent kreditkort av "gratistyp" och förlita sig på vänner för att få tag i kontanter, utöver de 200 som de flesta affärer är villiga att låta en få plocka ut, men det känns... Begränsat.
Finns det fria / billiga kort som fungerar både i handeln, och i uttagsautomaterna?

Det är ju inte som om man kan gå till banken och hämta kontanter längre i heller, menar jag.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

@-=Mr_B=-:

https://www.banknorwegian.se/

Detta kort ska vad jag vet fungera att plocka ut kontanter i automat med utan avgift.
Såklart är det som de flesta andra kreditkorten SKITDYRT om du inte betalar hela fakturan direkt men det borde inte vara ett problem för de flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIEMPRE:

@Aktsu: I mina ögon är det mycket man får tillbaka. Visst, flyger man mycket kan ett "flygkort" vara bättre, handlar man bara på coop kanske coop-kortet är bättre. Vill man ha rena pengar, så finns det inget bättre?

Fast är det värt det för endast 1%? Är så pass lite pengar att jag nog istället skulle använda något som kräver mindre arbete, typ ett betalkort som Eurocard, även om det inte ger något tillbaka. Behöver ju inte flyga mycket för att utnyttja flygresor, räcker med att man flyger en gång per 2-3 år eller liknande. Beroende på hur mycket poäng man får ihop.

Skrivet av SIEMPRE:

Ja, det är ett kreditkort, TS efterfrågade just detta.
Men man kan ligga upp till 15000:- plus på kortet och använda det som betalkort om man vill, då får man dessutom 2 % i ränta på sitt innestående belopp.

Låter jobbigt att behöva ha så pass hög kredit på sig som krävs. Därför jag gillar betalkorten där du har mer eller mindre obegränsat köputrymme men ingen kredit på dig. Jag använder endast kreditkort med låg gräns (typ 20k) som extrakort att använda när de inte tar Amex. Tycker inte man skall ha kreditkort egentligen men bankerna ger ju bara ut sådana samt kontokort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToBeAs*:

Såklart är det som de flesta andra kreditkorten SKITDYRT om du inte betalar hela fakturan direkt men det borde inte vara ett problem för de flesta.

Jag har den dåliga vanan att alltid betala räkningarna, med en gång, så det torde inte vara ett problem. Tack, jag ska titta på det, och se vad jag kan lista ut.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Fast är det värt det för endast 1%? Är så pass lite pengar att jag nog istället skulle använda något som kräver mindre arbete, typ ett betalkort som Eurocard, även om det inte ger något tillbaka. Behöver ju inte flyga mycket för att utnyttja flygresor, räcker med att man flyger en gång per 2-3 år eller liknande. Beroende på hur mycket poäng man får ihop.

Låter jobbigt att behöva ha så pass hög kredit på sig som krävs. Därför jag gillar betalkorten där du har mer eller mindre obegränsat köputrymme men ingen kredit på dig. Jag använder endast kreditkort med låg gräns (typ 20k) som extrakort att använda när de inte tar Amex. Tycker inte man skall ha kreditkort egentligen men bankerna ger ju bara ut sådana samt kontokort.

Det avgör man själv såklart. Jag tänker lite såhär: Jag får 3000:- extra per år som jag sparar. Efter 20 år är dessa 250:-/månad helt plötsligt 115 800:- och så har jag bilen betald. Många bäckar små.

Vad anser du är jobbigt med denna krediten? Deras app gör dessutom att man med ett login direkt får reda på saldo och kan se sina köp, jättesmidigt. Om det var säkerheten du var orolig för. Skulle man åka ut för brott och bli av med pengarna ersätts man i dagens läge, dock tror jag att ju längre mot kontantfrihet vi kommer och ju mer makt kortbolagen från, desto mindre generösa lär dem bli...

Självklart inget för den som inte har disciplin och kan betala fakturan i tid dock.

Sätter du in och månadsvis fyller på kortet upp till 15000:- får du även 2 % ränta på dessa samtidigt som kortet fungerar som ett betalkort med brasklappen att uttag kostar.

