Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Aktsu:

Inte varje månad nej, men hela idén med ett kredit- eller betalkort är att man skall slippa oroa sig för om man har "pengar på kortet" så då skall gränsen täcka allt man kan tänkas handla även de värsta månaderna. Åker man på en trevlig resa samtidigt som man kanske köper lite möbler med mera så blir det en del pengar.

Visst kan man föra över pengar till kortet innan, men då kan man lika gärna ha ett vanligt bankkort utan kredit om man ska hålla koll på gränser osv.

Jag tycker att hela grejen är att få något för att man spenderar. Jag har en låg gräns (20k) och för över när det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Jag tycker att hela grejen är att få något för att man spenderar. Jag har en låg gräns (20k) och för över när det behövs.

Jag skulle aldrig orka med det faktiskt. Har ett backup kort via min bank som har en låg gräns på 20k men det används väldigt sällan, i princip bara när de inte tar Amex. Skulle vara extremt jobbigt när man är ute och reser att behöva använda det.

Permalänk
Avstängd

Blir ett betalkort från EuroCard Platinum. Slipper jag krediten och får allt samlat på en faktura. Tillgång till 950 Lounger utan kostnad. Lite hög årsavgift men det betalar arbetsgivaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas inte de ändrar om mitt kort då det går ut nästa år dvs... Har ett Amex Elite och ja.. som igår la jag in en Betalo på 178.000kr... hade inte gått lika smidigt på en kreditvariant av kortet då jag inte skulle gilla att ha 200.000 i kredit (=UC)