Permalänk
Medlem

Xbox One - Problem med nätverk

Tjenare!

Jag har ett problem som jag och några andra jag spelar med har stött på.
Vi alla spelar Rainbow 6 SiegeXbox one och har Aldrig haft problem med att ha spelat på samma nätverk förut.
Har vart 5st spelare på en polares nätverk och allt har fungerat problemfritt!
Men så fort vi ska sitta hemma hos mig, startar problemen:

Är vi 2st eller färre, kan vi spela utan problem både online och med varandra på olika sätt, men så fort vi kopplar upp >3 konsoler (Xbox), så skiter allt sig fullständigt.
Vi kan inte gå med varandra i spelet, vi kan inte få någon kontakt med serverarna för R6, vilket är Ubisoft (vet att de har dåliga serverar ibland) och uppkopplingen med routern lägger ibland helt av, och ibland restartar den utan att vi/jag rört den.
Har läst på Ubisoft's hemsida & detta är allt jag har hittat:

1. Restart your network hardware
2. Port Forwarding
3. Traffic throttling / Blocked ports
4. DMZ

Har testat att restarta routern flertalet gånger & att öppna upp DMZ

Det jag inte vet hur man gör, är att:
1. Port Forward - gjorde detta när jag skulle öppna upp för en Minecraft server för flera år sedan, men hade en annan router då och en annan leverantör.
2: Traffic throttling / Blocked ports - Har letat runt på internet för att hitta detta och det jag ahr kommit fram till är att detta är en form av bandbreddsspärr(?) som vissa leverantörer har, kallad Internet Service Provider (ISP).

Har någon haft liknande problem?
Kan tillägga att vi alltid får samma error:
Rainbow six Siege error code: [6-0x00001000] eller [6-0x00001008]

Router:
Märke - Technicolor
Produkt - TG799vn v2
Version -15.3
Fiber - 100/100
Leverantör - Telia