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem

@SIEMPRE: Varför valde du Preem framför Shell? Sitter själv nämligen i valet och kvalet av vilket jag skall välja. Drivmedelsrabatten är inprincip ovesäntlig för mig, då jag kör oerhört lite.

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av frekish:

@SIEMPRE: Varför valde du Preem framför Shell? Sitter själv nämligen i valet och kvalet av vilket jag skall välja. Drivmedelsrabatten är inprincip ovesäntlig för mig, då jag kör oerhört lite.

Egentligen verkar Shell ha bättre villkor med 2 % ränta på insatt kapital istället för 1,45% som hos Preem, men eftersom jag inte tänkt ha pengar insatta utan bara betala fakturan varje månad så spelade det ingen roll.

Så jag gick efter infon att Preem hade en bra app för att kolla transaktioner och saldo samt att deras kort var snyggt (helsvart).

Annars verkar dem väldigt likvärdiga.

Men ska du sätta in pengar på kortet finns några extra kronor att spara

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIEMPRE:

Egentligen verkar Shell ha bättre villkor med 2 % ränta på insatt kapital istället för 1,45% som hos Preem, men eftersom jag inte tänkt ha pengar insatta utan bara betala fakturan varje månad så spelade det ingen roll.

Så jag gick efter infon att Preem hade en bra app för att kolla transaktioner och saldo samt att deras kort var snyggt (helsvart).

Annars verkar dem väldigt likvärdiga.

Men ska du sätta in pengar på kortet finns några extra kronor att spara

I see. Många bäckar små, så kanske kan vara värt de 2% jämfört med 0.7, jag menar om pengarna skall ligga någonstans så;)

Dock är ju svart kort bra lockande..

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIEMPRE:

Vad anser du är jobbigt med denna krediten? Deras app gör dessutom att man med ett login direkt får reda på saldo och kan se sina köp, jättesmidigt. Om det var säkerheten du var orolig för. Skulle man åka ut för brott och bli av med pengarna ersätts man i dagens läge, dock tror jag att ju längre mot kontantfrihet vi kommer och ju mer makt kortbolagen från, desto mindre generösa lär dem bli...

Vet inte om jag vill ha ett kreditkort med 100k-150k köpgräns på mig vid en kreditkontroll, helt i onödan. Ett betalkort som Amex eller Eurocard har ingen direkt köpgräns men inte heller någon kredit vilket gör det hela trevligare.

Skrivet av SIEMPRE:

Sätter du in och månadsvis fyller på kortet upp till 15000:- får du även 2 % ränta på dessa samtidigt som kortet fungerar som ett betalkort med brasklappen att uttag kostar.

2% avkastning känns inte direkt som något hett faktiskt, finns bättre investeringar att stoppa pengarna i.

Jag ser faktiskt inte mycket vinst i dessa 1% cashback kort, omständigare än betalkorten och väldigt lite tillbaka. Skulle inte använda Amex om jag inte fick så mycket tillbaka (5-6%), då skulle det bli Eurocard för hela slanten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Vet inte om jag vill ha ett kreditkort med 100k-150k köpgräns på mig vid en kreditkontroll, helt i onödan. Ett betalkort som Amex eller Eurocard har ingen direkt köpgräns men inte heller någon kredit vilket gör det hela trevligare.

2% avkastning känns inte direkt som något hett faktiskt, finns bättre investeringar att stoppa pengarna i.

Jag ser faktiskt inte mycket vinst i dessa 1% cashback kort, omständigare än betalkorten och väldigt lite tillbaka. Skulle inte använda Amex om jag inte fick så mycket tillbaka (5-6%), då skulle det bli Eurocard för hela slanten.

Handlar du för 100-150k per månad så är du i en helt annan liga än dem jag tror att jag förmedlar min kunskap till.
Mig räcker det med en kredit på 30-40k för att klara de flesta utgifter jag har.

Kan du förklara igen varför du förordar Amex/eurocard istället?
Vad är det som väger upp den höga årliga avgiften ?
Jag är helt öppen för bättre förslag än Preem då jag ständigt vill optimera min privatekonomi så, bring it!

