Ökningen av VR-användare på Steam har börjat stanna av

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggalaxyy:

*Bort*, VR är definitivt inte som kinect, VR är här för att stanna. Men självklart stannar köper på steam av lite när alla stora spelföretag förtfarande har sina spel under utveckling.

VR är INTE en flopp.

Aj här ser vi en arg kund som spenderat dyra pengar för VR.

Tagit bort ovårdat språk i citat. /Najk
Permalänk
Medlem

I dagsläget tror jag inte det blir större än vad det är. Alldeles för dyrt för gemene man. Själv är jag helt ointresserad.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Tror som många andra att VR behöver ett Half Life, eller Super Mario, eller Final Fantasy, alla stora namn som har hjälpt till avsevärt att sälja hårdvara.
Vad har VR för "måste ha" mjukvara idag? Pengar borde inte saknas i någon av lägren, det är bara att öppna plånboken och göra ett "Log horizon" eller något fastän antalet användare inte skulle motivera en mångmiljon satsning. Det behövs en episk exklusiv upplevelse för att sälja VR, eller att de kapar priserna med 60-80% det skulle nog också hjälpa till!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Jag tror att dem måste få ned system requirements och prislappen för vive/rift för att komma åt "casual gamers" som inte vill spendera nära på 15-20 tusen för både pc och VR. Det är detta som får så många att hålla lite hårdare om plånboken, för det är på tok för dyrt för vanliga Svenssons.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4460 3,2 GHz, 6MB
RAM: ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION
GPU: EVGA GeForce GTX 750Ti SC 2GB
MB: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3
Tagga för svar.

Permalänk
Medlem

Bra, då kanske man kan se en fet rea på Vive under Black Friday. För jag är då inte beredd att hosta upp 9500kr för lite tech demos.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

10k exkl. en gaming PC är en saftig prislapp för de flesta som inte har spel som huvudintresse.

Tror nog ingen här förväntar sig att någon som saknar spelintresse ska lägga 10kkr på något för spel...

Men egentligen är datorhobby inte så dyrt som vissa andra. Bilar är tex en helt annan klass. Blev fan 10kkr bara för ny ljudanläggning i bilen... bara spelarenheten gick på 6000kr. Motor och så till nästa år räknar jag med 10-20kkr, lätt. Om du ska byta upp dig så pratar vi lätt 50-100k+.

Vän till mig som är filmintresserad har lagt 50kkr på typ hemmabio. Och nu vill ha lite hjälp av mig för att ordna spel-maskin till det. Han är dock inte klar...

Så man kan nog säga att alla hobbyn kostar, förr eller senare. Det handlar ju om "nånting" man vill ha, och är villig att lägga pengarna på.

Permalänk
Medlem

Vanishing Realms och Portal Cuts är spel som kan bli hur stora som helst om de bara växer till sig.

Mina kids tröttnar dock aldrig på Job Simulator. Vet inte hur många mackor de gjort, bilar de lagat osv vid det här laget...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teval:

4k / öga för nån tusenlapp och mainstream med datorer som kan driva det i 90Hz? Det var något optimistiskt. Men jag håller med, behöver komma upp en bra bit i upplösning, samt rejält i komfort för att det ska bli intressant.

Att du påstår att ingen skulle vilja spela counterstrike eller battlefield med mus+tb får mig iofs att tro att du inte testat ett traditionellt FPS i VR dock.

4k delat på två ögon, dagens vr headset har väl också bara en skärm fast i betydligt lägre upplösning. Såklart 2x 4k eller varför inte 8k vore bättre men är kanske lite väl att hoppas på till ett billigt pris. Däremot kanske 120hz i 4k?

Hur som helst skulle man tekniskt sett kunna få till det redan idag så 2-3år är väl inte alls speciellt optimistiskt.

Nej jag har inte provat lira det och det finns heller inga vettiga kontroller och ovan nämnda spel utvecklade för vr ännu. Såklart det är smidigare att spela ett spel utvecklat för lus och tangentbord med just mus och tangenbord. Kan tänka mig att precisionen på kontroller man håller i luften som går att få tag på ännu är ganska so-so

Permalänk
Medlem

Det finns många orsaker till att det inte drar iväg i försäljning.

