Mods stänger av steam achievements?

Permalänk
Medlem

Mods stänger av steam achievements?

Någon som vet om achievements stängs av om man använder mods i Fallout 4? Har läst att det gör det men de trådar och artiklar är några månader gamla och undrar om någon vet om det kanske ändrats?

Jag har bara installerat modden som gör att man ser exakt vad man säger i konversationer, något jag läst är att det ska vara ett M bredvid sin sparfil om man har moddat men jag har inte det?

Permalänk

själv har jag erfarenheter av cs:go oc om man kör Lokal server och använder sig av olika typer a terminal fusk så får man achievements

Permalänk
Inaktiv

finns o ta hem detta http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/15639/? Achievements Mods Enabler

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196996:

finns o ta hem detta http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/15639/? Achievements Mods Enabler

Står något med mod path, är det något jag måste ändra efter man installerat den?

Permalänk
Medlem

@Rasmus117:
Så du läste inte instruktionerna alls?
Man måste installera manuellt, path'sen är vart man kopierar in filerna man packar upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Rasmus117:
Så du läste inte instruktionerna alls?
Man måste installera manuellt, path'sen är vart man kopierar in filerna man extraherar efter att man packar upp dem.

Jo jag läste instruktionerna men jag undrar om det är något jag måste ändra med mod path grejen. Jag är inte vidare bra med det här med moddning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jo jag läste instruktionerna men jag undrar om det är något jag måste ändra med mod path grejen. Jag är inte vidare bra med det här med moddning.

Dom fyra filerna ska ligga i samma mapp som fallout4.exe

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jo jag läste instruktionerna men jag undrar om det är något jag måste ändra med mod path grejen. Jag är inte vidare bra med det här med moddning.

inte för att vara den som ör den men instruktionerna ör bokstavligt talat en mening lång

man behöver väl knappst vara nåt proffs för att tyda det?

Citat:

How to install
1. Copy the Plugin folder's contents to Fallout 4's root folder (where Fallout4.exe is).
2. Play!

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

inte för att vara den som ör den men instruktionerna ör bokstavligt talat en mening lång

man behöver väl knappst vara nåt proffs för att tyda det?

Jag menade detta:

Install notes
Your mod path should be this after installing:
Fallout 4\AchievementsModsEnabler_FO4.dll
Fallout 4\AchievementsModsEnabler_FO4_Exports.txt
Fallout 4\DllLoader.txt
Fallout 4\X3DAudio1_7.dll

Men det verkar ha löst sig utan att jag gjort något, jag fick achievement för att nå level 50. Vet inte varför men hoppas jag kan låsa upp resten utan att dona med något.