Självklart finns det bättre ställen att investera pengar på. Men för folk som vill kombinera en cashback med ett kreditkort där man betalar pengar i förskott så är det en bonus med 2 % på 15 000:-, inte mycket pengar, men lite. För att simulera ett betalkort genom ett kreditkort.

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frekish:

I see. Många bäckar små, så kanske kan vara värt de 2% jämfört med 0.7, jag menar om pengarna skall ligga någonstans så;)

Dock är ju svart kort bra lockande..

Som jag svarade här ovan så blir sparräntan på pengarna man sätter in inte så avgörande. Säg att du har 15000:- konstant på kortet i ett helt år, då blir det 300:- i ränta. Men se det som en bonus. Jag gillar mer att cashbacken är 1 % på alla (förutom bensinstationskonkurrenter) köp, där blir det mer pengar iaf för mig.

Och att det är svart är fin fint

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIEMPRE:

Som jag svarade här ovan så blir sparräntan på pengarna man sätter in inte så avgörande. Säg att du har 15000:- konstant på kortet i ett helt år, då blir det 300:- i ränta. Men se det som en bonus. Jag gillar mer att cashbacken är 1 % på alla (förutom bensinstationskonkurrenter) köp, där blir det mer pengar iaf för mig.

Och att det är svart är fin fint

Nä absolut blir det inte avgörande. Caschbacken för mig blir ju mer än de 300kr också, just nu har jag inte ens ett kreditkort utan vanlig bankkort bara. "Nackdelen" är att jag redan får mycket bättre bonus än de 1% på matinhandlingen, så årsspenderingen blir inte lika hög då. Oavsett så blir det nog bra

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIEMPRE:

Handlar du för 100-150k per månad så är du i en helt annan liga än dem jag tror att jag förmedlar min kunskap till.
Mig räcker det med en kredit på 30-40k för att klara de flesta utgifter jag har.

Det är inget som hör till vanligheten men det har hänt, har jag ett kort vill jag att det skall kunna hantera även extrempunkterna smidigt. Normalt ligger jag och frun runt 250-300k per år tillsammans.

Skrivet av SIEMPRE:

Kan du förklara igen varför du förordar Amex/eurocard istället?
Vad är det som väger upp den höga årliga avgiften ?
Jag är helt öppen för bättre förslag än Preem då jag ständigt vill optimera min privatekonomi så, bring it!

Det jag gillar med Amex är att man har mer eller mindre obegränsat köputrymme utan att behöva kolla "hur mycket man har på kortet" och utan att ha en kredit som belastar, samt att man får mycket tillbaka (givet att man reser ibland). Jag själv får runt 5-6% tillbaka även om man drar av för årsavgifterna, hade jag inte haft kortet skulle jag fått betala de resorna med pengar.

Skrivet av SIEMPRE:

Självklart finns det bättre ställen att investera pengar på. Men för folk som vill kombinera en cashback med ett kreditkort där man betalar pengar i förskott så är det en bonus med 2 % på 15 000:-, inte mycket pengar, men lite. För att simulera ett betalkort genom ett kreditkort.

Ett betalkort är det jag förespråkar, t.ex. Amex eller Eurocard där en faktura kommer som skall betalas i sin helhet utan någon kredit. Tror du tänker på ett bankkort.

Permalänk
Avstängd

Jag behöver ett kreditkort. Spenderar cirka 100.000kr-130.000/år. Tänkte först sas amex/mc men reser inte mer än 4ggr per år max med Star alliance.
Tankar dock bensin för 3000kr/månaden. Mest på ingo då det är betydligt billigare än andra ställen.
Krav:
-Vettig försäkring
-Enkel faktura man ser alla inköp på, gärna med enkel internet bank?
-vettig kick-back i någon form
-ett andra kort till sambon gratis

Tänkte mig preem/okq8 först men en stor del av min spend är på bensin och då får man bara någon fjuttig öresrabatt och inte någon bonus vad jag förstår?
Arbetsgivaren står för kortavgiften(max 500kr), inget som påverkar mig. Vilket kort skall jag ta?