1. Tror 99% inte ens vet vad det är för något, eftersom dom flesta jämför det med 3D TV och kinekt! Det saknas också återförsäljare med demonstrationslokaler.
2. Totalpriset
3. Utrymmeskrävande
4. Komforten med att sätta på sig ett headset för en session. Ganska otympligt, tungt och svårt att justera så man får det bra.

Tror också man kan dra lite paralleller med dom första som skaffade en Iphone, innan den fanns att köpa i Sverige. Inte många då som fattade hur man kunde bli så besatt av en telefon..

Permalänk
Avstängd

Jag tror att VR kommer att bli stort på konsolsidan.

Billigare, enklare och utvecklarna föredrar att utveckla spel till konsolerna då de är simplare.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Avstängd

Men vad lustiga teorier ni har...

De har väl för fan varit sommar på hela norra delen av jordklotet, är ju helt naturligt att mindre människor skulle köpa något liknande och speciellt när de har varit så sjukt svårt att få tag på grejerna ens. Inte ser man dem i nå butiker typ elgiganten där svensson kan prova de och skapa köpsug i människor som inte är hardcore nördar.

VR är här för att stanna, finns inget annat att säga om saken, dem som tror annat lär ju aldrig provat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Kan tänka mig att precisionen på kontroller man håller i luften som går att få tag på ännu är ganska so-so

Man registrerar rörelser med större noggrannhet än millimeter och bråkdelar vinklar. Det är därför det fungerar riktigt bra med sniperspel till Viven.

https://www.youtube.com/watch?v=VQAsxyDJo9k#t=4m00s

Permalänk
Medlem

Med hårdvara runt 100 000 och ett dribblande med Supersampling i Elite Dangerus ....så får det nog bli krafttag både på mjuk och hårvaror sidan om detta ska lyfta för Svensson där ute.
Men förhoppningen är väl för alla datanördar att detta fortsätter ....

Jodå Elite Dangerus har sina bra stunder i VR

Permalänk
Medlem

Man får tänka på att detta är "first gen", det är alltid dyrt att vara först ut. Bara kolla på om man vill ha OLED TV t.ex. dom är inte så billiga heller och mest entusiaster som köper eller om man har en tjock plånbok.

Är helt säker på att VR är framtiden.

Permalänk
Medlem

Vive och Rift måste bli smidigt, bra och bekvämt och komma ner REJÄLT i pris. Närmare 10.000 kr är inte "dyrt", det upplevs som fullständigt ointressant för majoriteten. Jag pratar inte om mig personligen, utan om folk överlag. "Köp en Ferrari, jag lovar att du aldrig kommer att kunna köra Volvo efter det." Öh, nä det tror jag säkert?

Ska bli väldigt spännande med Sonys lösning dock, den är närmare verkligheten prismässigt. Ser verkligen fram emot att testa i butik.

Permalänk
Medlem

Har man inte testat en Vive, eller Rift Med touch kontroller så förstår jag varför man kan tycka att det kommer floppa.

PC mode off
Det är lite som att beskriva en soluppgång för någon som alltid varit blind, eller en opera för någon som är döv.
PC mode on

Vanlig 3D film & cardboard/gearvr är inte ens leksaker i jämförelse.

Se roomscale vr som första tegelstens mobilerna, folk skrattade och undrade varför man ville släpa runt på en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tror nog ingen här förväntar sig att någon som saknar spelintresse ska lägga 10kkr på något för spel...

Men egentligen är datorhobby inte så dyrt som vissa andra. Bilar är tex en helt annan klass. Blev fan 10kkr bara för ny ljudanläggning i bilen... bara spelarenheten gick på 6000kr. Motor och så till nästa år räknar jag med 10-20kkr, lätt. Om du ska byta upp dig så pratar vi lätt 50-100k+.

Vän till mig som är filmintresserad har lagt 50kkr på typ hemmabio. Och nu vill ha lite hjälp av mig för att ordna spel-maskin till det. Han är dock inte klar...

Så man kan nog säga att alla hobbyn kostar, förr eller senare. Det handlar ju om "nånting" man vill ha, och är villig att lägga pengarna på.

