Permalänk

Menar du kuben med tre eller fyra anslutningshål?
Tyvärr inte, har någon plugg o slangförskruvning.
Kollat liontech, Inet, webhallen, alina?

Permalänk
Medlem

@900-Mange: Vart hittar du vattenkylnings avdelningen på Alina?

Permalänk

Vet inte om de har, radade bara upp de som har komponenter och butik ifall någon råkar ha hemma.
Var bor du? Finns ju ibland mindre datorbutiker som kan ha något liggandes. Annars får du slänga upp en akutis här på marknaden så kanske det dyker upp någon som har en över.

Permalänk
Medlem

@900-Mange: Bor i STHLM inne i stan men har moppe så kan åka lite längre sträckor, åker fan till uppsala ifall de är så x)

Permalänk
Medlem

@900-Mange: På nåt vänster hade ordern försvunnit men grejerna fanns där. Hämtade de, kom just på att jag behöver en mindre skruvmejsel, min är ganska stor :/ Vilka mer verktyg behöver jag?

Permalänk

Där finns det väl massa småskuttar man kan kolla med?
Fanns ju dataprince, liontech m.fl.
Hitta.se den nummer

Permalänk

@ZeSalmon:
Om du har gpu block o backplate behöver du hylsa 4mm (för mutter alltså)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 900-Mange:

@ZeSalmon:
Om du har gpu block o backplate behöver du hylsa 4mm (för mutter alltså)

Hållee på installerar gpu block men har tydligen inte fått med thermal pads. Funkar de som är till backplate?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeSalmon:

Hållee på installerar gpu block men har tydligen inte fått med thermal pads. Funkar de som är till backplate?

Skickades från m.sweclockers.com

En mutter som ska hålla fast platta där dvi o sånt finns sitter på en platta på evgas kort. Kan inte fästa den ena utav de 2 skruvarna. Funkar väl ändä?..

Permalänk

Kolla
jayztwocent 1080 waterblock
På youtube så du inte gör fel, noga med thermalpads att de har rätt tjocklek på rätt ställe, brukar vara två olika som följer med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 900-Mange:

Kolla
jayztwocent 1080 waterblock
På youtube så du inte gör fel, noga med thermalpads att de har rätt tjocklek på rätt ställe, brukar vara två olika som följer med.

Blev nu att jag tog backplate thermal padsen o satte de vud blocket då blocket inte kom med nåt. Kollade på hans video redan innan, antae jag får hålla tummarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeSalmon:

Blev nu att jag tog backplate thermal padsen o satte de vud blocket då blocket inte kom med nåt. Kollade på hans video redan innan, antae jag får hålla tummarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är gpu blocket på och ser ändå bra ut. Tog som sagt backplatsen thermal pads och satt på rätt plats tror jag. De man tog loss satt jag på de runt gpu dye och de andra klippte jaf på mosfet o de. Inge thermal pad på baksidan.

Permalänk

Det ska väl vara thermalpads på backplaten?
Har jag iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeSalmon:

Nu är gpu blocket på och ser ändå bra ut. Tog som sagt backplatsen thermal pads och satt på rätt plats tror jag. De man tog loss satt jag på de runt gpu dye och de andra klippte jaf på mosfet o de. Inge thermal pad på baksidan.

Skrivet av 900-Mange:

Det ska väl vara thermalpads på backplaten?
Har jag iaf...

Exakt. Det ska vara thermal pads på båda.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Exakt. Det ska vara thermal pads på båda.

Jo men mitt block kom inte med nåt säkert pga snubben snott de. De var returvara. Spelar ändä inte så stor roll väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeSalmon:

Jo men mitt block kom inte med nåt säkert pga snubben snott de. De var returvara. Spelar ändä inte så stor roll väl?

Skickades från m.sweclockers.com

De leder värmen ut till backplaten, så jo..

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

@solomon: Ja men det är väl några grader bara eller? Får annars fixa det på något sätt någon gång, lite jobbigt nu bara.

Permalänk

Mina kort jag har haft koll på 780ti o 1080 blir väldigt varma på backplaten så jag skulle INTE köra utan pads för att riskera bränna något.