PS! Behöver bara fri kredit till månaden efter, så faktura gäller,. Vet inte om det heter ngt annat än kreditkort?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Jag behöver ett kreditkort. Spenderar cirka 100.000kr-130.000/år. Tänkte först sas amex/mc men reser inte mer än 4ggr per år max med Star alliance.
Tankar dock bensin för 3000kr/månaden. Mest på ingo då det är betydligt billigare än andra ställen.
Krav:
-Vettig försäkring
-Enkel faktura man ser alla inköp på, gärna med enkel internet bank?
-vettig kick-back i någon form
-ett andra kort till sambon gratis

Tänkte mig preem/okq8 först men en stor del av min spend är på bensin och då får man bara någon fjuttig öresrabatt och inte någon bonus vad jag förstår?
Arbetsgivaren står för kortavgiften(max 500kr), inget som påverkar mig. Vilket kort skall jag ta?

PS! Behöver bara fri kredit till månaden efter, så faktura gäller,. Vet inte om det heter ngt annat än kreditkort?
Skickades från m.sweclockers.com

En bekant skaffade PREEM:s kort, pga hög kickback i rena kontanter.

Dock har många bensinkortsbolagskort (?) har en klausul att du får lägre bonus om du tankar hos en konkurrent.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Fram till 8 Januari så får man extra värvningsbonus på American Express, dvs både den som bjuder in samt den som skaffar det.

Finns bla. Amex Gold för er som inte bara vill tjäna SAS Eurobonus poäng, 0kr första året och sedan 1500kr per år.. men är man inte nöjd går det ju säkertligen att säga upp innan det förnyas.
Anser väl själv att bara möjligheten till att förköpa biljetter till evenemang som annars säljer slut väldigt fort är värt en hel del.

Om någon vill ha en länk till inbjudan så dra iväg ett PM och om ni har några andra frågor, kan väl nämnas att jag huserar i Stockholm och jobbar på Drottninggatan så är väl i de krokarna jag kan svara om hur Amex tas emot osv osv.

Permalänk
Medlem

@oobum: Det stämmer. De flesta ger ingen bonus på köp hos konkurrenter. (Det är ändå billigare att tanka på obemannad INGO eller dylikt).

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

En bekant skaffade PREEM:s kort, pga hög kickback i rena kontanter.

Får man verkligen en kontant utbetalning? På deras hemsida står följande:

Citat:

Din bonus betalas ut fyra gånger om året (februari, maj, augusti och november).
Du får då en bonuscheck som du kan använda på Preems bemannade stationer.

Samtidigt står även detta:

Citat:

Du kan lösa in din bonuscheck på valfri Preemstation, men bor du långt från en bemannad station och hellre vill ha beloppet på checken insatt på ditt konto kan du ta kontakt med Ikano Banks kundservice på telefonnummer: 0476 - 58 71 40. Överstiger bonussumman 500 kronor sätts den in direkt på ditt konto.

Är det någon form av bonuscheck som kan lösas in mot kontanter (likt en utbetalningsavi) eller måste den nyttjas hos Preem? Uppgifterna på hemsidan är ganska motstridiga/otydliga.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Får man verkligen en kontant utbetalning?

Så vitt jag vet är det inget problem att få ut kontanter mot inlösen av en bonuscheck, men det ska vara "smartare" att handla för den, då man för 2x pengarna på allt utom drivmedel. Polaren som höll på med deras kort sprang jämt runt och handla i deras butik för att bränna sina bonusar, men det blev bara skräp, godis läsk, osv. Det är ett tag sedan, så för hundra uppdaterad information borde man antagligen fråga i deras butik, eller ringa dem.

Det är inget problem att ringa dem och begära att få vilket bonusbelopp som helst utbetalt på kontot i stället för som bonus check, oavsett om du bor granne med stationen eller den närmaste bemannade Preem, ligger i nästa län.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Får man verkligen en kontant utbetalning? På deras hemsida står följande:
Samtidigt står även detta:Är det någon form av bonuscheck som kan lösas in mot kontanter (likt en utbetalningsavi) eller måste den nyttjas hos Preem? Uppgifterna på hemsidan är ganska motstridiga/otydliga.