Förstår hur du menar, jag har själv lagt ca 80.000 kr på min hemmabio i källaren t.ex.

Det som gör att jämförelsen haltar lite är dock att jag kan spela upp helt vanliga filmer direkt. Jag behöver inte invänta några enstaka nischade specialutgåvor av filmer som är anpassade för den här typen av biorum. Hade det bara funnits en handfull specialfilmer som jag kunde se till att börja med så hade jag aldrig lagt ner de pengarna.

I din bil behöver du inte spela musik som är specialgjord för billjud. Du behöver inte köra på några särskilt anpassade vägar med din nya bil, osv. VR har ett annat moment 22 som jag tyvärr tror att entusiasterna underskattar.

Permalänk
Hedersmedlem

Rensat ett inlägg i tråden med ovårdat språk. Tilltala varandra med respekt. Undvik svärord. Ingen tar dig på allvar om du hasplar ur dig otrevligheter.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag tror att VR kommer fortsätta leva hos de som spelar simulatorer av olika slag - bil, rymd osv. För 'vanligt' spelande tror jag faktiskt inte det kommer bli jättestort.

Så länge priserna på utrustningen sjunker och möjligheterna att driva dessa ökar så tror jag det bara kan gå framåt. VR öppnar ju för så mycket nya spel t.ex. Vare sig det handlar om rumsstora simulatorer för FPS eller bara att sitta i vardagsrummet och simulera lite shack, så kommer det nog tilltala den stora massan. Allt som ersätter fysiskt socialt umgänge är ju uppskattat.

För att citera den store: "I'm a fan of anything that tries to replace actual human contac"

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dblade:

Man registrerar rörelser med större noggrannhet än millimeter och bråkdelar vinklar. Det är därför det fungerar riktigt bra med sniperspel till Viven.

https://www.youtube.com/watch?v=VQAsxyDJo9k#t=4m00s

grymt

Permalänk
Medlem

Många "vanliga" vet ju inte ens vad VR är. Och det gäller både medel & höginkomsttagare.

Jag personligen har inte sett en ända reklam på TV t e x som marknadsför VR, och då snackar vi globalt!

Sen utbudet av spel (:

Priset (?)

Själv tror jag inte VR är en plopp. Det behöver bara lite mer tid, då det fortfarande är i barnstadiet.

Äger inget själv, har testat, men väntar!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Tror inte heller VR floppar, men det tar nog ett tag innan tekniken är fullt mogen. 10 år till?
Just nu är det som jag sagt förut, en dålig gimmick..

VR-utrustningen måste först bli mindre och lättare och framförallt trådlös!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Den senaste nyheten från HTC Vive att dom arbetar på trådlös version av Vive kan jag gissa kommer att öka försäljningen.

Det är ju varför jag inte har köpt mig en än, just för det här med sladdar och skit.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Precis som folk nämnt behöver priset dyka, mer intressanta spel släppas. Dessutom måste upplösningen förbättras på nästa generation.
Playstation VR kan dock hjälpa till att introducera VR för den större massan.

Jag är en av dem som väntar till nästa generation och på att priserna dalar.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Förstår hur du menar, jag har själv lagt ca 80.000 kr på min hemmabio i källaren t.ex.

Det som gör att jämförelsen haltar lite är dock att jag kan spela upp helt vanliga filmer direkt. Jag behöver inte invänta några enstaka nischade specialutgåvor av filmer som är anpassade för den här typen av biorum. Hade det bara funnits en handfull specialfilmer som jag kunde se till att börja med så hade jag aldrig lagt ner de pengarna.

I din bil behöver du inte spela musik som är specialgjord för billjud. Du behöver inte köra på några särskilt anpassade vägar med din nya bil, osv. VR har ett annat moment 22 som jag tyvärr tror att entusiasterna underskattar.

Nja. Förstår vad du menar och visst har du en bra poäng, men jag håller inte med helt.

