Förboka spel från Spelbutiken.se?

Permalänk
Medlem

Förboka spel från Spelbutiken.se?

Hej.

Har tänkt förboka ett spel från Spelbutiken. Om ni har förbokat ett spel där ifrån så undrar jag...

Var ni nöjda?

Fick ni spelet på release dagen?

Hade ni någon problem överhuvudtaget?

Lagt till info i trådstart & rubrik /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Har använt spelbutiken.se en gång tidigare när det kommer till förbokning av spel. Fick det faktiskt en dag innan release.

Fungerade bra för mig, kan dock inte säga om så är fallet för andra.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800X | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair Vengence LPX 32GB 3200MHz | Fractal Design Meshify S2 | Fractal Design Celsius S36 | ASUS GeForce RTX 2080 Ti | Corsair Force MP600 1TB + Sandisk Ultra II SSD 480 GB + Western Digital Red 3 TB |

Permalänk
Medlem

@Zahedee: Okej! Tack så mycket.

Permalänk

Minns också att vi någon gång förbokade ett spel hos spelbutiken och fick det några dagar innan release. Men det var flera år sen.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Jag har beställt flera gånger från dem. De flesta har kommit på releasedagen eller dagen före.
Ett spel kom dock dagen efter, vill minnas att det var Starcraft2.
Så jag gillar dem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Senaste jag förbokade var Dragon Age: Inqusition. Det funkade bra att få det i tid och att få förbokningserbjudanden. Det var ju ett tag sen dock...

Permalänk
Medlem

@DaKingZ: Förbokade Diablo 3 där.. fick det dagen efter release. Tyckte det var ganska dåligt. Inte handlat där sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

@DaKingZ: Förbokade Diablo 3 där.. fick det dagen efter release. Tyckte det var ganska dåligt. Inte handlat där sen dess.

Trist när man förhandsbokar så där för att få det på speldagen. Men det kan ju också beror på källor som inte butiken kan göra något åt. Ex fraktbolagen och vilken dag du beställde osv.

Själv förhandsbokar jag aldrig något. Och ett säkrare sätt borde isf vara online än en butik. Dvs man laddar ner spelet innan. Men det e väl inte alla som tillåter en att ladda hem spelet några dagar innan men att man inte kan spela förens släppet. Vilket enligt mig borde vara det bästa. Dvs man får produkten innan men kan inte bruka den förens releasedagen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Trist när man förhandsbokar så där för att få det på speldagen. Men det kan ju också beror på källor som inte butiken kan göra något åt. Ex fraktbolagen och vilken dag du beställde osv.

Själv förhandsbokar jag aldrig något. Och ett säkrare sätt borde isf vara online än en butik. Dvs man laddar ner spelet innan. Men det e väl inte alla som tillåter en att ladda hem spelet några dagar innan men att man inte kan spela förens släppet. Vilket enligt mig borde vara det bästa. Dvs man får produkten innan men kan inte bruka den förens releasedagen.

De skickade spelet samma dag som releasen var.

Permalänk
Medlem

Jag har använt mig av spelbutiken flertalet gånger förr, alltid varit nöjd!

Permalänk
Medlem

Avbeställa spel från Spelbutiken?

Hej. Jag undrar hur man avbeställer ett spel från spel butiken?

Min beställning kopplades inte till mitt konto utan min email så min beställning finns inte på min profil.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem

@DaKingZ *Trådar sammanfogade, rubrik uppdaterad*

Det går alldeles utmärkt att fortsätta diskussionen i denna tråden.
Välkommen till Sweclockers btw!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hej. Har förbokat mitt spel

Fick email att ordern var bekräftad. Men jag kan inte se beställningen på mitt konto. Vet någon varför mitt köp inte kopplades till mitt konto även om jag var inloggad och skrev in min email i köpet?

Skickades från m.sweclockers.com