Han får det utbetalat på sitt konto. dvs måste inte använda på en Preemstation.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Så vitt jag vet är det inget problem att få ut kontanter mot inlösen av en bonuscheck, men det ska vara "smartare" att handla för den, då man för 2x pengarna på allt utom drivmedel. Polaren som höll på med deras kort sprang jämt runt och handla i deras butik för att bränna sina bonusar, men det blev bara skräp, godis läsk, osv. Det är ett tag sedan, så för hundra uppdaterad information borde man antagligen fråga i deras butik, eller ringa dem.

Det är inget problem att ringa dem och begära att få vilket bonusbelopp som helst utbetalt på kontot i stället för som bonus check, oavsett om du bor granne med stationen eller den närmaste bemannade Preem, ligger i nästa län.
B!

Bensinmackar är dessutom dubbelt så dyra på allt så det är nog inte direkt så att man sparar något. Preem vill så klart att man handlar hos dem så jag misstänkte att de kanske krånglar med kontanta utbetalningar, t.ex. att man måste göra det manuellt med varje bonuscheck, men så verkar inte vara fallet.

Skrivet av oobum:

Han får det utbetalat på sitt konto. dvs måste inte använda på en Preemstation.

Toppen. Förhoppningsvis går det att anmäla att man vill ha det så permanent så att man slipper kontakta dem varje gång det är dags för bonus.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Kort som man betalar med är intressant
Sitter här o funderar varför jag bara använder mitt Handelsbanken Allkort...
Betalar till 99.8% med kort och spenderar kanske 10-12000/mån på div inköp (inga räkningar inkluderat). Reser utomlands typ en gång per år, tankar bilen ca 2ggr/månad, mest mat o prylar till huset.

Funderar på Amex och om frugan kan använda ett extra kort så kanske det är en bra deal? Vi har inga problem med att betala räkningarna i tid och Amex har ingen specad kredit?
Vi betalar idag 660kr för våra bankkort.

Det jag helst vill ha är e-faktura och reseförsäkring
Vad tror ni är mest värt?

Visa signatur
Permalänk
Mattecoach

@rain007:

Vad får man för bonus av Amex?
Ta ett av tankkorten så får du direkt tillbaka 1%. Vet inte om man får gratis extrakort, annars kan ni ju bara ta varsitt då det iaf är ett gratis kort per "konto".

Permalänk
Medlem

@rain007: Jag har ett Amex kopplat till SAS Eurobonus - brukar få ca 10 000 poäng per månad vilket är ungefär 1,3 inrikesresor

Permalänk
Medlem

jag hade en tanke på Amex + antingen Shell eller Preem MC men jag vet inte

Är Amex SAS EB ett betalkort? alltså ingen kredit..?

SAS EB var det jag mest var ute efter för att kunna få nån resa ibland

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Amex är ju det i princip ingen som tar

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Amex är ju det i princip ingen som tar

Det är inte min erfarenhet. Dock kan det ändrats sedan jag hade amex senast (10 år sedan).

Permalänk
Medlem

@rain007: Vill du ha kvar ditt allkort men inte betala årsavgiften så ring bara banken och säg att "jag vill inte betala årsavgift på mina allkort med tanke på min spending" och tar dom inte bort årsavgiften direkt så säg något i still med "jag får väl helt enkelt skaffa amx då". I 999 av 1000 fall så kommer dom ta bort årsavgiften, vore jag inte på tillfällig tjänstledighet och fattig student atm så skulle jag erbjuda mig att betala dina årsavgifter i fall det misslyckas

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det är inte min erfarenhet. Dock kan det ändrats sedan jag hade amex senast (10 år sedan).

Det har det tyvärr. Har kört Amex länge och de senaste 5 åren så har färre och färre butiker och restauranger slutat att ta Amex då det är en högre avgift per transaktion. Fungera bra när det gäller Hotell, resor mm men inte på de "vanliga" butikerna som ICA, MAX och Kjell & Co

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.