Inte tusan går du ner till bio-rummet för att se på ett enkelt TV-avsnitt, eller nyheterna, eller? (Det gör inte min vän heller, då det både tar tid att starta projektor mm, samt sliter på lampans timmar). Så den blir bara till specialfall när du vill uppleva film med bra ljud, eller hur?
Och jag antar att du inte direkt tittar på netflix 720 strömmad film i den, utan du måste få tag i blue-ray versioner med 1080p och bra digitalt ljud, eller hur? Så.. du "behöver" ju special film, för att kunna njuta av den helt.
Detta gör inte dina 80kkr till en sämre investering, utan snarare en mer exotisk sådan, som du kan njuta av, istället för att slita ut och/eller tröttna på. Så ser jag det iaf...

Precis samma är det för min bil, som just nu kör på dyrt exotiskt bränsle (ca 35kr lit), för vanlig 98 gillar den inte längre (det har verkligen blivit sämre soppa i pumparna). Sitter nu och planerar hur jag ska göra, om jag ska köra till Tyskland/Danmark för att försöka få tag i bränsle där, som är bättre och/eller ev blanda med detta exotiska för att få det den behöver. Detta är vad jag ev vill försöka fixa genom en total ommappning, men det kommer kosta...
Så resultatet är att jag endast kör den när det är soligt, jag känner för det och jag är på buse humör. Så detta är definitivt 150kkr+ jag har lagt på en bil, som jag endast använder då och då. (Jag har en annan bil för "A<->B" åkning).

På samma sätt så vill jag bara lyssna på musik jag verkligen gillar i bilen, så jag måste ordna USB minne med musik, eller lägga dem på telefonen. Jag måste ställa in volymer och basnivåer så de är rätt lika och lagom mellan låtarna, samt jag har börjar använda musikvideor som bas istället, som kräver en del pilleri för att bli bra. På andra bilden är det radio eller USB minne där jag mer eller mindre inte bryr mig (än).

På samma sätt vill jag ev skaffa en 3:e bil för att leka på bana. Och då har vi åter helt andra kostnader igen.

På samma sätt kommer iaf jag se på VR. Det är något exotiskt som jag inte använder varje dag, utan något som man kanske leker med när man vill och känner för det. Just nu hoppas jag att spelen blir fler och fler dock, för det är inte kul om det tar slut.

Så jag håller med dig att det är något exotiskt... men att tro att ens dyra hobby är något annat än det, är att ljuga för sig själv, oavsett vad det är

Tror dock att VR har en chans att bli mer mainstream, men det måste mogna. Jag som entusiast har tex suttit på SSD sedan 2008 (2300kr för 32GB...), men jag förstår att detta först nu börjar bli mainstream. Så vi får ge det tid, och om det är menat, så blir det också så. Just att konsolerna börjar sikta på det också gör det mycket mer logiskt att det blir just mainstream, då det blir betydligt mer vanligt.

Som det är nu tror jag mer på VR än DX12 dock... för varenda spel jag ser med DX12 verkar ju ha problem med det. VR fungerar iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Många "vanliga" vet ju inte ens vad VR är. Och det gäller både medel & höginkomsttagare.

Jag personligen har inte sett en ända reklam på TV t e x som marknadsför VR, och då snackar vi globalt!

Sen utbudet av spel (:

Priset (?)

Själv tror jag inte VR är en plopp. Det behöver bara lite mer tid, då det fortfarande är i barnstadiet.

Äger inget själv, har testat, men väntar!

Här nere där jag bor finns det vr utställningar lite här och var som står och samlar damm, intresset verkar väldigt svalt i alla fall, är i stort sätt alltid tomt på folk även på dessa som är i centrum i en miljonstad

Vore så klart kul om det tog fart men som nämns tidigare i tråden känns det framförallt som mjukvaran fortfarande saknas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Nja. Förstår vad du menar och visst har du en bra poäng, men jag håller inte med helt.

Inte tusan går du ner till bio-rummet för att se på ett enkelt TV-avsnitt, eller nyheterna, eller? (Det gör inte min vän heller, då det både tar tid att starta projektor mm, samt sliter på lampans timmar). Så den blir bara till specialfall när du vill uppleva film med bra ljud, eller hur?
Och jag antar att du inte direkt tittar på netflix 720 strömmad film i den, utan du måste få tag i blue-ray versioner med 1080p och bra digitalt ljud, eller hur? Så.. du "behöver" ju special film, för att kunna njuta av den helt.
Detta gör inte dina 80kkr till en sämre investering, utan snarare en mer exotisk sådan, som du kan njuta av, istället för att slita ut och/eller tröttna på. Så ser jag det iaf...