I så fall KANSKE det är bättre att köra utan backplate så det kan lufta om man inte orkar vänta och vågar riskera sitt grafikkort, ENDAST EN GISSNING JAG TAR INGET ANSVAR!

Permalänk
Medlem

@900-Mange: Har lite kvar, går det annars att köpa någon av dessa? https://www.inet.se/kategori/717/varmeledande-tejp?wh=70
Vill kunna sätta igång den imorgon. Annars är det väl inte så farligt att ha den så då vissa manufacturers har backplate utan thermal pads och som jayztwocents sa så ifall man inte har några thermal pads gör den ingen nytta förutom looks. Googlade lite, asså jag tror inte ens det finns något där bak? Inte något som syntes iaf och inget på backplaten ifall jag minns rätt, en snubbe hade frågat EK också angående det och de sa använd inga thermal pads, har evga's 980 ti acx 2.0 SC+*

Permalänk

@ZeSalmon:
Kolla i manualen till blocket och backplaten. Ska stå vilken tjocklek som ska sitta var beroende på urfräsning och höjd på komponenten som ska kylas. Det är baksidan av gpun som backplaten avleder värme ifrån.
Lämnar inga garantier men hade inte kört med backplate o utan pads. I så fall tvärt om, sen hade jag inte chansat på padsens tjocklek utan gått enligt manualen.

Permalänk
Medlem

@900-Mange: Har redan monterat men inte gjort något annat med backplaten o blocket. Backplatsen thermal pads använde jag t blocket... Asså, vad är det värsta som kan hända? Det är ändå inte så att 1mm är skillnad på jättemkt eller? Det pressar ändå ner/ihop väl? Rätta mig gärna ifall jag har fel. Sen att EK skrev till någon annan att inte använda pads på backplate för de inte fanns något att använda de på så lär väl gälla samma för mig?

EDIT #1 Skickade support ticket till EK och frågade hur det är. Antar själv att det kommer funka.

Permalänk

Grejen är nog att tjockleken har roll, har du grövre är risken att du böjer pcb't något, är det för tunnt får de ingen kontakt = ingen värmeavledning
Som sagt det är dina grejer, jag hade inte gjort annat än vad som står i papprena med tanke på garantier och har man ingen garanti får man välja själv om man är villig att riskera sitt grafikkort.

Permalänk
Medlem

@ZeSalmon: Kollade på EK's intruktions manualer för backplaten och blocket.

https://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3831109830581.pdf
https://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3831109830567.pdf

Enligt den så har de som sitter som de små bitarna, de är båda 0.5mm tjocka och ska alltså funka från backplaten till gpu blocket (thermal padsen) sen de längre sträckorna är 0.5 mm tjockare enligt den, enligt manualen är den 1mm från backplaten's och 0.5mm på gpu blocket, (de padsen som ingår) saken är, jag har inga andra. Annars antar jag denna skulle funka isf till blocket och sedan ta bort den på blocket till backplaten. https://www.inet.se/produkt/5321862/thermal-pad-0-5mm-120x20m...

EDIT, såg att dessa inte var dubbelhäftande.

Permalänk
Medlem

@900-Mange: Jo ser ju själv att pcb'n känns lite böjd... men asså inget för grovt.

Permalänk
Medlem

Har inga dessa på baksidan heller (de inringade) http://prntscr.com/coq1y2 men så skulle dessa funka väl? https://www.inet.se/produkt/5322225/varmeledande-dubbelhaftad... Istället för de som är 1mm tjocka? De är 0.5mm enligt manual jag ska ha.

Permalänk
Medlem

NVM, tydligen är alla pads 1mm tjocka från backplaten. Ingen aning vad jag ska göra längre ._.

Permalänk
Medlem

Blir seriöst mer mindfuckad för varje sak jag söker på, enligt denna manualen använder GPU blocket sig utav PAD A och D som står där är 0.5mm tjocka, men enligt sidan https://www.ekwb.com/shop/thermal-pad-a-1-0mm-100x16mm så står det att de är 1mm tjocka...

Permalänk
Entusiast

Hoppas du inte gjort som tomten i den här videon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

omg o.O

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Nej så mkr är de inte. Varför undra du? Vems video?

Skickades från m.sweclockers.com