Precis samma är det för min bil, som just nu kör på dyrt exotiskt bränsle (ca 35kr lit), för vanlig 98 gillar den inte längre (det har verkligen blivit sämre soppa i pumparna). Sitter nu och planerar hur jag ska göra, om jag ska köra till Tyskland/Danmark för att försöka få tag i bränsle där, som är bättre och/eller ev blanda med detta exotiska för att få det den behöver. Detta är vad jag ev vill försöka fixa genom en total ommappning, men det kommer kosta...
Så resultatet är att jag endast kör den när det är soligt, jag känner för det och jag är på buse humör. Så detta är definitivt 150kkr+ jag har lagt på en bil, som jag endast använder då och då. (Jag har en annan bil för "A<->B" åkning).

På samma sätt så vill jag bara lyssna på musik jag verkligen gillar i bilen, så jag måste ordna USB minne med musik, eller lägga dem på telefonen. Jag måste ställa in volymer och basnivåer så de är rätt lika och lagom mellan låtarna, samt jag har börjar använda musikvideor som bas istället, som kräver en del pilleri för att bli bra. På andra bilden är det radio eller USB minne där jag mer eller mindre inte bryr mig (än).

På samma sätt vill jag ev skaffa en 3:e bil för att leka på bana. Och då har vi åter helt andra kostnader igen.

På samma sätt kommer iaf jag se på VR. Det är något exotiskt som jag inte använder varje dag, utan något som man kanske leker med när man vill och känner för det. Just nu hoppas jag att spelen blir fler och fler dock, för det är inte kul om det tar slut.

Så jag håller med dig att det är något exotiskt... men att tro att ens dyra hobby är något annat än det, är att ljuga för sig själv, oavsett vad det är

Tror dock att VR har en chans att bli mer mainstream, men det måste mogna. Jag som entusiast har tex suttit på SSD sedan 2008 (2300kr för 32GB...), men jag förstår att detta först nu börjar bli mainstream. Så vi får ge det tid, och om det är menat, så blir det också så. Just att konsolerna börjar sikta på det också gör det mycket mer logiskt att det blir just mainstream, då det blir betydligt mer vanligt.

Som det är nu tror jag mer på VR än DX12 dock... för varenda spel jag ser med DX12 verkar ju ha problem med det. VR fungerar iaf

Ja för utbudet av film på blu-ray är ju verkligen i nivå med utbudet på VR spel?

Dessutom räcker det inte med lite pillande på reglage för att få ett vanligt spel att fungera i VR

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Oculus har finansierat en hel del intressanta spel som ligger i röret. Kommer nog öka en bit till när Touch kommer och ännu mer när nästa generation släpps och priserna sjunker. Att det skulle floppa den här gången känns hyfsat osannolikt med tanke på vilka krafter i industrin som vill se till att det ska slå igenom och hur mycket pengar och resurser som läggs på det. De främsta problemen nu är priset och utbudet, båda dessa saker kommer lösa sig med tiden så som det ser ut nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Aj här ser vi en arg kund som spenderat dyra pengar för VR.

eh? jag köpte DK1, DK2, och Vive. Och kommer definitivt spendera mer pengar på VR för att jag vet att det har potential att bli något.

Trams-språk
Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anon114264:

Ja när det bara finns en massa sketna tech demos och att man på köpet får spykramper efter en viss tid av det så kanske det inte är så konstigt. Lägg till att det är dessutom är alldeles för dyrt för gemene man. VR är lika imponerande som Kinect till Xbox det vill säga inget alls.

Riktig VR blir nog en realitet om tio år då alla dessa barnsjukdomar har försvunnit.

Jag eller någon som testat min vive har behövt spy eller varit nära det. Låter mer som du har en defekt. Men kan hålla med om att det idag mest finns demos och inga riktiga spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb